duminică, 28 aprilie 2013

Interviu~Newsmaker - capitolul II - februarie 2006

Capitolul 2
Așteptări în 2006

                Cortina anului 2006 s-a deschis cu un concert în Koreea Olympic Park pe 14 ianuarie. Și pe 25 ianuarie, noul single, ”REDEMPTION”, a fost lansat și a devenit melodia principală pentru jocul ”DIRGE of CERBERUS – FINAL FANTASY VII”. Și a doua melodie care a fost lansată pe single, ”Longing”, a devenit melodie principală pentru același joc. Mai mult, Gackt a apărut în acest joc ca personaj semnificativ. Este diferit de tehnica obiștnuită de captare care s-a folosit până acum, în schimb au folosit o metodă epocală cu ultima tehnologie CG de la Square Enix pentru a-l filma pe Gackt și a-l încorpora în joc. Mă întreb cât de departe vor merge colaborările pentru Gackt în 2006.

”Nu în timpul acelor momente în care ne etalăm adevăratele abilități, ci în timpul momentelor în care am căzut.”

Î: Care sunt planurile pentru 2006?

G: Înainte de toate, turneul în Asia.

Î: Te referi la un concert în Koreea?

G: Pentru început.

Î: Hmmm? Vei continua de acolo?

G: Voi face și alte turnee.Ei, așteptați..... Koreea este o avanpremieră. Va fi minunat dacă Koreea reușește. (râde)

Î: Și single-ul va fi lansat pe 25 ianuarie. Această colaborare nu este la fel de simplă cu cea de a oferii melodiile; ai participat la conferința de presă din timpul turneului tău. Chiar preiei multe proiecte, nu?

G: Deloc. Sunt doar...un om sărac cu mult timp liber. (râde)

Î: Eh, asta nu este deloc convingător. (râde împreună cu el) Joc și muzică. Două categorii complet diferite, dar această colaborare trece de granița dintre ele. Cum te simți după ce ai încercat?

G: Poți spune că este o metodă experimentală, sau o metodă interesantă de prezentare sau descoperire. Întotdeauna am vrut să fac ceva de genul acesta. De data aceasta, este una din căile mele de a găsi metode noi de exprimare. Caut un staff care să poată face ceva nou. Cred că o parte din ea este să găsești parteneri noi care pot face lucruri mult mai interesante. Ei, acesta este totuși doar începutul. Mai sunt multe lucruri.

Î: ”REDEMPTION”, care a fost transformată în melodie principală pentru joc, îți oferă un sentiment de deprimare și fără speranță iar în același timp îi provoacă pe ceilalți să lupte. Am simțit că este o melodie care îți oferă un asemenea sentiment dureros.

G: Cred că este un fel de proiecție a propriei noastre persoane, dar nu în timpul acelor momente în care ne etalăm adevăratele abilități. Este o proiecție a noastră când experimentăm dificultăți și conflicte, când am căzut. Și mai târziu arată cât de departe și în ce fel suntem puși încolțiți. Asta cred eu. Dar, ca să încep, oamenii nu sunt capabili să se încolțească singuri. Astfel, sunt capabili să experimenteze anumite lucruri pentru prima dată pentru că sunt încolțiți de altcineva. Atunci își arată adevărata formă.

Î: Posibil ca personajul din melodie să fi fost împins la limita sa extremă?

G: Da, așa e. Cred că este forma normală a acelei persoane. Ceea ce descoperi după ce ești încolțit și ceea ce faci cu aceea descoperire după este foarte important. Pe scurt, ajungi să realizezi ceva din ea: slăbiciunea ta. Și îi poți vedea pe cei care și-au întins mâinile să te ajute și până unde te salvează iubirea lor. Vei ști clar cine este dușmanul tău și cine este prietenul tău. Totul se rezultă la cum vei reacționa când ești cu adevărat încolțit.

Î: Înțeleg. Ai...înclus magie înainte de al doilea refren?

G:......magie?

Î: Acest sunet ca de clopoțel pe care îl auzi când folosești magia în ”Final Fantasy VII”.

G: Hahahaha (râde) nu am inclus asta, pur și simplu seamănă. (râde) Ești foarte atent. Joci?

Î: Da, ei bine. Deci...nu este inclus intenționat, nu?

