miercuri, 1 aprilie 2015

MGG Vol 2 – septembrie 2008 (interviu)

De data asta l-am prins pe GACKT în mijlocul înregistrărilor!! Trecând în studio, am avut oportunitatea de a auzi multe lucruri de la înregistrare și turneu până la recenta sa viață personală de la un GACKT relaxat care revărsa zâmbete. Apropo, cameraman-ul a fost YOU. Bucurați-vă să-l vedeți pe GACKT cât mai natural posibil, și zâmbetul pe care l-a putut afișa pentru că a fost YOU.

YOU: Ah, încântat să ajut.

”MONTHLY GG” e lansată acum, ai citit-o? Care au fost primele tale impresii, și ți-a plăcut?

Dacă vorbim despre faptul că mi-a plăcut sau nu, încă este loc de îmbunătățiri. Dar pentru că nu prea sunt alți artiști care să lanseze o revistă web lunar ca aceasta, este un fel de experiment nou, nu? Din cauza asta, este un pas mare înainte către ceea ce a fost DEARS până acum. Mai mult, pentru că ai nevoie de un staff editorial pentru a lansa un număr pe lună, devine o povară mare pentru fanclub și staff-ul de producție, nu? Dacă mă gândesc la asta, te-ai descurcat bine. Vreau ca fanii să se simtă mai mult uniți de faptul că s-au alăturat fanclub-ului. Așadar, de acum încolo, vreau ca toți fanii să participe în subiectul ”MONTHLY GG” și să o facă mai bună împreună!...aceasta este ideea pe care vreau să o fac acum. ”Așa va fi fanclub-ul de acum încolo”, privind la asta ca și cum ar fi un bun start, cred. Va deveni rapid mai bun de acum încolo.

Apropo, în sondajele de la fani, ceea ce sperau ei cel mai mult era, desigur, poze mari cu GACKT. Putem să mai facem câteva după asta?

Desigur. (râde)

În cele din urmă ai început înregistrările, cum e?

Sunt pe cale să-mi ard siguranțele. (râde) Sunt multe diferențe între perioadele când le putem face și perioadele când nu le putem face! Când putem face melodiile, le putem face într-o clipită. Totuși, când nu putem, desigur, e destul de obositor. În ”producție”, este un sentiment asemeni suferinței. Acum ceva timp, vorbeam cu YOU, spunându-i când nu putem, chiar nu putem, dar când putem, ne iese destul de bine. Spunând asta, nu e ca și cum nu putem obține un rezultat bun doar prin a înregistra când iese bine, ci pentru că vărsăm atât de mult în perioadele dureroase, astfel încât perioadele bune să ne poată vizita iar. Așadar acum noi doar ne repetăm nouă înșine ”E dureros...” ”Iese bine~”

Simți că doar având părți dureroase poți face un album bun?

Nu știu dacă pot spune necondiționat că este un album bun pentru că este dureros. Dar în aceea suferință, sunt multe lucruri care apar în momente în care găsești brusc putere. Să creezi un album este un sentiment minunat. Anul trecut și ultimele șase luni, pentru că am filmat pentru seriale și filme tot timpul, timpul pe care l-am petrecut cu membrii trupei a fost foarte scurt și nu am putut face nimic, decât să păstrăm legătura. Dac acum mai mult stau cu YOU și Chacha, și mai mult decât doar să fac muzică, pot vorbi despre ”este asta interesant sau nu?” și altele.
Pentru că a face muzică nu înseamnă doar a scrie melodii. A da peste lucruri, a te îngrijora. În locurile neașteptate și familiare, chiar dacă sunt îngrijorat, am mulți prieteni care mă vor ajuta, așa că rezultatul iese unul bun. În special la înregistrat, mulți îmi oferă vocea lor. Am întâlniri bune prin asta. Persoana care cântă la tobe pentru mine de data asta este uimitoare. Este ”un toboșar care vrea să cânte”. Nu ”un toboșar căruia îi se pare ușor să cânte”, ci ”un toboșar care vrea să cânte”. Auzind prezența și sunetul unei astfel de persoane cântând mă face și pe mine să vreau să cânt. E acel gen de toboșar. Când l-am auzit prima dată, sentimentul a ajuns la mine atât de hotărât. Pe atunci, YOU nu era prin preajmă, așa că i-am trimis special email cu ochii plini de încântare. (râde)
Ieri a fost de asemenea și înregistrarea pentru bassist-ul meu...am fost impresionat. Inima mea s-a cutremurat. Desigur, este ”un bassist care vrea să cânte”. Nu sunt mulți ”bassiști care vor să cânte”. Are un sentiment artistic în instrumentul lui. Dacă oamenii care interpretează au sentiment artistic în instrumentele lor, ar fi grozav! Am fost impresionat pentru prima dată după mult timp. Sunt destui ”cântăreți cărora le este ușor să cânte”.
Spun lucruri ca ”persoanei acesteia îi este ușor să cânte”. Dar ”cei care vor să cânte” sunt extrem de rari. Cum să spun...persoanele care îmi dau un brânci înainte, poate. Pentru un cântăreț, sunt mulți pași, mai întâi trupa și muzica...Cei care au tehnica de a mă fascina cu pricepere cu toate acestea. Următorii sunt ”cei cărora le este ușor să cânte”. Până la urmă, deasupra lor sunt ”cei care vor să cânte”.

