marți, 16 aprilie 2013

Interviu~UV - octombrie 2005 (partea I)

Da! Capodopera superbă a lui Gackt s-a născut în sfârșit!

                Interviul s-a terminat fără a putea să ascultăm toate melodiile din album; dar câteva zile mai târziu, în aceeași zi de termen limită pentru acest articol, în dimineața de 10 septembrie, ”DIABOLOS” a fost terminat. În timp ce suspinam după mai mult timp, inima mea era plină de emoție în timp ce ascultam albumul.

                Lucrările lui Gackt au fost întotdeauna excelente, dar ”DIABOLOS” e la un alt nivel! Produsul final este remarcabil, trecând dincolo de limita universului! Cititorii care îmi citesc de obicei comentariile pot spune că exagerez, dar albumul mi-a lăsat o impresie profundă.

                Să scriem asta cu calm. Gackt a strâns toate melodiile, versurile și interpretarea într-un CD pe care îl numiți o lucrare de artă. Trezește imaginația ascultătorului și prezintă lumea printr-o poveste. Cititorii care au mai dat peste lucrări ale lui Gackt știu asta, dar acest ”DIABOLOS” depășește acel echilibru preiminent.
                Nu accentuez ”înalta calitate” prin cuvântul ”depășește”, acest lucru e normal în lucrările lui Gackt, dar excelența acestei lucrări este ușor de înțeles.

                Diferența principală dintre acest album și cele anterioare este că poți vedea întreaga poveste clar urmărind versurile când asculți albumul de la prima melodie. De asemenea, interviul a fost ușor de înțeles pentru că el personal vorbește despre fundalul poveștii. Există o sinceritate pe care nu ați mai văzut-o înainte iar povestea își va face loc în inimile voastre dacă ascultați albumul după ce citiți acest interviu. Desigur, din moment ce este una dintre lucrările lui Gackt, există intrigi complicate în spatele său, dar cel puțin nu au nici o legătură cu ceea ce pare dificil la suprafață. Deci nu este de neînțeles când am strigat fără să mă gândesc ”Pot vedea povestea” și astfel pot să mă afund în ea.

                Cuvântul ”DIABOLOS”, care poartă semnificația de diavol, simbolizează păcatele oamenilor și efemeritatea destinului, acompaniată de tristețe dar totodată și de speranță. În momentele de pauză, în momentele nebunești, albumul creează cu delicatețe priveliștea unei lumi bogate, oferind viață muzicii. Perfect.

                Pe partea de creație, ”modelul” care a fost dezvoltat până acum este șlefuit și în stilul lui Gackt. Cu noul ”stil” adăugat, pe care îl veți auzi în ”Farewell” și ”Dispar”, diversitatea muzicii a crescut. În orice caz, aș dori să ascultați acest album. E dorința mea supremă.

Î: Abia așteptam finisarea albumului ”DIABOLOS”, dar interviul se va ține fără a putea asculta melodiile de pe album, cu excepția celor care au fost lansate ca single-uri. (râde)

G: Te face să te întrebi ce fac în timpul acesta, nu? (râde) Facem multe alte lucrări în același timp. Factorul numărul unu fiind...probabil pentru că ”DIABOLOS” și următorul album sunt înregistrate în același timp. Ceea ce prezentăm în ”DIABOLOS” și următorul album este același lucru, sunt împreună, așa că am înregistrat mai întâi trei, patru melodii care sunt pentru următorul album. Și pentru că am făcut asta, întregul proiect a întârziat.

Î: Asta este prima dată când aud că ”DIABOLOS” și următorul album sunt legate între ele.

G: Cu povestea ”MOON” pe care o scriu ca și cheie, lucrările anterioare pe care le-am făcut sunt toate din al patrulea capitol. Turneele ”Kagen no Tsuki” și ”Jougen no Tsuki”, și filmul ”MOON CHILD”. Și de data aceasta începe imediat la intervalul dintre capitolul doi și trei. Dar din moment ce povestea este prea lungă, am decis să acoperim capitolele doi și trei în albumele ”DIABOLOS” și următorul.

Î: Am citit toate versurile melodiilor pentru ”DIABOLOS”, și sentimentul de război este foarte puternic, similar cu ceea ce a fost prezentat în capitolul patru.

G: Asta este din cauză că povestea ca un întreg duce mai departe istoria războiului în toate cele patru capitole. Poate că cel de-al patrulea e mai diferit pentru că are o tematică puternică asiatică inclusă. Cât despre capitolele doi și trei.....de ce se luptă oamenii? De ce se nasc vampirii? Sfârșitul capitolului doi ajunge la partea aceasta, iar capitolul trei începe cu modul lor de viață ca vampiri. Aceasta este ordinea.

Î: Aș vrea să clarific ceva. Ai spus anterior că locuitorii părții întunecate s-au născut în 700, și în Japonia, asta ar fi...

G: Perioada Heian. Din 700 până în 1200 este primul capitol al poveștii. Al doilea capitol este din 1300 până în 1600, și din 1600 până în prezent este al treilea capitol. Cel de-al patrulea capitol este din prezent  până în viitorul apropiat. Povestea este împrăștiată peste tot. (râde)

Î: Nu, dar sunt multe părți care sunt încă un mister. Și povestea a trecut din perioada Heian la decorul european, după cum ne putem da seama din videoclipul pentru ”Todokanai Ai to Shitteitanoni”?

G: Așa e. Personajul principal a poveștii se schimbă rapid. Cei care au jucat rolul de conducător la început devin treptat cei care sprijină și câteva din aceste părți sunt aduse eventual. Personajele principale din primul capitol sunt locuitorii părții întunecate, în timp ce cel de-al doilea capitol se învârte în jurul oamenilor care au fost creați pe informațiile din primul capitol.

Î: Personajele principale din primul capitol și al doilea capitol au legătură de sânge?

G: Pentru că au fost creați după locuitorii părții întunecate, presupun că poți spune că au legătură. Desigur, locuitorii părții întunecate au fost creați din același trib. Prezentăm în același timp și originea vampirilor prin această poveste.

Î: Înțeleg. ”Vampir” este un cuvânt-cheie în al patrulea capitol, nu? Chiar și în film, este portretizat vampirul Kei. Este ”vampir” un cuvânt-cheie și în ”DIABOLOS”?

G: Este, dar nu am folosit cuvântul ”vampir” în versuri, nici măcar o dată.

Î: În această poveste, vampirii au fost creați de locuitorii părții întunecate?

G: Ei sunt împotriva locuitorilor. Locuitorii părții întunecate erau împrăștiați peste toată Europa, și luptau pentru diferite țări....în aceea perioadă, ei existau în umbrele istoriei și luptau împotriva câtorva locuitori ai părții întunecate de ceva timp. Eventual au încercat să creeze ceva care să întreacă locuitorii părții întunecare, dar aceștia s-au dovedit a fi defecți. Dar acești defecți, care au fost numiți ”Cei 13 Shito” au început să se trezească de la o anumită perioadă. Dar nu erau perfecți nici după ce s-au trezit, corpurile lor erau incomplete. Deși au abilitatea de a-i întrece pe locuitori, poartă povara de a nu putea sta sub soare.

Î: Oh, povestea se împletește.

G: Dar la sfârșitul zilei, ceea ce vreau ca oamenii să înțeleagă nu este povestea, ci importanța a ceea ce încearcă povestea să spună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!