vineri, 19 aprilie 2013

Interviu~UV - octombrie 2005 (partea II)

Î: Da, pentru că întotdeauna este un mesaj în spatele poveștii din lucrările lui Gackt.

G: Și locuitorii părții întunecate au fost un grup care a trăit în timp ce erau urmăriți. Împrăștiați prin toată Europa, în cele din urmă s-au folosit de oameni. Asta seamănă cu țara cea mare și țara cea mică pe care le avem, ca o versiune în miniatură a lumi. Tocmai ce plănuiau să creeze o ființă și mai puternică, s-a dovedit a fi imperfectă. Dar desigur, cei care au fost creați pentru a lupta au sentimente. Ceea ce vedem prin această poveste este nebunia bărbaților, istoria păcatelor oamenilor, etc. și suntem capabili să simțim acut că continuă să se repete, nu? Și din această cauză, putem clarifica acest lucru numit om și devine mai ușor de privit. Totuși, dacă te uiți la el prea direct, dacă prezentarea a ceea ce înseamnă uman devine prea confuză, nimeni nu va putea accepta ceva cu forța. Dar prin mesajul unei povești, poți privi oameni obiectiv prima dată. Aceasta este metoda de prezentare despre care vorbesc. Dacă ataci pe toată lumea, vor spune ”Nu există așa ceva!”. Dar prezentând-o prin altceva, le permite să vadă cum trăiesc în timp ce duc povara păcatului. Cred că poate ridica și întrebarea ”Cu ce motiv existăm?”.

Î: Înainte de acest interviu, am putut doar citi versurile tuturor melodiilor, nu? Ceea ce am simțit spre sfârșit, a fost ”importanța de a trăi în ciuda soartei pe care o poartă”, probabil că ascultătorii vor avea același sentiment. Ascultând această discuție doar mi-a aprofundat acest sentiment.

G: Pentru că nu ai auzit toate melodiile de data aceasta, ai venit la interviu doar cu versurile nu? Chiar dacă erau doar versurile și coperta CD-ului (ca să poată fi folosită pentru interviu), sunt fericit că multe persoane au oferit sentimente acestora.

Î: Vorbind de versuri, mă întreb dacă majoritatea părților pot fi înlocuite și dezvoltate în ceva legat de o relație de dragoste dintre un bărbat și o femeie.

G: Sunt părți care pot fi înlocuite, dar sunt și bărbați, parteneri, asemănător cu o relație dintre un maestru și ucenic, și prieteni apropiați, etc. Nu toți  sunt între bărbați și femei, dar poți privi și așa. Cât pentru mine, melodiile pe care le cânt sunt limitate doar femeilor....asta este un secret. (râde)

Î: Pentru că m-am uitat doar la videoclipul pentru ”Todokanai Ai”, mă întrebam dacă ținta albumului ”DIABOLOS” este relația dintre bărbat și femeie. Fata portretizată are soarta unui vampir, nu?

G: Nu, amândoi sunt vampiri. De asta, la sfârșit, ard și mor. Ceea ce am prezentat în videoclip este o parte. Pe scurt, este povestea a doi din cei treisprezece Shito, așa că nu e vorba despre toți membrii.

Î: Videoclipul a fost luat din poveste ca avanpremieră pentru ”DIABOLOS”?

G: Da. Povestea persoanelor care au un destin atât de efemer reprezintă întreaga tematică de data aceasta. Gândul că ei trebuie să treacă prin ei însuși este că, chiar dacă e posibil ca destinul lor să fie unul blestemat, să aibă aceea soartă îi face capabili să-și vadă existența pentru prima dată și să simtă că trăiesc. Toate acestea sunt gândurile personajelor. Că sunt câteva lucruri prin care trebuie să treacă. Cred că poți auzi povara din videoclip în acest album.

Î: Ai jucat rolul unui imigrant în ”MOON CHILD”, și multe alte lucrări de ale tale au avut inclusă tematica destinului de neevitat. Se pare că acest gen de poveste este radicalizat de această dată.

G: Așa este. Dar, cum să spun, nu vreau să fie ceva ciudat, ca ceva se seamănă cu science fiction și desigur, nu vreau nici să se transforme în ”nu înțelegi dacă nu știi conceptul”. Pentru că am compus melodiile într-o manieră încât să le poți asculta separat. Ascultând melodiile una câte una te face să te gândești și să simți ceva, și dacă pe lângă asta mai sunt persoane care se gândesc ”Poate că e ceva mai mult de atât”, pot vedea mai departe. Eu compun albume și concerte într-un anume mod, astfel încât să te poți bucura. Dar mă întreb cât de exacte vor fi? Pentru cei care văd dincolo de suprafață, mai este puțin până la răspunsul pe care îl cauți. Și aceasta este povestea mea.

Î: Da, să luăm Gundam de exemplu, sunt persoane care erau interesate de modelele din plastic la început, dar au început să-și dorească mai mult.

G: Exact, cum începi nu contează.

Î: Albumul ar trebui să fie lansat în momentul în care această revistă este publicată și cred că multe persoane vor fi ascultat albumul până atunci. Dar acum, singura melodie pe care am ascultat-o și care nu a fost lansată este ”Future”. Este o melodie lentă, nu? De obicei ai mai multe melodii ”grele”, deci restul melodiilor sunt la fel de intense?

G: Cred că devin ”grele”. Deși melodiile au un sentiment destul de puternic, cred că sentimentele de tristețe și efemeritate s-au dublat.

Î: Dacă privești obiectiv, prin ”Ash”, ”Noesis”, etc, sunt foarte ”rock”, dar este adevărat că există și ceva elegant la muzica lui Gackt-san.

G: Sunt fericit să aud că spui asta. Dacă este o intensificare simplă, te-ai gândi că este gălăgioasă, așa că nu are nici un rost să fac asta. Și nu asta este ideea, poți vedea ambele părți clar și precis pentru că este o intensificare în liniște, efemeritatea în aceea intensificare, și durerea și frumusețea care acompaniază efemeritatea. Nu sunt scene unde poți vedea o interpretare extrem de intensă în slow motion? Deși ele sunt chiar înaintea ochilor noștii, cumva le vezi mișcându-se foarte încet. Cred că este echilibrul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!