joi, 3 aprilie 2014

Gackt blog - 16 martie 2013

Nu pot uita acea zi...(discuția 20 a revistei-blog extras)

TUTUROR DEARS AI MEI

Voi posta puțin din ceea ce am postat pe revista-blog.
Vă rog să citiți.
Pentru a citi tot, mergeți aici

Sunt aici.

Tocmai m-am întors din Tohoku.
Sunt multe sentimente ce se adună în sufletul meu,
Și un nou sentiment se naște.

Vă voi duce în urmă cu câteva zile.

Cumva, stația Tokyo părea aglomerată

M-am întors de peste hotare și am intrat în oraș în mijlocul nopții,
Apoi, cu câteva ore mai târziu, m-am îndreptat spre stația Tokyo.
Deși părea că furtuna de nisip a trecut prin Tokyo cu o zi în urmă.

Ce se întâmplă cu Japonia...?

Platforma pentru Shinkansen Tokyo

Când am urcat pe platformă, vântul rece mi-a lovit fața.
Vântul părea puțin mai puternic, așa că valul de căldură
Din Hong Kong de până ieri părea o minciună.
Am trecut prin mulțime și m-am dus la vagonul meu.

M-am obișnuit complet cu Shinkansen Tohoku
Care părea străin acum câțiva ani.

Shinkansen ”komachi” cu care m-am obișnuit

Astăzi, pare că sunt atât de multe persoane.
Presupun că e din cauză că iar, este 11 martie....
În orice caz, era frig pe platformă.
Doar cerul părea ca și cum cineva a mâzgâlit cu alb pe un albastru frumos.

Platforma aglomerată din Tokyo

Ne-am urcat imediat în tren,
Și am început întâlnirea de astăzi.
În timpul acesta, am ajuns să vorbim despre multe lucruri de demult,
Și desigur, cuvintele au continuat să curgă,
Și conversația dintre mine și staff s-a oprit.

Sunt multe lucruri între noi care încă sunt neterminate.

În timp ce făceam asta,
Am sosit la stația Sendai.

Stația Sendai era plină de oameni.
Era mai aglomerată ca niciodată.

Iubesc peisajul din stația Sendai.
Dintr-un anumit motiv, îmi calmează inima când îl văd.

Cumva, această aglomerație mă face fericit

Apoi, m-am urcat în mașină,
Și ne-am îndreptat spre o stație radio locală.
Priveliștea din mașină s-a schimbat rapid.
Am lăsat clădirile în urmă și într-o clipită,
Câmpurile se întindeau înaintea noastră.

Câmpuri vaste se întindeau la nesfârșit în ambele direcții

Când mă duc în Sendai, zilele astea, șoferul meu, care este o cunoștință,
Îmi dă raportul despre situație ca de obicei,
Dar cu siguranță sunt multe momente când
Cuvintele sale nu sunt foarte pozitive.
Pentru că nu este un progres prea mare.

Stația radio locală

În zilele acestea, această stație radio difuzează în continuu
Informații strânse de conducătorul lor.
Sunt multe persoane care au evitat pericolul ascultând la radio.
Și acel program continuă și acum.

Haine uzate, sentimentele tuturor sunt arătate prin semnele de pe spate

În această eră unde necesitatea unui radio dispare,
Ciudat, în acest dezastru, a devenit posibilă confirmarea valorii lucrurilor vechi.
Pe atunci, multe persoane care ascultau radio, în zona distrusă,
În frig, probabil că primeau mult curaj de la acest lucru.

Intrarea către stația radio

În micuța cabină, cu DJ Sawada Tomoni, care făcea toată munca singură,
Am reflectat la acel timp.
Și nevoia de a atrage atenția tuturor către
Reconstruirea care încă nu a progresat prea mult.
Munca în zonele distruse este mai înceată decât vă imaginați.
Încă sunt locuri care abia au fost atinse.

Privind în urmă la acea perioadă împreună

Chiar dacă spun exact aceste cuvinte,
Cred că este evident că
Nimeni nu își poate imagina
Starea eforturilor de reconstruire.

Facem promisiunea de a ne întâlni iar aici data viitoare

Faptul că media nu difuzează întreaga situație
Este probabil pentru avantajul mass-mediei,
Dar, spre deosebire de Marele Cutremur din Kobe,
Este prea multă manipulare din partea media.

După vizita la stația radio,
Am mers la o ceremonie de oferire de flori în Tagajo.
Brusc, marginile străzilor orașului normal,
Clădiri distruse apar în fața ochilor.

