miercuri, 13 februarie 2013

Proiect MOON - lucrări - Turneul și albumul ”DIABOLOS”

Turneul și albumul ”DIABOLOS”

                Albumul ”DIABOLOS” a fost lansat pe 21 septembrie 2005. Turneul a urmat imediat după, începând pe 23 septembrie și terminându-se pe 24 decembrie 2005. Cum turneul ”Sixth Day/Seventh Night” ne oferă indicii despre primul capitol, în turneul ”DIABOLOS” Gackt ne prezintă evenimentele ce au loc între capitolele 2 și 3. Prin acest album și turneu aflăm despre grupul Shito, care a fost creat de ”DARTS”. Grupul Shito, odată treziți la puterile lor, devin ceea ce numim noi vampiri. Așadar ”DIABOLOS” este povestea de origine a vampirilor. Ne dăm seama că ”DIABOLOS” urma să se refere la vampiri când am văzut videoclipul ”Todokanai Ai to Shitteita noni Osaekirezuni Aishitsuduketa...”. În videoclip, cele două personaje sunt vampiri, doi din cei 13 Shito creați de ”DARTS”.

     Cei doi Shito

                Tema existenței găsită în ”MOON” este încă o dată exprimată prin ”DIABOLOS”. Dar de data aceasta, Gackt se scufundă mai mult în întrebările despre existență, privind oamenii și la răutatea ce există în ei. Oamenii care caută sensul propriei existențe vor afla că există întuneric dedesubt; acest lucru este reprezentat de coperta albumului ”DIABOLOS”, care ne arată că un alt ”eu” există sub mască. Acțiunea de a da jos masca reprezintă abilitatea de a te înfrunta pe tine însuși și să realizezi că există întuneric în tine însuși. Acesta este diferența dintre tema expusă în ”MOON CHILD”, pentru că acolo ”întunericul” rămâne ascuns, personajele pur și simplu se chinuie pentru existența lor. În ”DIABOLOS”, Gackt folosește vampirii ca o oglindă prin care noi putem privi întunericul din oameni indirect. Oamenii sunt opusul vamirilor, în sensul că ei sunt muritori și caută nemurirea. Prin vampiri, aflăm că nemurirea are un preț - să continuie să trăiască, vampirul trebuie să supravețuiască de pe urma sângelui altora. Aceasta este o reflectare a oamenilor și nevoia lor de a se perpetua, mergând la război și luptând cu alții pentru a supravețui. Vampirii din ”DIABOLOS” sunt conștienți de acest lucru, partea întunecată din ei care există pentru a lupta, așadar ei se chinuie pentru a găsi alt scop în viața lor. Ce înseamnă să exiști – să-i protejezi pe cei pe care îi iubești și partenerii, să trăiești și să mori împăcat. Oamenii ar trebui să facă același lucru; să conștientizeze că au o parte întunecată, dar să lupte pentru a găsi un sens în viețile lor, altul decât să continue ciclul de a ucide pentru a supravețui.
                Concertul ”DIABOLOS” începe cu o filmare ce are loc în Europa. Tema este prezentată cu un citat înainte ca acțiunea să înceapă: ”Ningen wa kami to akuma no aida ni fuyuu suru” (Oamenii sunt suspendați între bine și rău). Gackt și membrii îi întruchipează pe cei cinci Shito care s-au ridicat să lupte împotriva creatorilor lor. Ei călăresc în lupta către numeroși ”DARTS”, și un singur Shito rămâne în picioare. În timpul bătăliei, personajul lui Gackt are o viziune care este fie o amintire fie o privire în viitor – o femeie și un copil care sunt urmăriți de o persoană ”DARTS”. Femeia este ucisă, iar soarta copilului este necunoscută. Cine sunt aceste persoane, și cum sunt ele legate de personajul lui Gackt este lăsat la propria noastră interpretare.