Prin asta, te referi că interacțiunea cu oamenii din jurul tău este esența albumului de data asta?

Chiar este chimie. Sincer, înregistrând până acum, până acum nu am simțit chimia. Dar de data asta, s-a simțit din plin.

Este primul tău album după 3 ani de la ”DIABOLOS”. În timpul acesta, sunt părți din viziunea asupra lumii ”GACKT” care s-au schimbat?

În muzica mea de până acum, a fost multă orchestrație dificilă și compoziție complexă, așa că a fost o producție dificilă, cred. Ca opus la a crea sunete pentru acest album, m-am gândit ”Ce fel de tematică ar trebui să fac?” așa cum am spus în conversația anterioară (MGG august).
Oricum, vreau să ofer sunetele hotărât într-un mod care vă va face pieptul să vă doară în secunda în care le auziți. Când fac asta, până acum, adaug multe sunete până în punctul în care devine o muzică complicată, și în alergătura lungă care se petrece în mintea mea, a devenit o muzică dificilă.
De data asta, spun că vreau să fie ca imediat ce pui CD-ul, să auzi ca un ”DUUUUN~” și să-ți lase o primă impresie puternică dintr-o lovitură. Așadar, muzical...părțile violente, de stil punk...părțile progresive chiar rezistă. Aceea ”progresie” nu este genul de progres care are loc din a face sunetele complicate, înseamnă organizare și expansiune. Pentru că sunt multe elemente în el, este violent. Dacă folosesc un exemplu de valuri, e un sentiment de ”Vine un uragan!” (râde)
Este ceva ce nu a fost până acum în ”sunetul GACKT”. Adevărul este că din cauză că acest turneu este o continuare a lui ”Requiem et Reminiscence”, și albumul ”Rebirth”. Nu este doar diferența în viziunea asupra lumii dintre muzica ce există în povestea cunoscută ca ”MOON SAGA”, ce leagă albumele de la ”MOON” la ”DIABOLOS” și muzica care există în povestea cunoscută ca ”Requiem et Reminiscence”, simt în interiorul meu că vreau să schimb și sunetele, astfel încât ”Requiem et Reminiscence” și ”MOON SAGA” să fie clar definite.
Încă sunt multe schimbări ce vor apărea la sunet. Pe lângă asta, încă nu este aranjat ca să poți simți viziunea asupra lumii în versuri, sunt blocat între multe semnificații. Doar că felul meu de a acționa este să scriu versuri expresive, și să folosesc multe cuvinte grele și de imagine, dar mi s-a spus de către Chacha că ”este direct”.

Nu cred că sunt mulți artiști care se gândesc la turneu atunci când fac albumul, dar GACKT începe prin a face un album înainte de a se gândi la turneu, nu?

Mă întreb cât de confortabil este doar să scrii melodii. De la început mă gândesc la cum să prezint tematica și viziunea asupra lumii bazate pe un concert, și, pentru că fac un album, îmi ia mult timp.
E ca și cum ai face un film. Vreau să prezint întreagă lucrare. Aceasta este metoda de exprimare pe care o folosesc când pot fi eu însumi. Dacă îmi asculți doar melodiile, posibil să înțelegi partea unde crezi că ”sunt melodiile dificile”, dar când vezi concertul, ar trebui să fi capabil să înțelegi firele în părțile dificile. Cei care îmi știu melodiile, dar nu au  văzut concertele...cu siguranță vreau să aduc acele persoane. Dacă spun ”Ce este un GACKT?”, cu siguranță vor înțelege când vor vedea concertul.

