Așteptări în 2006
Cortina anului 2006 s-a deschis cu un
concert în Koreea Olympic Park pe 14 ianuarie. Și pe 25 ianuarie, noul single,
”REDEMPTION”, a fost lansat și a devenit melodia principală pentru jocul ”DIRGE
of CERBERUS – FINAL FANTASY VII”. Și a doua melodie care a fost lansată pe
single, ”Longing”, a devenit melodie principală pentru același joc. Mai mult,
Gackt a apărut în acest joc ca personaj semnificativ. Este diferit de tehnica
obiștnuită de captare care s-a folosit până acum, în schimb au folosit o metodă
epocală cu ultima tehnologie CG de la Square Enix pentru a-l filma pe Gackt și
a-l încorpora în joc. Mă întreb cât de departe vor merge colaborările pentru
Gackt în 2006.
”Nu în timpul acelor
momente în care ne etalăm adevăratele abilități, ci în timpul momentelor în
care am căzut.”
Î: Care sunt planurile
pentru 2006?
G: Înainte de toate, turneul în
Asia.
Î: Te referi la un
concert în Koreea?
G: Pentru început.
Î: Hmmm? Vei continua de
acolo?
G: Voi face și alte turnee.Ei,
așteptați..... Koreea este o avanpremieră. Va fi minunat dacă Koreea reușește.
(râde)
Î: Și single-ul va fi
lansat pe 25 ianuarie. Această colaborare nu este la fel de simplă cu cea de a
oferii melodiile; ai participat la conferința de presă din timpul turneului
tău. Chiar preiei multe proiecte, nu?
G: Deloc. Sunt doar...un om sărac
cu mult timp liber. (râde)
Î: Eh, asta nu este deloc
convingător. (râde împreună cu el) Joc și muzică. Două categorii complet
diferite, dar această colaborare trece de granița dintre ele. Cum te simți după
ce ai încercat?
G: Poți spune că este o metodă
experimentală, sau o metodă interesantă de prezentare sau descoperire.
Întotdeauna am vrut să fac ceva de genul acesta. De data aceasta, este una din
căile mele de a găsi metode noi de exprimare. Caut un staff care să poată face
ceva nou. Cred că o parte din ea este să găsești parteneri noi care pot face
lucruri mult mai interesante. Ei, acesta este totuși doar începutul. Mai sunt
multe lucruri.
Î: ”REDEMPTION”, care a
fost transformată în melodie principală pentru joc, îți oferă un sentiment de
deprimare și fără speranță iar în același timp îi provoacă pe ceilalți să
lupte. Am simțit că este o melodie care îți oferă un asemenea sentiment
dureros.
G: Cred că este un fel de
proiecție a propriei noastre persoane, dar nu în timpul acelor momente în care
ne etalăm adevăratele abilități. Este o proiecție a noastră când experimentăm
dificultăți și conflicte, când am căzut. Și mai târziu arată cât de departe și
în ce fel suntem puși încolțiți. Asta cred eu. Dar, ca să încep, oamenii nu
sunt capabili să se încolțească singuri. Astfel, sunt capabili să experimenteze
anumite lucruri pentru prima dată pentru că sunt încolțiți de altcineva. Atunci
își arată adevărata formă.
Î: Posibil ca personajul
din melodie să fi fost împins la limita sa extremă?
G: Da, așa e. Cred că este forma
normală a acelei persoane. Ceea ce descoperi după ce ești încolțit și ceea ce
faci cu aceea descoperire după este foarte important. Pe scurt, ajungi să
realizezi ceva din ea: slăbiciunea ta. Și îi poți vedea pe cei care și-au
întins mâinile să te ajute și până unde te salvează iubirea lor. Vei ști clar
cine este dușmanul tău și cine este prietenul tău. Totul se rezultă la cum vei
reacționa când ești cu adevărat încolțit.
Î: Înțeleg. Ai...înclus
magie înainte de al doilea refren?
G:......magie?
Î: Acest sunet ca de
clopoțel pe care îl auzi când folosești magia în ”Final Fantasy VII”.
G: Hahahaha (râde) nu am inclus
asta, pur și simplu seamănă. (râde) Ești foarte atent. Joci?
Î: Da, ei bine. Deci...nu
este inclus intenționat, nu?
G: Nu, nu (zâmbește) așa a ieșit
atunci când făceam partea instrumentală. O coincidență.
