În orice caz, albumul încă nu a fost terminat când a
avut loc acest interviu. Tipic pentru Gackt! Desigur, nu este ceva de lăudat,
dar chiar și așa, direcția albumului este deja clar indicată. Intens, efemer,
dureros și frumos ”DIABOLOS”. După cum ne putem da seama și de la titlu, este
clar că ”diavolul” este un factor major. Dar cred că la sfârșit, toată lumea va
putea înțelege că este într-adevăr o lucrare ”umană” (probabil că se referă la
ideea că poveștile/muzica sunt reale și cumva se leagă de ceea ce este uman.)
De asta simt o durere pe care nu am mai simțit-o niciodată când ascultam o
melodie. Se pare că, prin această lucrare, suntem invitați în cele mai profunde
semnificații. Și așa începe povestea ”MOON”.
Îngerii sunt doar un mulaj creat de răul din
interiorul nostru.
Î: Cred că aceasta este cea
mai complicată lucrare pe care ai făcut-o de când a început proiectul ”MOON.
G: Mulțumesc. Am să o iau ca pe un compliment.
(râde)
Î: De la cuvântul
”DIABOLOS”, este în ordine dacă privesc titlul ca însemnând ”diavol”?
G: Ei, nu există o semnificație de ”diavol”. Mai
degrabă, este întunericul pe care oamenii îl au în interiorul lor. Oamenii nu
trăiesc doar cu virtute, nu? Exact ca Yin și Yang care există în fiecare lucru,
fiecare om are puncte bune și puncte rele. Asta exprimă personajele din
povestea ”MOON”. Cred că am exprimat foarte bine întunericul profund din oameni
și părțile rele din el.
Î: În acest sens, poți simți
mult haos în acest album pentru că subiectul sunt oamenii. Dar chipul unui
înger perfect în contrast cu ”diabolos” nu este ceva ce se poate vedea concret.
G: Așa e. Ei, modul în care gândesc....deși există
multe lucruri rele în lumea aceasta, nu am întâlnit niciodată un înger. Ceva de
acest gen. Simt că îngerii sunt doar un mulaj creat de răul din interiorul
nostru. Fără îndoială, răul există, pentru că dacă nu ar fi, valorile de care
oamenii se agață nu ar mai fi.
Î: În alte cuvinte, binele
nu există?
G: Nu, nu există. Deși dacă există, binele nu
poate crea nimic singur.
Î: Ah, înțeleg. Vrei să spui
că binele și răul coexistă.
Î: Eu cred că e mai degrabă
un lucru trist.
G: Este, dar este realitatea. Exact ca majoritatea
părților care sunt alcătuite pentru acest album, în special versurile. Desigur,
sunt și câteva piese care sunt exprimate grotesc, dar pentru că evit căile
urâte de exprimare, cred că nu este nici una care să fie complet grotească.
Î: Asta cu siguranță e ceea
ce numești tu ”tristețe elegantă”.
G: Da, într-adevăr.
Î: Deci de asta se poate
simți povara apăsătoare în contrast cu frumusețea prezentării.
G: Ah, cred că puterea pe care fiecare melodie o
are a fost mânuită cu succes dacă poți simți acest lucru.
Î: Dar este păcat că am
putut asculta doar o singură melodie nouă de pe album.
G: Ah, neașteptat, nu? Și eu simt la fel. (râde)
Î: Am auzit zvonul
înfricoșător că data de finisare a albumului este cu o săptămână înainte de
data de lansare. (râde)
Î: Poate albumul să fie
lansat?
G: Va fi. Va fi. (râde)
Î: Dar înregistrarea merge
bine pentru Gackt-san, nu?
G: Da, merge bine pentru mine. Dar instrumentiștii
întârzie, iar de asta tot aștept să înregistrez melodii. Așa că acum îi presez
ca să se miște mai repede. Anterior a fost foarte intens.
Î: Dar e din cauză că
instrumentele sunt greu de mânuit, nu?
G: Da. Parțial pentru că facem multe lucruri noi,
așa că devine mai dificil, dar și pentru că schimbările făcute la melodii se
supraprun de fiecare dată. Numărul de staff este limitat, așa că toată lumea e
cu nervi la maxim.
Î: Într-adevăr, am anticipat
seria de single-uri (”Black Stone”, ”Metamorphoze”, ”Todokanai Ai to Shitteita
noni, Osaekirezuni Aishitsuduketa...”) de mult timp, dar abundența numărului de
sunete m-a surprins.
G: Numărul de sunete este mare, nu? Când am transformat
lucrurile prima dată într-o formă în mintea mea, erau mai mult sau mai puțin
diferite de imaginea pe care o aveam, așa că a trebuit să o facem iar. Toba
poate fi reînregistrată de trei ori pentru o singură melodie. E adevărat că
durează mult.
G: Va fi foarte dificil să plasez melodiile
într-un singur gen din cauza noii metode pe care am folosit-o pentru a crea
sunetul. Aș spune că e un sentiment de ”un nou amestec de rock”.
Î: Atunci povara este
centrul?
G: Da. Greutatea, durerea și efemeritatea. Simți
nebunie, dar chiar și atunci este efemeră și tristă.
Î: Ah, ca ”Ash” de exemplu.
Îmi amintesc că e o melodie care oferă multă tandrețe, dar totodată e violentă.
G: Asta e cu siguranță. Melodia pe care ai auzit-o
deja este ”Future”, nu?
Î: Da.
G: Această melodie are de asemenea o linie
melodică și compoziție frumoasă, și totuși descrie trecerea timpului și
violența în acelați timp. Îmi place acea parte din melodie. Cred că sunt
singurul care poate crea o asemenea priveliște a lumii.
G: Dar, așa este viața unui om.
Î: Doar un sentiment de
sufocare va fi urmat repede de o durere fizică. Acest album îți oferă un
asemenea sentiment.
G: Ahahhaha, este o onoare. (râde)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!