Apropo, melodia care o înregistrezi în acest moment va fi un single?

Pentru că doar înregistrez melodiile în ordinea în care apar, nu prea m-am gândit la asta. Când fac o lucrare, vreau să fac ceva unde ”nivelul este înalt”, așa că sincer nu vreau să fac lucrurile într-un mod unde țintesc pentru ”single-uri”. Am să am doar un sentiment cumva unde ”Mă întreb dacă acesta ar putea fi un single?”

Putem avea un indiciu despre una dintre melodiile despre care simți asta?

”Flower” este folosită ca și cuvânt-cheie în sub-temele a acestui turneu. Într-un subiect a poveștii acestui turneu, am cuprins și cuvântul ”flower” și mă gândesc la cum să-l îmbin cu povestea. Cum pot mări imaginația tuturor din DEARS? Sunt două feluri de ”souzou”, nu? ”” (imaginație) și ” ” (creativitate) (ambele se citesc ”souzou”)
Vreau să pun imagini în mintea voastră, și apoi să construiesc lucruri. Vreau să vă gândiți până la începutul turneului, ”nu este așa?” și să aveți tot felul de fantezii ale posibilităților. Pentru că cu siguranță va fi ceva în interiorul fanilor pe care-l pot ridica prin a agita acele ”fantezii”.

Am auzit că în timp ce înaintezi cu înregistrarea, starea de spirit încetul cu încetul se schimbă, dar este vreun ”stil GACKT” special de a lua pauză?

Hmm, ce este?...Bucură-te de viața de noapte!! Poate. Dacă o să continui doar să dormi după ce te-ai spetit în studio toată ziua, este neplăcut. Este ceva ce am ajuns să știu bine în timpul filmării filmului în România… Lucram pe un program dificil de luni până sâmbătă, și cred că dacă eram un japonez normal, sâmbătă noaptea aș fi spus ”Munca este gata în sfârșit! Mă duc acasă și dorm!”, dar aceste persoane de la Hollywood sunt diferite. Chiar dacă erau complet epuizați sâmbătă seara, ieșeau în oraș toată noaptea. (râde) E din cauză că ceea ce se epuizează cel mai mult este ”sufletul” tău. Așadar, pentru a scăpa de această epuizare, lucrul de care ai nevoie cel mai mult este ”distracția”. Poți scăpa de oboseală dormind în pauze, dar un lucru de care nu poți scăpa sau nu îl poți ignora este oboseala din sufletul tău ce nu poate fi îndepărtată prin somn. Așadar, când ești obosit, ieși la joacă în schimb!
Cred că acesta este un punct important. Ce mi-a permis să-mi revin la ritmul meu în România a fost să ies în oraș sâmbătă noaptea. Prima dată când am ieșit în oraș, a fost o mulțime de persoane care au ieșit în cale spunând ”A venit Gackt în sfârșit!”. După asta am continuat să bem până la 7 dimineața, dar sincer am crezut atunci când am băut ”Aceste persoane sunt ciudate cu siguranță!!” Dar după asta, în mod misterios, când m-am întors la hotel și am dormit doar pentru 2-3 ore, când am deschis ochii eram reîmprospătat. Este o metodă de a te reface pe care japonezii nu o pot face.
Este în ordine dacă de fapt nu bei nimic. Actul de a te distra, atât cât mergi și îți deschizi inima, nu contează ce fel de distracție este.

Schimb subiectul, dar cum a fost ziua ta de naștere anul acesta?     

Pentru că am petrecut însăși ziua în liniște, singur, nu a fost vreo activitate reală. Am fost peste hotare și o astfel de zi de naștere poate fi bună. (râde)

Când te-ai întors, toată lumea a sărbătorit cu tine, a fost o surpriză?

 Până anul trecut, prietenii, cunoștințele și colegii mei ar fi mers la petrecere pentru o zi…acel gen de petrecere. Dar anul aceste, pentru că am fost peste hotare, am crezut că aș putea să o petrec în liniște, dar m-am înșelat amarnic. Când m-am întors acasă, toată lumea m-a felicitat unul câte unul: ”Din moment ce ziua ta de naștere a trecut deja.”, ”Atunci o să o sărbătorim noi pentru tine!”, așadar o petrecere sălbatică s-a răspândit. (râde) A durat atât de multe zile, că am crezut ”Desigur, cei care au pus-o la cale sunt buni…”

Ziua de naștere de anul acesta marchează 10 ani de când ești solo, așadar este cumva specială. Te gândești la ceva pentru fani?

