Gackt – Interviu “Merveilles”
Acum că ai terminat mult așteptatul album, te simți împlinit sau satisfăcut?
Nu prea. M-aș
fi simțit așa doar dacă singurul nostru obiectiv ar
fi fost realizarea albumului, dar noi ne folosim experiențele pentru a crea un concept încă de când am început vara trecută și nu pot spune că este finalizat.
Deci este doar un
fragment al unui concept aflat în desfășurare?
Da. Atât
single-urile cât și albumul sunt.
Să faci muzică este una, însă înregistrarea ei a fost un proces foarte meticulos, nu-i așa?
Am venit cu această imagine în pre-producție, Desigur, în
timp ce înregistram, am început să-mi imaginez lucrurile pe care voiam să le
exprim diferit, și am vrut ca și schimbarea lor să fie o parte importantă. Dar
am avut o perioadă anormală de timp pentru a face înregistrările, așadar nu am
putut. De data aceasta nu am avut destul timp și nimănui nu i-ar fi păsat dacă
obiectam, și pentru a face albumul în aceste condiții, a trebuit să facem un
program potrivit. În timpul pre-producției am ajuns să facem melodii în ritmul
de ”2 pe zi”. Asta pare un ritm insensibil de rapid pentru mine, și din moment
ce imaginea nu este plănuită la un anumit nivel înainte de a începe
înregistrarea, toată lumea era destul de strictă.
A fost vreun standard
după care ați ales melodiile pe care le-ați înregistrat?
După cum știi,
marea noastră temă este “
Ningen to wa?” ( Ce este uman?) și
aceasta poate fi înțeleasă
doar prin intermediul mai multor concepte diferite. De data aceasta, în spatele melodiilor au stat mai
multe concepte individuale , așa
că poți simți ideile aflate în
spatele conceptelor pentru ”Merveilles”* tocmai din aceste cântece.
* a spus “ prin tot trupul”, așa că bănuiesc că este ceva ce se simte la un nivel
instinctual prin ascultarea întregului
CD, nu prin versuri și
celelalte.
Sună de parcă fiecare cântec are standard-ul
său. Astfel, când oamenii vor asculta albumul, ce
simțăminte vrei ca ei sa aibă?
Sunetul muzicii în
album nu este totul, vreau ca oamenii să simtă că este doar poarta spre altceva. Nu
este ca și cum ai căuta un cuvânt în dicționar gândindu-te “ Ce înseamnă?”, ci mai degrabă
aș vrea ca oamenii să asculte întregul album și apoi să încerce
să prindă înțelesul lui colectiv. Ascultând sunetele, cred că
oamenii și-au creat lumi
individuale ( păreri
proprii), dar cu siguranță
există și o parte pe care am dorit să o creez în mod personal. Luate împreună, cred că acestea reprezintă tema pentru acei oameni. Există acea parte pe care o caută fiecare om și nu sunt sigur dacă este același lucru cu ce suntem noi, dacă o pot vedea dintr-un unghi diferit
sau dacă urmăresc greșit toate lucrurile.
Deci este intrarea
care îngrădește aceste tipuri de gânduri. Ai același gen de trăiri și în ceea ce exprimi în timpul live-urilor?
Ei bine, pe scenă toți cinci avem lucruri diferite de care ne îngrijim. La fel este și audiența și, pentru că un sentiment de haos circulă datorită numărului mare de oameni, sfârșim prin a avea
un spațiu mixt. Dacă am trimite “ valuri electrice” către audiență într-o singură direcție , nu ar mai exista sensul unui live; și noi primim ceva înapoi de la audiență.
În live-uri și în CD cauți răspunsul împreună cu audiența?
Sunt un tip logic ( poate greu de înțeles?), dar problema
este că simt cum părți din mine devin goale. De aceea sper că voi înțelege ceea ce îmi lipsește în următorul live sau CD, dar încă nu știu. Consider că sunt multe lucruri care îmi lipsesc. Nu este ca și cum încercăm să facem ceva particular de greu.
Dar în această lume sunt mulți oameni și vreau să pot simți
că sunt și alți oameni care simt ca mine. Dacă oamenii cărora
le place ceea ce facem ajung să și iubească asta, vorbind pe șleau, design-ul este interesant așa că ...dar e bine. Ceea ce vreau este să simt că fanii noștri au un rol important în crearea lumii noastre.
Mă reîntorc la album. Ai spus că această producție este o poartă către...
Este o formă
de a înțelege “Merveilles”. De exemplu, mergi la o
vânătoare de comori și ai o hartă. Harta a fost tăiată. Aduni toate fragmentele și refaci harta; albumul și single-urile sunt ca acele
fragmente. Și noi căutăm o hartă. Poate
acum sunt oameni care se vor întreba
“Cum, acum trebuie să găsim locul unde se vinde albumul?” (râde)
În cazul lui Malice există o parte în care pari că
joci rolul unui actor ce se află în căutarea răspunsului împreună cu
ascultătorul.
Da. Așa se
dezvoltă relația dintre trupă și ascultător și dacă îi pot prinde pe cei din Malice se va realiza imposibilul.
Aceasta întrebare este legată de versuri și să luăm spre exemplu “
Syunikiss”. Așa se numește, dar este cumva
originea titlului “ Întoarcerea la stăpân”?