Î: A doua melodie
”Longing” are un ritm mai greu și mai întunecat decât prima melodie. Oferă o
imagine foarte puternică și am fost atras în melodie imediat ce am auzit-o.
Melodia e foarte atractivă. La fel și vocea, și fundalul....Cum se cheamă
metoda de înregistrare?
G: Sunt obsedat de ea în ultimul
timp, e ceva de genul ”edit mixing”, folosing programul ”Pro Tools”. Pentru
ceva ca acest lucru, faci o melodie normală și o distorsionezi rapid. Ideea de
bază este să faci acordul fără a pierde tempo-ul, ca și cum ar fi un CD
stricat. Îmi place acest efect.
Î: Munca digitală produce
un timp-spațiu foarte strâns în această melodie.
G: Acel efect este foarte
misterios. Când asculți o melodie normală, are un anumit ritm, nu? Dacă
distrugi ritmul, muzica se strică repede. Dar dacă poți face ritmul să sune ca
și cum ar fi stricat fără a-l strica de fapt, se va crea o muzică foarte
neechilibrată. Deși nu e stricat, sună de parcă ar fi. Asta este foarte grozav.
Î: Simți de parcă lumea
este distorsionată. Și acest sentiment de distorsionare învăluie și mai mult
misterul.
G: Este grozav că poți gândi
astfel. Cred că voi folosi această metodă mai mult de acum încolo.
Î: O întrebare despre o
frază din versuri. Ceva ca ”pacea eternă” nu există în această lume, nu?
G: Umm. Ei, nu știu cum o vor
percepe alți. Trebuie să o fac, aceea ”pace eternă” este aici. Dar las asta
sentimentelor celor care au citit versurile.
Î: Lumea care este
descrisă în melodie este aceeași cu cea care este aproape de bătălie?
G: Două melodii sunt legate de
data aceasta. Ceea ce faci după ce ai hotărât ceva. Cele două melodii sunt
opuse.
Î: Abia așteptai aceeastă
colaborare cu jocul?
G: Da, abia aștept să văd cum
arăt în joc.
Î: Cum este personajul
tău?
G: Nu pot spune încă. (zâmbește)
Echipa FFVII se va supăra pe mine. Dar cred că este interesant pentru că
imagini reale cu mine vor apărea în lumea CG, împreună cu personaje CG. Acesta
este un test și o indicare a posibilitățior în jocuri pentru viitor.
Î: Se pare că și fanii
abia așteaptă.
G: Probabil. Pentru că în acest
proiect, voi intra în joc ca persoană reală. și este ca o anticipare a cum vor
fi jocurile în viitor. Dar aceasta nu este forma completă. Staff-ul FFVII
plănuiește să se folosească de această oportunitate pentru a încerca ceva nou.
E posibil să dureze ceva mai mult dacă nu eram eu cel care să o facă, deci cred
că depinde și de coordonarea mea.
Î: Vrei să spui că nu
doar Gackt-san, ci și creatorii de jocuri caută ceva nou?
G: Au căutat dintotdeauna.
Această industrie a jocurilor este foarte dificilă. Dacă intri în industrie la 40
de ani, vei fi tratat ca un om în vârstă. Este o lume de necrezut. Sunt mulți
genii care au 20 de ani, și vei simți că nu poți ține pasul, astfel vei fi
obligat să te retragi cu siguranță. În caz sigur, sunt mai stricți decât noi.
Durata carierei noastre este mai lungă, dar pentru ei nu contează dacă și-au
construit cariera pentru o perioadă întreagă, majoritatea devin persoane a
trecutului în doi, trei ani. Din acest motiv sunt cu toții îngrijorați, și vor
să înainteze repede. Cei care creează ceva nou au o putere enormă, de exemplu,
cei care își pot extinde imaginația/ideea. De asta se luptă cu toții, pentru a
nu fi înfrânți din acest motiv.
”Este doar o presimțire,
dar simt că voi colabora cu mulți muzicieni.”
Î: Și tu, ce crezi că îți
influențează modul tău de a-ți extinde imaginația?
