marți, 4 iunie 2013

Interviu ~ Oricon Style - martie 2006

Cuvintele pe care Gackt le prezintă

28 februarie, liceul Maiko din prefectura Hyogo – ”Surpriza de la ceremonia de absolvire”

”Fă ceva bun din cuvintele tale”

După cum lasă de înțeles această frază, în timpul turneului din Asia, Gackt a lucrat din greu să îndeplinească promisiunea pe care a făcut-o unui elev de liceu. În timpul ceremoniei de absolvire – ceea ce poate fi numit un punct de sfârșit din viața unui elev – Gackt a apărut brusc la școală...
Un articol complet de la OriSty (Oricon Style) a acestei surprize care a devenit o zi pe care nimeni nu o va uita. Nu doar detaliile surprizei, dar și un interviu despre noua melodie, special pregătită pentru această zi, va fi inclus.
                                                               
”Un vis nu este ceva ce doar se visează, este ceva ce trebuie îndeplinit.
Am mari speranțe pentru viitorul vostru. Felicitări pentru absolvire.”

28 februarie. În Kobe, liceul Maiko își ține ceremonia de absolvire în sala de sport. Discursul de deschidere a început, se cântă imnul național, se dau premiile și diplomele....și ceremonia decurge fără prea multă agitație. O scenă pe care o poți găsi oriunde, și totuși, este plină de emoții profunde. Ce e posibil să risipească această atmosferă și să aducă bucurie și extaz?!
La un moment dat, pășește foarte natural. În mod normal, studenții ar părăsi sala imediat ce ceremonia s-a terminat, dar directorul i-a oprit și le-a spus ”Astăzi a venit cineva dintr-un loc foarte îndepărtat și luminos pentru a vă oferii cuvinte de încurajare.! Și cu asta, ușile de pe partea stângă a sălii s-au deschis pe jumătate și Gackt a intrat, îndreptându-se spre scenă, purtând ochelari și un palton lung negru. ”Eh??” ”Kyaaaa!!” ”Cum....??” – sala a fost umplută de cuvinte de uimire. Cei uimiți nu au fost doar elevii absolvenți, ci și tați și frați, care se aplecau pentru a devea mai bine. A fost mare gălăgie.

”S-a întâmplat să fiu în zonă, așa că am decis să fac o vizită.”

Salutul lui Gackt a fost întâmpinat cu multe aplauze. Și el a continuat ”Acum doi ani, am primit un email de la un elev de aici, și mi-a spus totul despre această școală.”, și așa a explicat motivul pentru care a venit.

”M-am gândit la asta și am scris o melodie pentru voi toți.”

Asta fiind spusă, a compus melodia ”No ni saku hana no yoni” doar pentru această zi a ceremoniei de absolvire. Membrii trupei lui, You și Chachamaru, s-au pregătit pe scenă. Cu acompaniamentul chitărilor, a cântat o melodie despre pregătirea unei călătorii. Versurile au descris imaginea unei școlii și era plină de propoziții care îți încălzeau inima, ca ”în această școală goală”. După ce a cântat melodia, le-a spus câteva cuvinte elevilor absolvenți.

”În timp ce seniorii vor merge mai departe, mai devreme decât restul, trebuie să vă spun asta vouă. Un vis nu este ceva ce doar se visează, este ceva ce trebuie îndeplinit. Așa că, îndepliniți-le. Pentru asta, aveți nevoie de o determinare puternică. Am mari speranțe pentru viitorul vostru. Felicitări pentru absolvire.”

Ceea ce mi-a rămas clar în minte a fost că Gackt a avut o expresie diferită, mult mai tandră decât de obicei.

Interviul special, imediat de după ceremonie

Î: Am auzit că unul dintre elevii care asculta programul tău regulat de la radio, ți-a scris un email și asta te-a făcut să vizitezi școala (Un elev l-a consultat pe Gackt referitor la scăderea numărului de elevi care urmează cursul de mediu și de micșorare a dezastrului, care se face în al treilea an.)
G: Pe atunci, nu a fost ca și cum am promis că am să vin la ceremonia de absolvire. Doar l-am încurajat. În programul radio, am spus că ideea principală nu este numărul de elevi care nu participă, ci să descoperi ceea ce e important și să dai mai departe. După asta, am comunicat prin email-uri pe privat. ”Am făcut această activitate.” ”Lucrez din greu azi.” Și chiar și după ce programul s-a terminat, a continuat să-mi trimită rapoartele activității sale. Mă face fericit, nu? Și în unul dintre ele, m-a întrebat ”Gackt-san, vei veni la ceremonia de absolvire?”. Și am spus-o o dată la radio ”Ei atunci, cred că am să mă duc la ceremonia de absolvire.”

Î: Ai anunțat. (râde)
G: Am spus ”Am să celebrez ceremonia ta de absolvire cu tine dacă chiar îți pui mintea și lucrezi din greu pentru asta și arăți rezultate.” Și chiar a lucrat din greu. Am continuat să comunicăm prin email-uri și i-am spus ”Am să o fac dacă poți convinge directorul sau directorul adjunct și tot personalul.” Dar școala continua să-l refuze la început.

