Albumul ”DIABOLOS” a fost lansat
pe 21 septembrie 2005. Turneul a urmat imediat după, începând pe 23 septembrie
și terminându-se pe 24 decembrie 2005. Cum turneul ”Sixth Day/Seventh Night” ne
oferă indicii despre primul capitol, în turneul ”DIABOLOS” Gackt ne prezintă
evenimentele ce au loc între capitolele 2 și 3. Prin acest album și turneu
aflăm despre grupul Shito, care a fost creat de ”DARTS”. Grupul Shito, odată
treziți la puterile lor, devin ceea ce numim noi vampiri. Așadar ”DIABOLOS”
este povestea de origine a vampirilor. Ne dăm seama că ”DIABOLOS” urma să se
refere la vampiri când am văzut videoclipul ”Todokanai Ai to Shitteita noni
Osaekirezuni Aishitsuduketa...”. În videoclip, cele două personaje sunt vampiri,
doi din cei 13 Shito creați de ”DARTS”.
Cei doi Shito
Tema existenței găsită în ”MOON”
este încă o dată exprimată prin ”DIABOLOS”. Dar de data aceasta, Gackt se
scufundă mai mult în întrebările despre existență, privind oamenii și la
răutatea ce există în ei. Oamenii care caută sensul propriei existențe vor afla
că există întuneric dedesubt; acest lucru este reprezentat de coperta albumului
”DIABOLOS”, care ne arată că un alt ”eu” există sub mască. Acțiunea de a da jos
masca reprezintă abilitatea de a te înfrunta pe tine însuși și să realizezi că
există întuneric în tine însuși. Acesta este diferența dintre tema expusă în
”MOON CHILD”, pentru că acolo ”întunericul” rămâne ascuns, personajele pur și
simplu se chinuie pentru existența lor. În ”DIABOLOS”, Gackt folosește vampirii
ca o oglindă prin care noi putem privi întunericul din oameni indirect. Oamenii
sunt opusul vamirilor, în sensul că ei sunt muritori și caută nemurirea. Prin
vampiri, aflăm că nemurirea are un preț - să continuie să trăiască, vampirul
trebuie să supravețuiască de pe urma sângelui altora. Aceasta este o reflectare
a oamenilor și nevoia lor de a se perpetua, mergând la război și luptând cu
alții pentru a supravețui. Vampirii din ”DIABOLOS” sunt conștienți de acest
lucru, partea întunecată din ei care există pentru a lupta, așadar ei se
chinuie pentru a găsi alt scop în viața lor. Ce înseamnă să exiști – să-i
protejezi pe cei pe care îi iubești și partenerii, să trăiești și să mori
împăcat. Oamenii ar trebui să facă același lucru; să conștientizeze că au o
parte întunecată, dar să lupte pentru a găsi un sens în viețile lor, altul
decât să continue ciclul de a ucide pentru a supravețui.
Concertul ”DIABOLOS” începe cu o
filmare ce are loc în Europa. Tema este prezentată cu un citat înainte ca
acțiunea să înceapă: ”Ningen wa kami to akuma no aida ni fuyuu suru” (Oamenii
sunt suspendați între bine și rău). Gackt și membrii îi întruchipează pe cei
cinci Shito care s-au ridicat să lupte împotriva creatorilor lor. Ei călăresc
în lupta către numeroși ”DARTS”, și un singur Shito rămâne în picioare. În
timpul bătăliei, personajul lui Gackt are o viziune care este fie o amintire
fie o privire în viitor – o femeie și un copil care sunt urmăriți de o persoană
”DARTS”. Femeia este ucisă, iar soarta copilului este necunoscută. Cine sunt
aceste persoane, și cum sunt ele legate de personajul lui Gackt este lăsat la
propria noastră interpretare.
Pe câmpul de bătălie
Femeia și copilul din viziune
În timp ce Shito merg spre
luptă, filmul se termină și primul capitol din concertul ”DIABOLOS” începe;
capitolul este intitulat ”Saigo no Yoru, Yami no Shoukan” (Ultima noapte,
Mântuirea întunericului). Titlul se referă la lupta celor cinci Shito până la
moarte cu ”DARTS”, în care ei se mântuiesc prin lupta lor. Melodia de
deschidere este ”Dybbuk”, de pe albumul ”Crescent”. Concertul ”DIABOLOS” are
multe melodii de pe ”Crescent”, legând această parte din povestea ”MOON” cu
celelalte părți spuse în lucrările anterioare. Un ”dybbuk” este un suflet
rătăcit care se atașează de o persoană vie, controlând acea persoană pentru a
îndeplini o sarcină. Aceste suflete rătăcite nu sunt în mod necesar bune sau
rele, uneori ele se atașează de o persoană pentru a îndeplini ceva. În ambele
cazuri, ”dybbuk” este atras de persoane care se chinuie cu același lucru cu care
s-a chinuit și el când trăia. În melodia ”Dybbuk” este clar că există două
persoane, care vorbesc una cu cealaltă. Ar putea reprezenta lupta interioară
din Shito, sufletul ”uman” se luptă cu sufletul ”vampiric”.