Într-o zi, vreau să am o petrecere cu toți fanii mei. Am avut experiența de a fi împreună la concerte, dar asta nu a fost pentru ziua mea de naștere. Asta fiind spusă, ziua de naștere de anul viitor…încă nu m-am gândit la asta. (râde) Dacă ar fi să sărbătoresc aniversarea de 10 ani și ziua mea de naștere împreună, cred că mi-ar plăcea să fac ceva cu fanii mei.

Despre condiția ta recentă…corpul tău nu a devenit puțin mai mare?

Toată lumea spune ”Te-ai făcut mai mare, te-ai făcut mai mare”, dar greutatea mea nu s-a schimbat. Am pierdut cât de multă grăsime posibil, dar procentul de grăsime din corpul meu nu s-a schimbat. Doar se învârte undeva printre 7-8%. Oricum, recent, m-am întors în Okinawa să îngrijesc mormintele, dar…toată lumea mi-a urat bun venit acasă și procentul de grăsime a urcat la 10%. (râde) Eram ”De ce m-am întors aici iar?”

Se pare că îngrijitul mormintelor a fost iar dificil?

Mormântul era în stilul din Okinawa ”Munchu-uhaka” (”mormânt în poartă”) dar a fost refăcut acum 20 de ani, și era ridicol de uriaș. Este o casă-capsulă în Dragonball, nu? Acum mult timp, au construit lucruri cu acest fel de sentiment, atât de ridicol de mare că nu îi înțeleg sensul!...
Spun aceste lucruri, dar posibil să pară nerespectuos pentru o persoană mai în vârstă. (râde) A fost în pădure, dar era într-o stare de parcă a fost singur timp de 400 de ani. Să-l curăț mi-a luat 6 ore. Adevărul este că, vroiam să-l iau pe YOU cu mine să mă ajute să curăț de data asta, dar cred că s-a răzgândit pe la jumătatea drumului și s-a dus acasă. (râde)

(În timp ce râde, YOU îi face o poză)

Cred că după asta urmează finalul înregistrării, dar mai putem avea câteva cuvinte de la GACKT?

Zi după zi, primesc putere. Dacă amân programul pe care îl am acum, cred că voi ajunge să amân și turneul iar. Cu siguranță voi evita asta. Dau tot ce am mai bun. (râde) De asemenea, trebuie să vă pregătiți cu toții. Ar trebui să vă pregătiți complet pentru o lucrare conectată de ”Rebirth”.
Pentru acest turneu, indicii și informații pentru a vă pregăti vor fi publicate una câte una pe site și în acest ”MGG”. După aceea, plănuiesc să public temă pentru turneu. Prin acest instructaj, sper să vă lărgesc imaginația sălbatică.

Am înțeles! Mulțumesc mult.

              Ediție bonus

În acel timp, telefonul lui GACKT sună. A răspuns cam așa.

(Bună în chineză)
(A vorbit în chineză pentru puțin timp)
(În japoneză) Îmi pare rău (apoi a închis)

Ce fel de conversație a fost asta? Singurul cuvânt pe care l-am înțeles a fost ”xiexie” (mulțumesc)

Prietenul meu spune că atunci când se întoarce în Shanghai, posibil să luăm masa, și i-am spus că sună bine.

Dacă ai apărea ca invitat la o emisiune TV din China, cât de mult ai putea vorbi?

Dacă ar fi o discuție liberă la un program TV, ar fi imposibil pentru că nu sunt la acel nivel. Conversația mea e doar replici de agățat. (râde) Dacă chiar voi apărea la o emisiune chineză, va trebui să studiez mai mult.

În cazul acesta, ce spui de o promovare?

Dacă este un scenariu pregătit pentru mine, pot spune replici pe care le-am memorat perfect, și pot citi un scenariu fără probleme. De exemplu, dacă mi se spune ”Spune asta ca un chinez”, atunci pot. Pronunția mea este bună. Doar că, pentru că nu îmi amintesc vocabularul, o discuție liberă ar fi imposibilă.

Deci poți vorbi până la un anumit punct, dar o discuție liberă ar fi prea grea, nu?

Cred că ar fi imposibil să vorbesc normal dacă nu îmi amintesc 10.000-20.000 de cuvinte. Ei, în jur de.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!