Un gard din sârmă care încă nu a fost reparat

Încă sunt multe cicatrici din acea zi, rămase în multe locuri.
Inițial, intenționam să particip și la ceremonia de comemorare,
Dar după ceremonia de oferire a florilor,
Unde m-am rugat pentru cei care au dispărut în dezastru,
Grăbit, am luat un loc.

Ceremonia de comemorare din orașul Tagajo

Oamenii din orașul Tagajo au spus că ne vor pe noi,
Cei care am făcut multe activități de sprijin în timpul dezastrului,
Să participăm împreună cu familiile celor decedați,
Și alături de cei care au sprijinit multe din activitățile noastre.

Multe poze din timpul dezastrului strânse de la multe persoane

Ne-am așezat,
Și ceremonia a început.
Ceremonia s-a desfășurat solemn,
Și au fost persoane care au vărsat lacrimi.

Probabil pentru că amintirile
Celor care trăiau aici în pace până în acea zi
Au revenit la viață.

Ceremonia se desfășoară solemn

Am stat în spate,
Și în mijlocul ceremoniei, probabil din acea zi de acum 2 ani ce revenea,
Am observat că mâinile îmi transpirau.

Direct după dezastru, timp de o lună am lucrat ca sprijin aproape fără somn.
Am pierdut și câteva kilograme.

Răspunzând reporterilor pentru puțin timp

Când am încercat să plec din locul unde supraviețuitorii lăsau flori,
Am fost oprit de câțiva reporteri.
După un scurt interviu,
M-am îndreptat către coasta din apropierea școlii unde am filmat pentru YFC.

Iarba crescută arată cât de mult timp a trecut de când s-a intrat ultima dată

Pentru că școala va fi dărâmată,
Staff-ul mi-a arătat-o pentru ultima dată.
Peisajul neschimbat de cum era imediat după dezastru
M-a încremenit.

Sala de gimnastică a școlii

Clădirea parcă se putea prăbuși în orice minut
Și încerca cu disperare, cumva, să rămână așa.
În curând vor începe lucrările de demolare.
Clădirea și sala, întinse tragic, nu au lăsat nici o urmă de dinainte de dezastru.

Clădirea prăbușindu-se

Staff-ul școlii a vorbit de asemenea emoționați
De cum era înainte și de sentimentele lor legate de reconstruire.
Oricine poate vedea că va dura ceva mai mult timp,
Dar, chiar și așa.

Erau multe case în fața școlii,
Dar acum nici una singură nu rămâne.

Memorialul stând complet singur

Cutremurul care a înghițit vaste zone rezidențiale
A furat viața din această zonă.
Ce a mai rămas nu e nimic, decât fundațiile caselor,
Și chiar și în jurul acestora, iarba crește.

Un băiat de acolo plângea.
Probabil că locuise în una dintre case.

După asta,
Ne-am mutat de-a lungul coastei.
Majoritatea copacilor plantați ca paravânt au dispărut.
Motivul pentru care nu mai au crengi este că,
Pentru un timp îndelungat, au fost sub apă.
Dacă îi vedeți, veți înțelege imediat
Că nu este greutatea valului, ci nivelul apei de după.

Rămășițele copacilor de-a lungul coastei

În locurile unde nu rămâne nimic,
O statuiie a lui Kannon a fost construită, (zeitate budistă a milosteniei)
Ca și cum ar păzi locul,
Ca și cum s-ar ruga sincer ca acest loc să revină la normal.

Sunt multe persoane care se roagă.
Și se roagă din adâncul inimii ca viața să revină aici.
Așa cum era înainte, chiar și cu o zi mai devreme.

Arahama Kannon milostiv

Pentru ca viața să se întoarcă la normal,
Încă este nevoie de multă putere.
În timp ce călătoream, câmpurile săpate în pământ
Se întindeau în fața ochilor mei.
Pentru a reînvia câmpurile neutilizabile care au fost inundate cu apă sărată,
Solul este schimbat.

Dar, se pare că nimeni nu știe dacă va reveni la normal sau nu.

Câmpuri cu orez săpate în pământ

Doi ani au trecut de la dezastru,
Și situația nu mai este raportată la știri.

Încă sunt un munte de lucruri pe care trebuie să le facem.
Trebuie să facem lucrurile pe care le putem face, unul câte unul.
Este în regulă dacă nu sunt lucruri mărețe.
Haideți să facem ceea ce putem unul câte unul.
Și să ne asigurăm că ne amintim.
De dragul viitorului nostru.



Acum munca mea s-a adunat teribil.
În timp ce încercam să scriu asta cât mai repede posibil,
Data s-a schimbat.
Iertare, am întârziaaaaaaat.

Ei atunci, închei ziua.

...Restul este aici.


GACKT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!