G: Nu, nu (zâmbește) așa a ieșit atunci când făceam partea instrumentală. O coincidență.

Î: A doua melodie ”Longing” are un ritm mai greu și mai întunecat decât prima melodie. Oferă o imagine foarte puternică și am fost atras în melodie imediat ce am auzit-o. Melodia e foarte atractivă. La fel și vocea, și fundalul....Cum se cheamă metoda de înregistrare?

G: Sunt obsedat de ea în ultimul timp, e ceva de genul ”edit mixing”, folosing programul ”Pro Tools”. Pentru ceva ca acest lucru, faci o melodie normală și o distorsionezi rapid. Ideea de bază este să faci acordul fără a pierde tempo-ul, ca și cum ar fi un CD stricat. Îmi place acest efect.

Î: Munca digitală produce un timp-spațiu foarte strâns în această melodie.

G: Acel efect este foarte misterios. Când asculți o melodie normală, are un anumit ritm, nu? Dacă distrugi ritmul, muzica se strică repede. Dar dacă poți face ritmul să sune ca și cum ar fi stricat fără a-l strica de fapt, se va crea o muzică foarte neechilibrată. Deși nu e stricat, sună de parcă ar fi. Asta este foarte grozav.

Î: Simți de parcă lumea este distorsionată. Și acest sentiment de distorsionare învăluie și mai mult misterul.

G: Este grozav că poți gândi astfel. Cred că voi folosi această metodă mai mult de acum încolo.

Î: O întrebare despre o frază din versuri. Ceva ca ”pacea eternă” nu există în această lume, nu?

G: Umm. Ei, nu știu cum o vor percepe alți. Trebuie să o fac, aceea ”pace eternă” este aici. Dar las asta sentimentelor celor care au citit versurile.

Î: Lumea care este descrisă în melodie este aceeași cu cea care este aproape de bătălie?

G: Două melodii sunt legate de data aceasta. Ceea ce faci după ce ai hotărât ceva. Cele două melodii sunt opuse.

Î: Abia așteptai aceeastă colaborare cu jocul?

G: Da, abia aștept să văd cum arăt în joc.

Î: Cum este personajul tău?

G: Nu pot spune încă. (zâmbește) Echipa FFVII se va supăra pe mine. Dar cred că este interesant pentru că imagini reale cu mine vor apărea în lumea CG, împreună cu personaje CG. Acesta este un test și o indicare a posibilitățior în jocuri pentru viitor.

Î: Se pare că și fanii abia așteaptă.

G: Probabil. Pentru că în acest proiect, voi intra în joc ca persoană reală. și este ca o anticipare a cum vor fi jocurile în viitor. Dar aceasta nu este forma completă. Staff-ul FFVII plănuiește să se folosească de această oportunitate pentru a încerca ceva nou. E posibil să dureze ceva mai mult dacă nu eram eu cel care să o facă, deci cred că depinde și de coordonarea mea.

Î: Vrei să spui că nu doar Gackt-san, ci și creatorii de jocuri caută ceva nou?

G: Au căutat dintotdeauna. Această industrie a jocurilor este foarte dificilă. Dacă intri în industrie la 40 de ani, vei fi tratat ca un om în vârstă. Este o lume de necrezut. Sunt mulți genii care au 20 de ani, și vei simți că nu poți ține pasul, astfel vei fi obligat să te retragi cu siguranță. În caz sigur, sunt mai stricți decât noi. Durata carierei noastre este mai lungă, dar pentru ei nu contează dacă și-au construit cariera pentru o perioadă întreagă, majoritatea devin persoane a trecutului în doi, trei ani. Din acest motiv sunt cu toții îngrijorați, și vor să înainteze repede. Cei care creează ceva nou au o putere enormă, de exemplu, cei care își pot extinde imaginația/ideea. De asta se luptă cu toții, pentru a nu fi înfrânți din acest motiv.

”Este doar o presimțire, dar simt că voi colabora cu mulți muzicieni.”

Î: Și tu, ce crezi că îți influențează modul tău de a-ți extinde imaginația?

