În mai, am fost binecuvântat cu material
pentru o șansă de a-i lua interviu lui GACKT pentru prima dată după ceva timp.
DJ-ii din Japonia, cunoscuți în toată lumea, s-au adunat pentru a lucra la
”GACKTRACKS – ULTRA DJ ReMix”, care urmează să fie lansat înainte de ziua sa de
naștere, pe 1 iulie. Privind în retrospectivă, probabil din cauza injuriilor
sau a altor lucruri, GACKT a început calm să răspundă la interviu cu o expresie
non-șalantă, toate acestea în timp ce stătea pe o minge de echilibru. Nu
contează cât de scurtă este perioada de timp, el este sigur o persoană care nu
v-a sta pe loc fără vreun scop. Cu câțiva ani în urmă, chiar și în timp ce era
într-o sesiune foto pentru o anumită carte, hotărând să nu piardă timpul pe
care îl petrece așteptând pentru schimbarea decorului, mi-l amintesc pe GACKT
recitind și repetând cuvinte într-o limbă străină, care încă se suprapune în
GACKT-ul din 2015.
GACKT, creatorul perfecționist și dedicat
complet cu inima, care a aprofundat particularitățile sale în detaliile
performanțelor, în această lucrare, a dezvăluit surprinzător că a lăsat
selectarea DJ-ilor și a melodiilor pe care le-au selectat la libera lor
alegere. Pentru a înțelege motivul acestui lucru, i-am cerut deschis un
interviu. În plus, GACKT a anunțat că după ”Turneul ultimului VISUALIVE”, va
lua o pauză de la spectacolele sale semnătură ”VISUALIVE”, care combină
concertele live cu exprimarea vizuală. În toate acestea, care sunt sentimentele
pe care artistul cu multe implicări GACKT le trăiește zilele acestea? Întreb
despre poziția sa curentă și încerc să înțeleg emoțiile sale mai mult.
*Haine: Vesta (SHELLAC), cizmele din denim
(VILLAGE), set de accesorii (GEMCEREY).
”Pentru că a depășit așteptările tuturor,
m-am gândit că este grozav că am făcut asta, și m-a inspirat puțin.”
În timp ce ascultam și mă bucuram de muzică, am avut o descoperire
neașteptată că melodiile lui GACKT, chiar și baladele, pot fi aranjate pe un
ritm dansant. În primul rând, ce te-a făcut să vrei să creezi un astfel de
concept?
G: Cu presupunerea că mergem în direcția
începerii ”Turneului ultimului VISUALIVE” în curând, a fost dorința de a vrea
să grăbesc lucrurile și să-i emoționez pe oamenii. Astfel, ideea s-a născut
când am început să mă gândesc ”Nu doar pentru fanii mei de acum, dacă aș putea
să transmit melodiile și la oamenii la care încă nu a ajuns...”, cu melodiile
care au fost create de GACKT până acum. Așadar, în timp ce mă întrebam cât de
mulți DJ-ii, care reprezintă Japonia internațional, ar fi interesați să
participe, am ajuns la ei și ei au preluat idee mai repede decât mă așteptam.
Intenționasem să aleg pe ideea de primul venit, primul servit, dar când
zvonurile despre acest proiect s-au împrăștiat, au fost alții care au cerut să
fie implicați de asemenea. De aceea, sunt încrezător că probabil vom face un
altul? Este destul de grozav.
De exemplu, în a decide care persoană remixează care melodie, care a fost
sentimentul direcției lui GACKT-san?
G: Nici unul, nici unul, nici unul! Deja
le-am spus ”Fă-o așa cum îți place”. De data aceasta, nu am dat nici măcar o
singură direcție. Eu, însumi, am fost inițial puțin îngrijorat și mă întrebasem
”Este vocea mea potrivită pentru remixurile DJ-ilor?”, dar în ciuda tuturor
lucrurilor, am fost surprins de rezultat. Când îmi ascultam vocea ca
instrument, am simțit ”Ah, deci așa se potrivește”, și de asta am fost surprins
cel mai mult.
Ai ascultat stagiile diferite în timpul producției? Sau ai ascultat direct
produsul final?
G: Am ascultat lucrarea în progres. De
asemenea, m-am gândit că aș putea țipa ”NU” la jumătate, dar în cele din urmă
nu a fost deloc așa, am progresat cu mine exclamând ”Asta este uimitor!”.
