duminică, 20 septembrie 2015

Oricon.co.jp: Gackt privește în urmă la ”nebunia creată de discriminarea din Paris” ”Trăiesc după standardele mele” – 8 iulie 2015


GACKT, care sărbătorește 15 ani de la debutul său solo, a lansat albumul remix ”GACKTRACKS – ULTRA DJ ReMIX”. Astăzi, în interviul ORICON STYLE cu GACKT, am vorbit despre credințele sale și stilul său de viață ca muzician care rămâne fidel stilului său propriu, și opinia sa despre genul rock. De asemenea, am rediscutat subiectul recent despre incidentul din Paris.

Din cauza acestei personalități, începând din jurul meu, trebuie să te descurci cu virușii și materia străină.

Î: Dintre cele 14 persoane implicate în acest remix, au fost membrii cu un profil cunoscut, cum ar fi DJ KOO, Marc Panther, ROCKETMAN și Fukawaryo printre alți. Te-ai întâlnit cu ei înainte de asta?
G: Asta este o neînțelegere generală dar, nu m-am întâlnit niciodată cu ei înainte. Singura persoană pe care o cunoșteam era Marc, dacă ne-am întâlnit, a fost mai mult ca ”A trecut ceva timp, ce mai faci?”, dar doar cu asta nu poți spune că suntem chiar apropiați. De aceea, din cauză că acesta nu este un album care se datorează legăturilor, sunt din contră fericit că au fost dispuși să-l accepte, și eu am fost destul de surprins de produsul final. Chiar și pentru concertele mele, cu alte cuvinte, nu am nici o legătură pentru că nu am avut niciodată un DJ care să facă aranjamentele pentru mine, aș putea să merg și până în punctul în care să spun că am puțini prieteni muzicieni.

Î: Pentru că nu vrei să vorbești despre muzică?
G: Da, nu este interesant, dacă vorbești despre lucruri legate de muzică. Pentru că fiecare are propria opinie, nu vreau să beau ceva în timp ce vorbesc despre ce este corect sau greșit. Dacă asta se întâmplă, cu siguranță îi vei respinge pe ceilalți, și concluziile tale se vor prăbuși, nu? În special odată ce începi să vorbești despre teoria muzicii, din moment ce eu am făcut asta înainte când eram tânăr, când spui ”Nu este așa”, unde greșește cealaltă persoană devine distict. Mai mult, să-i respingi pe ceilalți nu te va face să te apropii de ei. Sincer, dacă puteți ajunge la o concluzie comună, atunci nu mai este nevoie de o asemenea conversație în primul rând. Mai degrabă, persoanele care nu își pot vinde părerile, care sunt sinceri în asemenea conversații. Spunând lucruri ca ”Muzica este...”, atunci cei care vor spune ”Nu e așa, GACKT-san!”, și eu nu am de ales decât să spun ”Hm...asta e în ordine, dacă așa vă place” (râde). Când asta se întâmplă, poziția vorbitorului va fi disființată. De asemenea, industria muzicală este o lume verticală, dar din cauza caracterului meu, eu fac lucruri absurde așa că...presupun că poți spune că începând din jurul meu, va trebui să te înfrunți cu viruși și materie străină...(râde)

Î: Nici gând, nici gând, mai degrabă, persoanele din jurul tău vor fi modeste?
G: Nu...nu este un număr de persoane care cred că sunt o persoană dificilă? Din moment ce toată lumea știe că sunt stoic. Mai mult, chiar acum, sunt mult mai moale, dar pentru că în trecut eram destul de iute la mânie, și pentru că era acest risc, majoritatea nu se gândeau să se apropie de mine. (râde) De aceea, referitor la caracter, cei alături de care mă înțeleg sunt politicienii sau cei care practică artele marțiale, acum mult timp erau și mulți care erau în industria IT sau oameni de afaceri. De aceea, deseori sunt persoane tinere care mă întreabă lucruri ca ”Care e slujba ta?” Deși genul este complet diferit. (râde)

Dacă nu trăiesc cu rock, nu pot trăi ca ”GACKT” (râde)

Î: Cu felul lui GACKT-san de a fi, chiar și persoanele care nu sunt fani vor ști că ești o persoană care să fie apreciată. Ca atunci când ai menționat într-o postare de pe blog despre problema de discriminare pe care ai avut-o într-o cafenea pariziană. Din toată lumea, ai fost rugat să comentezi, dar ce crezi tu despre aceea poziție de ”avertizare”?
G: Pentru mine, nu sunt îngrijorat de cum trend-urile curente a lumii văd ce este corect și ce este greșit. Trăiesc după standardele mele proprii, și chiar dacă oamenii vor privi în urmă peste 50 sau 100 de ani și vor găsi ca fiind interesant faptul că cineva ca mine a fost pe aici, eu mă mulțumesc cu atât. Eu, însumi, nu cred că acțiunile mele au fost greșite. Doar că nici nu poate fi spus că sunt 100% corect.

Î: Deci vrei să spui pe de o parte ”a nu fi greșit=un crez” dar ”corect=aprecierea diversității”?
G: Corect. Pentru mine, este doar un crez de neclintit faptul că nu am greșit. Nu cred că trebuie să trăim în concordanță cu toate valorile unei lume diverse. De fapt, trăiesc cu propriile mele motive. Așadar, sincer, sunt momente unde simt că e greu de înțeles. Din cauză că sunt și o țintă ușoară de atac pentru media, încă sunt persoane care doar atacă, nu? Dar, sunt bine. Totuși, dacă chiar aș fi făcut ceva ce este greșit, aș fi dispărut, nu? (râde) În plus, dacă un muzician nu își poate exprima felul lui de viață, ce fel de muzician este acela. Dacă te ghemuiești și îți trăiești viața ascunzându-te, atunci nu mai fi muzician, pentru că nu despre asta este rock-ul. Asta, probabil, este o parte veche din mine, dacă mă întrebi ”Ce este rock-ul?”, nu voi putea spune ”Eu sunt rock-ul”?

Î: Înțeleg, este rezultatul exprimării felului tău de viață prin a rămâne la propriile tale crezuri ca muzician.
G: Pentru că dacă nu trăiesc cu rock, nu pot trăi ca ”GACKT”. (râde) Pentru că mă gândesc să întru în ochii lumii mai mult de acum încolo, nu trăiesc în Japonia acum. Totuși, făcând asta, privind Japonia de afară, știu foarte bine că ”clima de izolare națională” încă continuă și astăzi, ceea ce ne trage înapoi. Din moment ce aceasta este situația, am decis să încep cu mine însumi în lume ca japonez, așa că acum, am părăsit Japonia. Totuși, acesta cu siguranță nu este un drum ușor. Dacă rămân în liniște în Japonia, nu aș fi atacat, și nici nu m-ar costa bani. Dar aleg cu încăpățânare drumul dificil. Acesta este stilul meu de viață.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!