Î: Păi, nu au mai făcut asta înainte...
G: ”Dacă nu merge, înseamnă că nu merge. E așa de simplu. Restul depinde de tine acum.” Asta i-am spus. Și cu o lună înainte de ceremonie, mi-a scris ”Am obținut aprobarea lor!!!!”. De data asta, programul meu nu se potrivea. (râde)

Î: Pentru că nu te așteptai și pentru că a fost atât de brusc.
G: Nu puteam să-l includ în programul meu și nici nu puteam rezolva problema bugetului....Staff-ul meu de la birouri a fost cel care i-a contactat și a aranjat cu școala pe mai departe, dar a devenit ceva greu de realizat. ”Dar, deja am făcut o promisiune...” m-am gândit, și atunci le-am spus ”În cazul acesta, mă duc singur” (râde)

Î: Dar, asta e imposibil. (râde)
G: Se suprapunea cu vacanța staff-ului de la birouri, iar unul dintre ei ținea o ceremonie de căsătorie peste hotar. (râde) Și așa, cu trei zile înainte de absolvire am ajuns la decizia finală. You și cu mine am aranjat melodia împerună, și am scris toată noaptea.

Î: Și această melodie este scrisă special pentru absolvenții de la liceul Maiko, nu? Asta este un răsfăț.
G: Așa e...

Î: Și versurile, nu găsești cuvinte ca ”școală” în lucrările tale, nu-i așa?
G: Nu, nu folosesc deloc! ”Școala goală”...(râde) Dar melodia este scrisă cu tema de absolvire, înțelegi. Concentrarea nu a fost asupra mea, și a mers de la sine.

Î: Și în cele din urmă, s-a dovedit a fi o ceremonie de absolvire grozavă, nu crezi?
G: Da. Cred că va deveni o amintire grozavă pentru elevi. Nu știu câte persoane am reușit să le sprijin (să le împing de la spate), dar cel puțin, pentru băiatul care mi-a scris email-ul....cred că am reușit să-l sprijin. Așa e când îndeplinești ceva, asta înseamnă să-ți ții promisiunea, și asta înseamnă să atingi inimile oamenilor și să realizezi ceva. Acesta este rezultatul unui lucru realizat din greu. Dacă ar fi renunțat la jumătatea drumului, nu m-aș fi dus la ceremonie, nu? Ca răspuns la ceea ce el a îndeplinit, am simțit că e rândul meu să-mi țin promisiunea. Am vrut doar să întorc acel sentiment.

Î: A primit un interviu la televizor după ceremonie. În timp ce dădea mâna și părea puțin agitat. (râde)
G: Așa e? (zâmbește) E un băiat bun. Chiar și staff-ul meu s-a întors de peste hotar. Toți pentru el. (râde) Și au condus și toată noaptea. (râde)

Î: Ar trebui să spun că este grozav sau să spun că e prea mult din partea staff-ului? (râde)
G: Dar o fac pentru că ei cred că are o semnificație grozavă. Probabil este cineva acolo care, după ce a ascultat melodia mea, va realiza pentru prima dată semnificația absolvirii lor. Probabil că vor fi copii care se vor gândi să lucreze mai mult și din greu. Să ai oportunitatea de a crea un asemenea catalizator ne face fericiți.

Î: Chiar ai creat o legendă. Păi, erau mulți studenți care plângeau.
G: Au fost! La început, priveau în gol, dar la jumătate au început să plângă. Mă gândeam că așa trebuie să se simtă la o ceremonie de absolvire. (privește în depărtare)

Î: Ai avut o asemenea ceremonie de absolvire? Nu îmi pot imagina asta. (râde)
G: De ce?

G: Cumva, îmi imaginez că e o ceremonie violentă. (în care Gackt își reglează conturile)

G: M-am comportat la ceremonie așa cum trebuie. Cred că m-am simțit ca astăzi. Am fost rebel și m-am întrebat care este semnificația acestei ceremonii. Dar când s-a terminat, m-am gândit la multe lucruri. Dacă nu aș fi trăit mai serios, nimic nu va ieși din asta. Cei care au simțit ceva în timpul ceremoniei, nu a fost din cauză că sunt mai sensibili sau ceva asemănător. Nu mai văd acest lucru așa deloc. Cred că ei sunt cei care au lucrat din greu să realizeze ceva. Să studieze, activități de club, relații de iubire, și chiar actul de a veni la școală. Doar cei care au realizat ceva se vor simți profund atinși. Să spun sincer, motivul pentru care nu simți nimic e pentru că nu ai făcut totul posibil.

Î: Și mai sunt și astfel de surprize-cadou pentru cei care au realizat ceva.
G: Asta e viața. E plină de surprize!

Î: În ultimul timp, ești ca Surprise-nii. (fratele surprizelor)
G: Surprise-aniki (râde) (folosește un mod de adresare mult mai informal pentru frate)

Î: Apropo, despre melodia ”No ni saku hana no yoni”. Vreo intenție să o lansezi? (oficial)
G: Nici un plan. (râde) Dar este o melodie grozavă, nu? Dacă cineva îmi spune că ar vrea să o asculte, posibil să mă mai gândesc.

Î: Da, ca o semnătură.
G: Aș vrea să fie inclusă în manuale. Să începem de la educație mai întâi. (râde)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!