G: Cu toți vor să aibă informații
și să observe diverse lucruri, nu? Dar făcând un asemenea lucru îmi întunecă
simțurile. Toată lumea îmi spune să țin minte tot felul de lucruri, și să
verific televizorul și ce este popular în momentul de față. Dar asta este o
greșeală enormă. În televiziune și alte astfel de lucruri, ideile creative nu
sunt cele care sunt prezentate în prezent. Cel puțin, ideea a avut loc cu un an
înainte. Singurele concepte pe care le vedem acum sunt cele care sunt deja
gata. Dacă te uiți la acel concept și vrei să faci și tu la fel, cred că va fi
o diferență mare de timp. Așa că acele persoane care urmăresc popularitatea
acelui timp nu vor putea crea nimic nou. De asta nu am un televizor acasă.
Î: Nu ai nici unul?
G: Nu. Am doar un monitor ca să
pot vedea filme.
Î: Dar despre informații
ce crezi?
G: Nu fac asta. Nu o fac pentru a
nu-mi îngreuna simțurile. Cred că atunci când ne vine în cap ceva brusc, vine
și cu abilitatea de a ne face pe noi să o acceptăm.
Î: Să nu ai nimic în
minte îți eliberează imaginația.
G: Exact. Lumea păstrează prea
multe informații. Iau prea multe din lucrurile pe care oamenii le oferă.
Î: Nu te-ai uitat la
televizor deloc când erai mic?
G: Nu, nu m-am uitat. Deși mă
duceam acasă la prietenul meu din când în când să mă uit.
Î: Înțeleg...
G: Cred că din acest motiv
puterea mea de concentrare este mai puternică decât a oricui. Pentru lucrurile
pe care le citești din propria ta voință, cum ar fi romanele sau manga, este
nevoie de o putere mai mare de concentrare decât atunci când vezi un film. De
asta sunt bun la jocuri care necesită o putere mare de concentrare. Sunt foarte
bun. Când vine vorba de concentrare, nu pierd niciodată.
Î: Și de când ai această
abilitate?
G: De când eram mic, când vine
vorba de concentrare. Așa că sunt destul de conștient atunci când mă concentrez
sau nu. În mod obișnuit voi visa cu ochii deschiși. Voi fuma și mă voi așeza pe
canapea și voi sta așa cam șase ore. Whaa....atât de mult că te vei întreba
dacă sunt viu sau nu. (râde) În timpul unor astfel de momente, pare că visez cu
ochii deschiși, dar o mulțime de lucruri îmi trec prin minte. Așa că de fapt eu
mă concentrez pe gânduri. Pare că visez cu ochii deschiși pentru că nu mă mișc.
Sunt ca un geniu în sensul acesta. Dacă ai clasifica-o în linii mari......un
idiot?!
Î: Bwahahahah! (râde) Și
ce alte activități plănuiești pentru 2006?
G: Cred că voi ține concerte în
prima jumătate și probabil înregistrări în a doua jumătate.
Î: Deja ai vorbit despre
conceptul celuilalt album și roman pentru proiectul ”MOON” în timpul
conferinței de presă a albumului ”DIABOLOS”. Ce se vor întâmpla cu acestea?
G: Încă sunt în dezvoltare. Mai
durează. Romanele chiar iau mult timp. Nu pot fi nciodată un scriitor, cu
siguranță. Îi admir pe acești scriitori, este un stil de viață foarte
singuratic, nu? Genii izolați.
Î: Și Gackt-san pare a fi
o asemenea persoană.
G: Sunt momente în care vreau să
am viața unui scriitor, dar pentru că este singurătate completă...(râde
împreună) Este un conflict pentru că îmi place să fiu singur deși îmi e teamă
totodată. Cred că datorită unui asemnea neechilibru pot veni cu ceva creativ.
Î: Și în sfârșit, ce fel
de întâlniri speri să ai pentru 2006?
G: Este doar o presimțire, dar
simt că voi colabora cu mulți muzicieni.
Pentru scopurile mele. De fapt, nu este nici un artist japonez de care să mă
simt apropiat. Pentru că urăsc această ocupație muzicală. Sunt doar persoane care
sunt iresponsabile și își cheltuie banii nesăbuit. Îți pierzi spiritul atunci
când vorbești cu ei pentru că nu sunt discuții care să aibă un viitor. De asta
simt că le pot oferi acestor persoane vise. Simt de parcă le pot sugera ”Să
facem ceva de genul acesta”. Este doar o presimțire așa că nu știu dacă se va
întâmpla. Nu este nici un motiv anume, doar un sentiment că s-ar putea
întâmpla.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumiri pentru comentariu!