Ah. Așa ai
interpretat-o? Cred că este o
modalitate de a o înțelege. Dar sunt și multe alte înțelesuri...
În acest sens folosești versurile?
Exprim în
cuvinte toate lumile pe care ceilalți
le-au creat din ideile lor. Pentru că ideile celorlalți
erau încă neclare, a fost sarcina mea să
le iau și să le fac mai puțin vagi. Pentru că scriu versurile, însăși vocea mea este o parte a lor, însă sunt doar ca
un filtru care dă
ambiguitatea la o parte.
Folosind “Syunikiss”
ca exemplu, cum funcționează aceasta?
Când scriu
versurile, ascult melodia și
vorbesc cu autorul ei, dar este foarte important să aflu care este sentimentul inspirat de
melodie și să mă asigur ca acesta se regăsește în versuri. Când încep să întreb “ Este
acest sentiment? Este acela?”
însăși propriile mele viziuni încep să apară. Pentru
acest cântec m-am folosit de
această metodă cu
compozitorul, Yuuki-chan, dar el avea doar o grămadă de adjective
descriptive-emoționale. Totuși, o parte a conceptului
Merveilles era acolo și împreună am reușit să-l înțelegem. În timp ce ascultam lucrurile pe care el le
simțea, povestea a apărut încet din mine și astfel s-au născut versurile...
Înțeleg. Într-adevăr, ești ca un filtru.
Mai degrabă
ca un săculeț de ceai. Dar sunt o persoană oribilă așa că voi face un săculeț de ceai la fel de oribil și apoi ceaiul va avea un gust rău. ( râde) Va fi
cu desăvârșire roșu.
Ca și cum melodia devine apa fierbinte și scriitorul adaugă ce aromă de ceai dorește el?
Așa este.
Asta dacă persoana care și-a scris sentimentele și alte lucruri nu alunecă și ea în el.
În legătură cu cântecele, sunt toate cântecele care au fost acceptate, însă nu cumva ai intenționat să scapi și altceva în ele de asemenea?
Asta este “ikouru”, eu sunt. Depinde de cântec, săculețul de ceai
colorează în mod diferit apa, dar, în funcție de cum am scris versurile și melodia, bănuiesc că am lăsat să se strecoare și alte lucruri.
În tot ceea ce scrii există vreo conexiune delicată între ele?
Da, există.
În album nicio poveste nu
este ca cealaltă. Tot felul
de marionete apar în poeme,
dar când scriam, întreaga distribuție a apărut din melodii și
i-am scris pe toți.Oh, nu se
mai întâmplă asta și în alte dăți? Este ca o colecție de povestiri scurte într-o revistă manga unde, cu toate că personajele desenate de autor au cam
aceleași fețe, titlul , numele și personalitățile lor le fac diferite. Cam așa este și la mine.
“Brise” pare cel mai
vesel cântec din album, dar contrar melodiei,
versurile par foarte serioase și imaginea are un înțeles profund, nu-i așa?
Ah...ei bine, am fost
internat în spital pentru o
perioadă mai lungă de timp. Când sunt cu prietenii pe care i-am cunoscut
acolo și ascultă cântecul, spun că îi face să plângă. Partea legată de camera albă a venit de la spital.Versurile creează tot felul de situații diferite dar pentru mine camera albă are aceeași semnificație.
Înțeleg. Este o cameră de spital...
Pentru noi cel mai important lucru este ce devin cântecele pentru oamenii care le
ascultă, de aceea încerc să folosesc cât mai puține
substantive distinctive pe cât
posibil, dar când spun ceva
intenționat, aceea vreau să spun... în acea perioadă, singura libertate pe care o aveam era să privesc cerul pe fereastră.
Cerul. Folosești
acest cuvânt des. Când ai anunțat primul cântec coordonat de tine “Le ciel”, în timpul live-ului, ai vorbit despre cer, nu-i așa?
Există o
scenă pentru film pe care am
filmat-o în Franța, “ Bel Air”, unde îmbrățișez actrița. În timp ce așteptam să filmez, lumea lui “ Le Ciel” a coborât în mine. Cred că
cei care au văzut videoclipul
vor înțelege, cerul și pământul continuau
să se vadă până în îndepărtări. Doar atunci m-am putut vedea căzând din ceruri. Mă
gândeam că eu nu am nimic ce să scriu pentru Malice, dar am fost în stare să scriu un cântec cu idei foarte importante în el.
În final, ne poți da niște sugestii despre ce vor putea vedea câștigătorii biletelor norocoase în cadrul performanței de la Budoukan, de 1 aprilie?
Este în
regulă dacă vorbesc despre “Le Ciel”? Gândiți-vă de ce am pus
în album cântecul acolo unde este și ce sentiment ar avea la Budoukan. Are un
anumit înțeles și cred că va fi
greu de deslușit.
Apropo, acum ceva
timp ai spus că ești un tip logic, dar oamenii pe
care îi cunoști îți spun adesea asta?
Nu, vezi tu, în
privat sunt o grămadă de lucruri care se schimbă în interiorul ascultătorului și nu am prea mult despre ce să vorbesc. Chiar dacă
femeile vor să mă cunoască, prefer să le ascult pe ele primele înainte de a vorbi. Din cauza asta fetele spun adesea “ Nu știu nimic despre tine...”. ( râde) Dar, sincer, ce crezi? (râde)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!