”Dybbuk” este urmat de ”White
Eyes” (de asemenea de pe ”Crescent”), ”Dispar”, ”Metamorphoze”, ”Redemption”,
”Ash” și ”Misty”. Acest grup de melodii au tematici de luptă, de ce oamenii
luptă și pierderile pe care le suferă în război. Shito luptă pentru a dovedi că
existența lor nu este în van; ei luptă pentru a-i proteja pe cei pe care-i
iubesc și partenerii lor. Pentru toate melodiile până în acest punct, Gackt
poartă costumul unui Shito.
Gackt în costumul Shito
Al doilea capitol este intitulat
”Yume no Bannin” (Gardianul Viselor). În timp ce concertul continuă, auzim o
voce care spune: ”Acesta este un vis. În visul lui, viața eternă este o
călătorie spre moartea eternă. El este un singur supravețuitor...”. ”Lust for
Blood”, tot de pe ”Crescent”, deschide acest capitol, iar Gackt iese dintr-un
sicriu îmbrăcat într-un palton negru cu glugă. Acest lucru marchează ”trezirea”
lui ca vampir. Pentru că ”Lust for Blood” este de pe ”Crescent” (și paltonul negru
amintește de paltonul care l-a purtat în ”Kagen no Tsuki”), poate fi
interpretat ca fiind din punctul de vedere al unui vampir (Kei). Această
interpretare este susținută de un vers în care vampirul tânjește să se întoarcă
la forma umană ”honno sukoshi no aida de ii..., hito no sugata ni modoritai”
(Chiar dacă e pentru o perioadă scurtă de timp, vreau să mă întorc la forma
umană). Gackt rămâne în acest cosum prin melodiile ”Noesis”, ”Farewell” și
”Future”, exprimând restul poveștii ”DIABOLOS” din punctul de vedere a acestui
vampir.
Al treilea capitol este initulat
”Tomo yo, eien ni” (Suntem parteneri, pentru totdeauna). Începe cu o continuare
a filmului de la deschidere. Cei cinci Shito se luptă cu disperare cu ”DARTS”,
și unul câte unul, sunt uciși. Personajul lui Gackt este înconjurat și
înjunghiat din toate părțile de ”DARTS”, când se trezește brusc. Poartă haine
moderne; este paltonul lung alb a singurului supravețuitor (văzută în broșura
”DIABOLOS”).
Cum și titlul capitolului
indică, acesta este capitolul care confirmă prietenia eternă dintre Shito. De
asemenea leagă povestea ”DIABOLOS” de restul poveștii ”MOON”, care are loc în
viitor. După scenele amuzante a partenerilor lui Gackt care îi apar în oglindă,
Gackt se trezește iar, aflându-se în culise cu GacktJob. În timp ce merg
împreună spre scenă, se transformă în cei cinci Shito, arătând, probabil, că ei
sunt încă împreună în spirit.
Modul în care Gackt aduce
povestea din trecut, spre viitor și apoi spre prezent, toate acestea într-un
concert, exprimă splendid cât de departe ajunge povestea ”MOON”. Capitolul
începe cu ”BLACK STONE”, o melodie care celebrează amintirea unui partener
pierdut. Se termină cu ”Road”, care are ca temă principală ideea de a fi într-o
călătorie împreună, niciodată renunțând la nici unul. Aceste teme pot fi
aplicate la Shito, sau la partenerii din ”MOON CHILD”.
Melodia de la final legată de
povestea ”MOON” din turneul ”DIABOLOS” este ”Todokanai Ai to Shitteitanoni
Osaekirezuni Aishitsuzuketa...” Pentru această melodie, cei cinci Shito sunt
iar împreună, și putem observa mândria pe care o au atunci când ridică săbiile
cu toți odată și pleacă împreună. Povestea ”MOON” este aproape gata...cel puțin
până la următorul album sau turneu.
Cei cinci Shito la sfârșit
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!