    Pe câmpul de bătălie

     Femeia și copilul din viziune

                În timp ce Shito merg spre luptă, filmul se termină și primul capitol din concertul ”DIABOLOS” începe; capitolul este intitulat ”Saigo no Yoru, Yami no Shoukan” (Ultima noapte, Mântuirea întunericului). Titlul se referă la lupta celor cinci Shito până la moarte cu ”DARTS”, în care ei se mântuiesc prin lupta lor. Melodia de deschidere este ”Dybbuk”, de pe albumul ”Crescent”. Concertul ”DIABOLOS” are multe melodii de pe ”Crescent”, legând această parte din povestea ”MOON” cu celelalte părți spuse în lucrările anterioare. Un ”dybbuk” este un suflet rătăcit care se atașează de o persoană vie, controlând acea persoană pentru a îndeplini o sarcină. Aceste suflete rătăcite nu sunt în mod necesar bune sau rele, uneori ele se atașează de o persoană pentru a îndeplini ceva. În ambele cazuri, ”dybbuk” este atras de persoane care se chinuie cu același lucru cu care s-a chinuit și el când trăia. În melodia ”Dybbuk” este clar că există două persoane, care vorbesc una cu cealaltă. Ar putea reprezenta lupta interioară din Shito, sufletul ”uman” se luptă cu sufletul ”vampiric”.
                ”Dybbuk” este urmat de ”White Eyes” (de asemenea de pe ”Crescent”), ”Dispar”, ”Metamorphoze”, ”Redemption”, ”Ash” și ”Misty”. Acest grup de melodii au tematici de luptă, de ce oamenii luptă și pierderile pe care le suferă în război. Shito luptă pentru a dovedi că existența lor nu este în van; ei luptă pentru a-i proteja pe cei pe care-i iubesc și partenerii lor. Pentru toate melodiile până în acest punct, Gackt poartă costumul unui Shito.

        Gackt în costumul Shito 

                Al doilea capitol este intitulat ”Yume no Bannin” (Gardianul Viselor). În timp ce concertul continuă, auzim o voce care spune: ”Acesta este un vis. În visul lui, viața eternă este o călătorie spre moartea eternă. El este un singur supravețuitor...”. ”Lust for Blood”, tot de pe ”Crescent”, deschide acest capitol, iar Gackt iese dintr-un sicriu îmbrăcat într-un palton negru cu glugă. Acest lucru marchează ”trezirea” lui ca vampir. Pentru că ”Lust for Blood” este de pe ”Crescent” (și paltonul negru amintește de paltonul care l-a purtat în ”Kagen no Tsuki”), poate fi interpretat ca fiind din punctul de vedere al unui vampir (Kei). Această interpretare este susținută de un vers în care vampirul tânjește să se întoarcă la forma umană ”honno sukoshi no aida de ii..., hito no sugata ni modoritai” (Chiar dacă e pentru o perioadă scurtă de timp, vreau să mă întorc la forma umană). Gackt rămâne în acest cosum prin melodiile ”Noesis”, ”Farewell” și ”Future”, exprimând restul poveștii ”DIABOLOS” din punctul de vedere a acestui vampir.
                Al treilea capitol este initulat ”Tomo yo, eien ni” (Suntem parteneri, pentru totdeauna). Începe cu o continuare a filmului de la deschidere. Cei cinci Shito se luptă cu disperare cu ”DARTS”, și unul câte unul, sunt uciși. Personajul lui Gackt este înconjurat și înjunghiat din toate părțile de ”DARTS”, când se trezește brusc. Poartă haine moderne; este paltonul lung alb a singurului supravețuitor (văzută în broșura ”DIABOLOS”).
                Cum și titlul capitolului indică, acesta este capitolul care confirmă prietenia eternă dintre Shito. De asemenea leagă povestea ”DIABOLOS” de restul poveștii ”MOON”, care are loc în viitor. După scenele amuzante a partenerilor lui Gackt care îi apar în oglindă, Gackt se trezește iar, aflându-se în culise cu GacktJob. În timp ce merg împreună spre scenă, se transformă în cei cinci Shito, arătând, probabil, că ei sunt încă împreună în spirit.
                Modul în care Gackt aduce povestea din trecut, spre viitor și apoi spre prezent, toate acestea într-un concert, exprimă splendid cât de departe ajunge povestea ”MOON”. Capitolul începe cu ”BLACK STONE”, o melodie care celebrează amintirea unui partener pierdut. Se termină cu ”Road”, care are ca temă principală ideea de a fi într-o călătorie împreună, niciodată renunțând la nici unul. Aceste teme pot fi aplicate la Shito, sau la partenerii din ”MOON CHILD”.
                Melodia de la final legată de povestea ”MOON” din turneul ”DIABOLOS” este ”Todokanai Ai to Shitteitanoni Osaekirezuni Aishitsuzuketa...” Pentru această melodie, cei cinci Shito sunt iar împreună, și putem observa mândria pe care o au atunci când ridică săbiile cu toți odată și pleacă împreună. Povestea ”MOON” este aproape gata...cel puțin până la următorul album sau turneu.

   Cei cinci Shito la sfârșit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!