joi, 4 aprilie 2013

Interviu ~ Arena 37C - octombrie 2005 (partea II)

Să creezi folosind o metodă pe care doar eu o pot folosi, este dificil…..

Î: Dar chiar dacă melodiile sunt create folosind o tematică atât de mare, fiecare melodie poate fi folosită în scene diferite, separate. De exemplu, folosite la reclame, filme, animații….

G: Desigur! Asta este pentru că nu am nici o intenție de a compune melodii pe care nu le poți înțelege decât dacă explic povestea. Asta găsesc întotdeauna dificil când creez melodii. Pentru că nu ar exista nici o semnificație dacă nu simți că melodia este independentă de celelalte, chiar și când le asculți separate. Asta este problema de bază. După ce clarifici asta, cum povestea decurge atunci când aranjezi melodiile într-un album este altă problemă. Dacă nu consideri asta în același timp, nu va merge. E dificil. (râde)

Î: Așa e, pentru că nu te gândești în mod normal atât de departe. (râde)

G: Da, e dificil. Fiind proiectul tău, poți crea fiecare melodie separată, nu? Pentru că e mai bine așa. Dar pentru mine, mă gândesc ”Care e metoda pe care doar eu o pot folosi?” și așa am ajuns aici.

Î: Din cauză că nimeni altcineva nu creează un single din conceptul unui album. În special ”Metamorphoze” care a devenit melodia principală pentru ”ZGundam”. Pe lângă povestea lui Gackt-san, și povestea ”ZGundam” s-a împletit.

G: În cazul folosirii melodiilor în reclame, filme, animații, le voi spune acest lucru cu siguranță producătorilor. Dacă este ceva în comun cu tematica propriei mele povești și tematica propriei tale povești, și corespunde una cu cealaltă, voi prezenta aceea tematică cu siguranță. Și autorul lui ”ZGundam”, Tomino-san, înțelege asta bine. Dacă privești melodia ca pe un întreg, îți pui întrebarea ”De ce suntem aici?” ”Din ce motive luptăm?” Aceasta este tematica melodiei ”Metamorphoze”. Ca și conflictele întâmpinate de vampirii despre care am vorbit mai devreme, personajele din ”ZGundam” au aceleași gânduri, nu? Asta se datorează faptului că aceea parte corespunde cu fiecare. Chiar dacă nu ai creat melodiile special pentru asta, atât timp cât au o tematică comună, vom putea să forțăm imaginația spectatorului. Asta cred eu.

                Melodiile din următorul album după acesta au fost de fapt create primele.

Â: Dar înregistrarea durează mult timp de data aceasta.

G: Referitor la melodiile pe care nu le-ai auzit de data aceasta, îmi ia atât de mult timp pentru că trebuie să corectăm iar și iar metoda pe care am folosit-o pentru a crea muzica. Ceea ce numim noi metode speciale și noi, pe care le-am folosit, sunt amestecate în acest album. Nu că am schimbat aceste metode în ceva total nou, dar adăugăm elemente noi progresiv, folosind muzica mea ca bază. Dacă există un gen care să aibă această formă finală pe care noi o modelăm, cred că ar fi ”Rock nou mixat”. Dar avem ceva dificultăți cu a stabili asta. De exemplu, metoda pe care o folosim pentru melodii ca ”Ash” este de fapt continuarea de la albumul anterior. Și ”Metamorphoze” de asemenea, începuserăm deja înregistrările pentru ea în mijlocul albumului ”Crescent”. Așadar, aceste părți, cele care sunt continuate din albumele anterioare și cele noi pe care le aranjăm în acest album, sunt diferite. Dar sunt amestecate împreună. Am fost capabili să le terminăm pe cele pe care le-am continuat din lucrările anterioare, dar am fost nevoiți să le reînregistrăm iar și iar când adăugam elemente noi, și ne-a luat mult timp. Îmi pare rău pentru asta.

Î: Nu, este în ordine pentru că nu creezi melodii după timpul reporterilor. Ceea ce contează cel mai mult este să le termini până la data de lansare. (râde)

G: Desigur! Le termin până atunci. (râde) Și majoritatea cred că acest nume, Gackt, este numele meu de solo, dar eu îl privesc pe Gackt, ca pe un nume de proiect complet. Din acest motiv avem numele de ”GacktJob”. Am urmărit și conținutul nu doar acestui album, ci și al următorului album, în timp ce-l înregistrăm pe acesta. Așadar, în timpul înregistrărilor, am creat mai întâi melodii care vor fi incluse în următorul album (după ”DIABOLOS”). Cred că staff-ul va putea înțelege mai bine direcția spre care ar trebui să ne îndreptăm dacă îi las să asculte mai întâi aceste melodii. Pentru că ele au fost primele terminate. (râde)

Î: De ce....?

G: Ei, pentru înregistrare. (râde) E în avantajul lor....(râde). De fapt, acele melodii sunt mult mai complete, și în mod normal, ele ar fi fost deja lansate. Dar nu am făcut-o pentru că melodiile nu sunt mentite pentru acest album, ci pentru următorul.

Î: Nu ți-a cerut casa de discuri să creezi melodiile pentru acest album mai întâi? (râde)

G: Ei....(râde) Dar pentru a crea aceea viziune a lumii ”DIABOLOS”, am fost nevoiți să îl facem pe următorul. De asta este atât de important pentru noi. Dar casa de discuri poate privi doar ceea ce e în fața ochilor lor. Aici este diferența. Și desigur, muzica noastră nu va fi bună dacă nu o facem în acest mod. Deci, o facem pentru că este necesar. Cred că reușesc să înțeleagă că ai lăsa să asculte melodiile pentru următoarele câteva single-uri este cea mai rapidă cale de a termina acest album. Doar că nu vom include aceste melodii în acest album. (râde)

Î: Oare.....?! (râde)

G: Sunt grozave! Chiar foarte bune! (râde)

Î: Ah, înțeleg! (râde)

G: Chiar și eu am fost surprins ”Uimitor!” am zis. Am fost surprins. Sunt grozave.

Î: Dar nu le putem asculta încă.

G: Hmmmm, cam peste șase luni sau opt, ca single-uri....poate (râde) Dacă nu avem măcar un plan deja pregătit în mintea noastră, vom pierde diversitatea muzicii noastre. Vei putea vedea dpar ceea ce e înaintea ta și va deveni o lucrare pe care o faci doar pentru că ești la capătul puterilor. Nu este nici o semnificație în a face asta. Chiar vreau să fac ceva ce are o semnificație, și nu doar să produc o lucrare pe care o poți digera ușor. Cred că melodiile pe care nu le-ai ascultat, cele care vor fi incluse în acest album, vor fi destul de interesante. Este o metodă nouă. și cred fără îndoială că sunt singurul din Japonia care poate crea o asemenea muzică. Nu din cauza confuziei care există în oameni și a tematicii sale, sau chiar și modul în care este exprimată, atât de ambigu, nu, ci modul în care o prezint mereu ca fiind ceva frumos, intens, și efemer.....un asemenea echilibru este motivul pentru care sunt ”unicul”. Asta cred eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!