Surpriza mea a fost în sens că ”Poți remixa chiar și această melodie!?”. Cum ar
fi ”WHITE LOVERS – Shiawase na Toki – (DAICHI YOKOTA ReMix)” și ”Kimi Ni
Aitakute (Janzzin’park
D&B Remix)” și altele. Inclusiv
”Akatsukizukuyo – DAY BREAKERS – (el poco maro ReMix)” și ”Kimi no Tame
ni Dekiru Koto (TJO&YUSUKE de la BLU-SWING ReMix)”. Am fost surprins și de
”Koakuma Heaven (FMP EURODISCO MIX)”.
”Koakuma Heaven” a fost similar în stilul noului val de muzică, și s-a
simțit nemaipomenit.
G: Așa este. Mai mult, totul a fost în
minor, nu? Am fost foarte impresionat de asta, m-am gândit ”Asta este grozav!
Să te gândești că aceeași melodie poate deveni ceva atât de diferit.” Cât
despre așteptările mele, acestea au fost depășite, și cum mă așteptam asta a
fost distractiv. În general, din cauză că multe din melodiile mele sunt grele,
mare parte din timp s-a petrecut concentrându-se în timp ce îl asculta. Totuși,
presupun că poți spune în mare parte, muzica de data aceasta poate fi ascultată
într-un mod plăcut. Cu albumul de data aceasta, când l-am ascultat în acest
fel, sunt multe melodii unde pot spune neglijent ”Asta este destul de grozav!”.
În per total, toate abordările DJ-ilor sunt chiar grozave, dar pentru ”WHITE
LOVERS” și ”JESUS (TeddyLoid ReMIX)”, ”OASIS (MITOMI TOKOTO ReMix)”, cumva,
m-am gândit ”Uimitor!”. Când ascult varianta lui DJ KOO-san ”CLAYMORE (ULTRA DJ
ReMix/DJ KOO)”, mi se face pielea de găină.
DJ KOO-san a fost destul de implicat în acest proiect, sau așa am auzit.
G: Da, în sensul că a făcut o cercetare
substanțială. Sunt fericit, chiar sunt recunoscător. Până acum, nu am avut
nimic de a face unul cu celălalt în afară de faptul că s-a mai întâmplat să ne
întâlnim în timpul programelor televizate. Printre toți DJ-ii care au colaborat
de data aceasta, sincer singura persoană pe care am întâlnit-o, cu care am
vorbit, cu care am vorbit, și pe care am contactat-o personal este Mark (”CUBE
(DanceFloorExperience MiX/ MARK PANTHER)”). Totuși, din cauză că toată lumea
mi-a depășit așteptările, m-am gândit că e grozav că am făcut asta, și m-a
inspirat puțin. Sunt momente când ard de nerăbdare să merg în direcția pe care
vreau să merg după mine, dar prin extinderea sa astfel, m-a făcut să mă gândesc
”Ah, deci sunt și astfel de lucruri”. Astfel de lucruri mă fac fericit. În
total, incluzând ordinea melodiilor și a clipului muzical, să las totul la
discreția altcuiva, este pentru prima dată când fac așa ceva dar, chiar am
reușit să simt talentul și abilitățile tuturor. Pentru că dacă dădeam eu
indicații în schimb, meritele acelei persoane ar fi dispărut. Spunând ”Dacă nu
faci așa, este inacceptabil” chiar de la început, va face lucrurile
neinteresante. Pentru că ei deja au propriile lor gusturi, și de asemenea când
îi aliniezi printre alți DJ, ei sunt deja faimoși în felul lor, și cred că
fiecare dintre ei sunt cu siguranță stimulați în felul lor. Au probabil și
sentimentul de a ”nu pierde”...
Asta este adevărat. Totuși, este de asemenea uimitor că GACKT-san e poate
obișnui cu sentimentul de a lăsa totul pe altcineva. Pentru că eu cred că asta
nu ar fi posibil decât dacă ai un anumit respect pentru cealaltă parte.
G: Oricum, ei sunt persoane ce reprezintă
Japonia pe scena globală cu propriile lor activități internaționale, cu
siguranță am un respect pentru ei. Doar că, totuși, sunt dese cazurile că
atunci când vine vorba de muncă, trecem într-o altă dimensiune. Când mă întreb
”Care este rostul de a prezenta talentele acestor persoane...?”, ajung la
concluzia că ”Mai bine, de data asta, este mai bine dacă nu fac nimic.” (râde)
A fost vreun punct când GACKT-san a simțit dorința de a fi el însuși un DJ?
