Î: Începând cu ”DIABOLOS”,
tematica cu vampiri folosită în design-ul broșurii atrage privirea, nu? Care
este relația dintre muzică și această artă?
G: Ca să spun simplu, în această continuare a
povestii ”MOON”, suntem exact în mijlocul scenei unde se dezvăluie originea
vampirilor. Deși romanul ”MOON” pe care îl scriu este o poveste care începe din
700 - lumea prezentată în albumul ”MOON” între prezent și viitorul apropiat,
nu? De data aceasta, ”DIABOLOS” se concentrează pe anii 1500 – 1600 și în
această perioadă de timp au început vampirii să apară. Și dacă întrebi de ce
m-am concentrat pe vampiri tot acest timp, este pentru că, chiar dacă existența
este exact opusă cu cea a oamenilor, sunt totodată oglinzi care reflectă partea
rea și mizerabilă a oamenilor. Cred că oamenii sunt animale slabe trăind în
timp ce se compară cu alții și consistent se simt superiori sau
inferiori.Totuși, pentru a exprima acest lucru așa cum este, ar fi prea direct
și ar deveni dificil de dat o formă; în plus, nu este frumos. Dar prin
existența vampirilor, întunericul din oameni poate fi exprimat clar și frumos.
Desigur, faptul că și eu iubesc vampirii este o parte din motiv.
Î: Vrei să spui că existența
vampirilor este simbolică?
G: Așa e. Făcând acest lucru, un echilibru foarte
bun este capturat în muzica mea între lumea frumoasă, intensă și plină de
sentimente pe care o caut și tristețea pe care acești vampiri o simt de când
s-au născut.
Î: Înțeleg, este inevitabil
ca lucrarea ”visual” să se îndrepte spre partea ”gotică” atunci.
G: Da, așa este. Această lucrare nu ilustrează
povestea găsită în muzica din acest album, ci o poveste dintr-o perioadă
timpurie.
Î: Ah, oare te referi la
imaginile din Japonia din perioada medievală care erau în broșură?
G: Da, o imagine cam din perioada Heian – perioada
Kamakura. (perioada Heian a durat din 794 până în 1185, iar perioada Kamakura a
durat din 1185 până în 1333.) Această lucrare de artă este o avanpremieră din
primul capitol al poveștii ”MOON”, care va fi următorul dezvăluit, și
ilustrează în același timp cum persoana din aceea perioadă prevede viitorul, un
fel de reîncarnare.
Î: Într-un fel, lansarea
lucrării sub povestea ”MOON” urmărește aceeași axă a timpului ca ”Star Wars”,
nu?
G: Mi s-a spus asta des. Dar, e mai interesant
așa. Vezi tu, nu știm de unde venim, originea noastră, nu? Te întrebi ”De ce
continuăm să luptăm?”. Imediat ce începem să prindem drag de cineva, totodată
începem să urâm, nu? E un echilibru interesant pe care noi, oamenii, îl avem.
Avem lucruri pe care le urâm și lucruri pe care le iubim. Și cred că cum pot
aceste lucruri fi exprimate depinde de felul în care lucrările proiectului
”MOON” sunt lansate.
Î: Ei atunci, de fiecare
dată când o lucrare este lansată în viitor, cineva va realiza ”Acel lucru din
acel timp este de fapt acest lucru?!”
G: Așa e. Dacă nu știi deja povestea de la
început, vei ajunge să încerci să modifici povestea cu ceea ce a fost deja
lansat. (În momentul în care scrii o poveste, o iei cu începutul, iar până la
sfârșit o mai poți modifica. Dar dacă ai o poveste căruia îi știi sfârșitul, nu
poți schimba începutul. Iar dacă nu știi asta deja, vei ajunge să creezi un
început care să se potrivească cu sfârșitul, ceea ce ar ieși puțin cam
dezordonat.) Nu vreau să-mi creez lucrările în acest fel. Așa că mă gândesc la
un mod de a exprima povestea prin romane și filme în viitor. Ei, cred că am să
mă retrag după ce am terminat cu asta.
Î: E vreo glumă? (râde)
G: Ei, nu....de parcă asta ar trebui să fie destul
de bun nu? Ar trebui să fie deja de ajuns, nu? (râde) Sunt momente când vreau
să reduc ritmul puțin, totodată să reduc și sentimentul de a crea povestea. Dar
odată ce ai început-o, nu poți reduce ritmul. (Extazul de a vedea proiectul
terminat) Deși am spus că mă retrag prima dată, mă voi retrage doar când simt
că nu mai pot sta deloc pe scenă. Atât timp cât pot crea muzică, voi continua.
Atât timp cât pot sta pe scenă, voi continua să cânt.
Î: Dar, ascultând această
discuție astăzi, îmi pot da seama că ritmul din ”Noesis” are rădăcini academice
față de cele de dinainte.
G: Da, am combinat-o cu tematica și am creat
muzica în așa fel încât să-ți dai seama de fundalul istoric al poveștii.
Astfel, un ritm gotic se crează. Motivul pentru care folosesc instrumentele
tradiționale asiatice pentru melodie este de a crea fundalul poveștii. Pentru
că simt că să ating acest echilibru depinde de mine.
Nu mai este nimeni în afară
de mine care să poată crea o asemenea muzică.
Î: Mă întrb cum va fi
exprimat acest echilibru în turneu.
G: Acest lucru va trebui să aștepți să-l vezi.
Î: Acest album are un
domeniu larg de apropiere și va fi dificil de recreat asta, nu?
G: Nu este asta treaba GacktJob-ului? (râde)
Î: Dar turneul se apropie cu
fiecare zi....nu ai timpul necesar să termini acest album, nu?
G: ......Cineva, să-mi dea timp. (râde) Dar este
ceva de care sunt mândru pentru că nimeni nu crează o scenă așa cum o creez eu,
și pentru că nu mai este nimeni în afară de mine care să poată crea o asemenea
muzică. Nu sunt îngrijorat. Ei, dacă te refereai la ceea ce mă îngrijorează, mă
întreb dacă albumul poate fi terminat la timp pentru lansare.
Î: Deja te trec fiorii, nu?
(râde)
G: Ahahahaha (râde) va fi bine, va fi lansat cum
s-a plănuit. Așteptați albumul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!