G: Cu toți vor să aibă informații și să observe diverse lucruri, nu? Dar făcând un asemenea lucru îmi întunecă simțurile. Toată lumea îmi spune să țin minte tot felul de lucruri, și să verific televizorul și ce este popular în momentul de față. Dar asta este o greșeală enormă. În televiziune și alte astfel de lucruri, ideile creative nu sunt cele care sunt prezentate în prezent. Cel puțin, ideea a avut loc cu un an înainte. Singurele concepte pe care le vedem acum sunt cele care sunt deja gata. Dacă te uiți la acel concept și vrei să faci și tu la fel, cred că va fi o diferență mare de timp. Așa că acele persoane care urmăresc popularitatea acelui timp nu vor putea crea nimic nou. De asta nu am un televizor acasă.

Î: Nu ai nici unul?

G: Nu. Am doar un monitor ca să pot vedea filme.

Î: Dar despre informații ce crezi?

G: Nu fac asta. Nu o fac pentru a nu-mi îngreuna simțurile. Cred că atunci când ne vine în cap ceva brusc, vine și cu abilitatea de a ne face pe noi să o acceptăm.

Î: Să nu ai nimic în minte îți eliberează imaginația.

G: Exact. Lumea păstrează prea multe informații. Iau prea multe din lucrurile pe care oamenii le oferă.

Î: Nu te-ai uitat la televizor deloc când erai mic?

G: Nu, nu m-am uitat. Deși mă duceam acasă la prietenul meu din când în când să mă uit.

Î: Înțeleg...

G: Cred că din acest motiv puterea mea de concentrare este mai puternică decât a oricui. Pentru lucrurile pe care le citești din propria ta voință, cum ar fi romanele sau manga, este nevoie de o putere mai mare de concentrare decât atunci când vezi un film. De asta sunt bun la jocuri care necesită o putere mare de concentrare. Sunt foarte bun. Când vine vorba de concentrare, nu pierd niciodată.

Î: Și de când ai această abilitate?

G: De când eram mic, când vine vorba de concentrare. Așa că sunt destul de conștient atunci când mă concentrez sau nu. În mod obișnuit voi visa cu ochii deschiși. Voi fuma și mă voi așeza pe canapea și voi sta așa cam șase ore. Whaa....atât de mult că te vei întreba dacă sunt viu sau nu. (râde) În timpul unor astfel de momente, pare că visez cu ochii deschiși, dar o mulțime de lucruri îmi trec prin minte. Așa că de fapt eu mă concentrez pe gânduri. Pare că visez cu ochii deschiși pentru că nu mă mișc. Sunt ca un geniu în sensul acesta. Dacă ai clasifica-o în linii mari......un idiot?!

Î: Bwahahahah! (râde) Și ce alte activități plănuiești pentru 2006?

G: Cred că voi ține concerte în prima jumătate și probabil înregistrări în a doua jumătate.

Î: Deja ai vorbit despre conceptul celuilalt album și roman pentru proiectul ”MOON” în timpul conferinței de presă a albumului ”DIABOLOS”. Ce se vor întâmpla cu acestea?

G: Încă sunt în dezvoltare. Mai durează. Romanele chiar iau mult timp. Nu pot fi nciodată un scriitor, cu siguranță. Îi admir pe acești scriitori, este un stil de viață foarte singuratic, nu? Genii izolați.

Î: Și Gackt-san pare a fi o asemenea persoană.

G: Sunt momente în care vreau să am viața unui scriitor, dar pentru că este singurătate completă...(râde împreună) Este un conflict pentru că îmi place să fiu singur deși îmi e teamă totodată. Cred că datorită unui asemnea neechilibru pot veni cu ceva creativ.

Î: Și în sfârșit, ce fel de întâlniri speri să ai pentru 2006?

G: Este doar o presimțire, dar simt că  voi colabora cu mulți muzicieni. Pentru scopurile mele. De fapt, nu este nici un artist japonez de care să mă simt apropiat. Pentru că urăsc această ocupație muzicală. Sunt doar persoane care sunt iresponsabile și își cheltuie banii nesăbuit. Îți pierzi spiritul atunci când vorbești cu ei pentru că nu sunt discuții care să aibă un viitor. De asta simt că le pot oferi acestor persoane vise. Simt de parcă le pot sugera ”Să facem ceva de genul acesta”. Este doar o presimțire așa că nu știu dacă se va întâmpla. Nu este nici un motiv anume, doar un sentiment că s-ar putea întâmpla.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!