G: Sincer, nu aș vrea să fac asta solo.
Totuși, când voi face următoarea trupă, poate că voi adăuga gustul muzicii de
club. Pentru că, în primul rând, plănuisem așa ceva. Așadar, a devenit un foarte
bun punct de considerație.
Înțeleg. Din întâmplare, muzica dance este în vogă, dar pentru GACKT-san,
când se gândește la relația dintre ”muzică” și ”dans”, care este legătura
pozitivă una cu cealaltă?
G: Hm...Relația dintre ”muzică” și ”dans”
este că, pentru muzică, atrage consumatorii pentru o afacere, cred că are un
important beneficiu economic. În prezent, nu poți vinde CD-uri. Dacă faci asta,
nu poți fi muzician. Cât despre motiv, este din cauză că sistemul în care tu
face profit din vânzări, de la oamenii care îți cumpără CD-ul pe care l-ai
lansat s-a prăbușit complet. Din punctul de vedere al unui muzician, ar putea
fi ceva ce ei l-ar numi ridicol, dar dacă mă întrebi pe mine, aș spune că ”era
CD-urilor a fost ciudată”. În timpul acestei ere care a durat cam 10 ani, din
1990 până pe la jumătatea lui anului 2000, toată lumea era prea concentrată pe
metoda ”crește piața și muzicianul cu o strategie de vânzări centrată pe
CD-uri”. Indiferent că a fost inițial centrul majorității profitului
muzicienilor, deviind de aici, ei vor deveni mai specializați în a face un CD
și a-l vinde. În cele din urmă, asta va crea un mediu în care următoarea
generație de muzicieni nu poate înflori.
Deci spui că este o problemă de structură.
G: Chiar și printre muzicieni, în legătură
cu DJ-ii și remixurile, sunt persoane care spun ”Nu sunt doar persoane ce
combină melodiile altor persoane?” Dar mă îndoiesc de asta și mă întreb ”Chiar
așa este?” Într-adevăr, ar putea să nu fie considerate originale, și este
probabil mai dificil să răspunzi la ”Ce parte din ea o face melodia lor?”, dar,
aceste persoane nu vând CD-uri. Pentru că atunci când acești DJ își fac
apariția, ei pot aduna oamenii în cluburi, și doar cu asta, cred că asta îi
justifică și îi definește ca artiști. Muzica a devenit pur și simplu o unealtă
de a vinde CD-uri, și în ultimii ani acest trend groaznic a tot fost prin
preajmă, cu alte cuvinte, a facilitat apariția oamenilor care remixează și
folosesc muzica pentru a strânge persoane.
G: Așa este, de fapt, este din cauză că în
aceste locuri, spectatorii chiar ”folosesc muzica”. Cumpărând copii multiple a
unui CD de dragul unor anumite privilegii, și apoi să scape de CD-uri...Am vrut
să întreb, chiar este acesta lucrul corect de făcut ca muzician? Cu cât faci
mai mult așa ceva, cu siguranță muzica ta o va lua pe o cale greșită, și
pierderile pe care le vei avea vor fi și mai mari. În primul rând, nu este ceva
ce ar trebui să fie făcut.
Așa este...După lansarea acestui album, sunt sigur că ai multe activități
plănuite. Lansarea single-ului, petrecerea de ziua de naștere, și de asemenea,
”Turneul ultimului VISUALIVE” este înainte.
”Deocamdată, am să termin această rundă,
și apoi, probabil că mă voi gândi la ce vine după ce se termină?”
În prezent, cum îți petreci zilele? Este doar muncă care o faci în același
timp?
G: În timp ce progresez cu munca, chiar
acum, lucrul principal pentru mine este să-mi vindec trupul rănit. Pentru a
putea termina ”Turneul ultimului VISUALIVE” cum se cuvine. În tot timpul acesta
din cei 16 ani, din cauză că am făcut activități nesăbuite, mi-am împovărat
corpul. Ei, presupun că se întoarce să te bântuie, nu? Sau ceva de genul
acesta...Pentru că am mers până la limită până acum, poți spune că era de
așteptat ca asta să se întâmple.
Care parte, în special, doare sau e mai rău?
G: Acum spatele meu chiar e mai rău.
Pentru că chiar mă doare când scade temperatura, mai des decât de obicei voi fi
mereu într-o zonă care are o temperatură mai mare și este cald. În timp ce caut
diverse locuri unde pot trăi comfortabil, locul care am simțit pe neașteptate
că este potrivit pentru mine a fost Dubai. Toată lumea spunea ”Este cald!”, dar
pentru mine, aceea umiditate și temperatură era perfect suportabilă. Este la
fel ca și Japonia în sensul că nu are resurse naturale, dar am fost surprins că
Dubai chiar progresează, incluzând cu sistemul lor de taxare și acceptarea
străinilor. Chiar acum, nu este țara care progresează cel mai repede din Asia?
Ei, când mă întrebi ”Chiar acum, cu ce se mândrește Japonia cel mai mult?”,
pentru mine, nu este comerțul, ci doar cultura a mai rămas. Istoria, serviciile
care sunt unice japoneze, muzica noastră, etc, până ce vom reuși să le
prezentăm în afară repede, țărilor străine, va deveni o eră în care nu le vom
mai putea arăta ceea ce înseamnă Japonia.
Deci spui că ar trebui să construim identitatea Japoniei pe baza culturii
noastre.
G: Doar dacă oamenii încep să vadă că asta
este inutil. La un anumit punct în timp, ceva numit J-POP a fost construit, și
la un moment dat a intrat pe piața asiatică. Dar, chiar acum, nu mai este
muzică produsă în Japonia. Pentru mine, cred că misiunea pe care o avem acum
este să-mi dau seama cum, ca japonez, pot transmite muzica în afara Japoniei.
Deci GACKT-san, ca cineva a cărui nume este bine recunoscut peste hotare,
trebuie să preia conducerea.
G: Ei bine, este din cauză că și până acum
am avut activități peste hotare. De asemenea, majoritatea muzicienilor japonezi
nu pot vorbi limbile străine. Nu este și asta o parte a problemei? (râde) Deși
au studiat timp de 7 sau 8 ani, este uimitor, procentajul de persoane care nu
pot vorbi o boabă de engleză în ciuda acestui lucru. Este o abilitate specială,
a acestei țări. Sincer!
Când ai spus că condiția ta fizică este proastă, vrei să te odihnești, dar
când te gândești la fani ce te așteaptă, vrei să continui și mai mult
activitățile, deci...ai sentimente amestecate.
G: Chiar acum, nu mă odihnesc, chiar. În
timp ce îmi vindec corpul, fac antrenament, și de asemenea am grijă și de
activitățile de producție, asta este situația de acum. În orice caz, am să dau
tot ce am până la sfârșitul ”Turneului ultimului VISUALIVE”. Voi termina
această rundă, apoi mă voi gândi la ce urmează după ce se termină. Dacă am
corpul meu, încă o pot face oricum, doar dacă nu îl am, nu o pot face. Așadar,
dacă nu încerc, nu voi ști.
În ce stagiu este ”Turneul ultimului VISUALIVE”?
G: Ah...nu pot vorbi încă despre asta.
Am înțeles (râde). Am să aștept.
G: Mulțumesc.
Dubai
Recent, am tot căutat un loc unde să
locuiesc, un loc potrivit pentru mine. La începutul acestui an, m-am gândit ”Să
locuiesc în Europa?” și m-am dus în diverse țări, dar clima nu era potrivită
pentru mine, și am descoperit că corpul meu nu rezistă. Deși peisajul era
frumos...Ce a fost neașteptat de potrivit a fost Dubai. Mâncarea a fost
delicioasă, și era comfortabil pentru corpul meu, pentru care căutam un loc
cald. Cred că în primăvară, toamnă și iarnă, temperatura medie este de 30 de
grade? Și atunci când se ajunge la vară, trece de 50 de grade! Am auzit că este
o lege care ”îți interzice să ieși afară pentru mai mult de un anumit număr de
ore”. Deci da, este imposibil să lucrez în acel mediu. Nu este înfricoșător?
(râde) Înainte de a merge acolo, nu știam nici măcar un lucru despre Dubai, dar
am făcut o încercare și am mers. Am fost foarte impresionat de multele puncte interesante și uimitoare a
țării. Apoi am căutat despre diverse lucruri, începând cu sistemul de taxare,
acceptarea străinilor, și am înțeles că politica țării este bună. Sistemul
țării merge bine. Sunt echipați cu o infrastructură ce te va surprinde, dar
chiar și cele care sunt incomplete sau încă în dezvoltare sunt uimitoare.
Sincer, pur și simplu această țară este uimitoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!