miercuri, 6 aprilie 2016

GACKTIONARY - Capitolul 24 (Gândire)


24.折り紙は嫌い。
折り紙を折る人って
「肺、あげるよ」ってくれるじゃない?
僕はそんなのいらない。
Nu îmi place origami.
Oamenii care fac origami v-ar da piesa finală spunând ”Poftim”, știți?
Nu vreau asta.

Origami are o semnificație în procesul său creativ și pentru persoana care o face, și de fapt nu este prea mult sens în piesa finală. Nu sunt nici interesat de ele. Origami este semnificativ, interesant, amuzant și provocator în timpul procesului de a le face, și dacă mi se înmânează o piesă finală de origami, tot ce aș putea spune este ”Așa, și ce vrei să fac cu ea!?” E ca și cum, voi sigur v-ați distrat făcând-o, dar ce vreți să fac eu cu ea de acum încolo?
Același lucru poate fi spus și despre bazele procesului creativ. Când creem o scenă, le spun persistent tuturor, iar și iar, ”Să nu vă ”prostiți” pe scenă”. ”A te distra singur” pe scenă este un act ce cauzează ”entuziasmul” să se termine sau să dispară, doar cu cei care sunt pe scenă; un act care implică nici un efort de a oferi ”entuziasm” publicului, un act care îi spune publicului doar să stea să se uite dacă vor și să simtă ceva sau nu din ea. Ce avem nevoie să facem pe scenă? Noi suntem, în primul rând și în principal, în poziția de a distra publicul nostru. Cu alte cuvinte, nu noi suntem cei care ne bucurăm de interpretare. Suntem profesioniști ce distrează.
Dacă cineva mi-ar da o hârtie de origami și ar spune ”Pliezi hârtia așa și așa, și apoi obții asta la sfârșit. Acum, încearcă și tu!”, atunci am să dau ce am mai bun la plierea sa. Dar dacă hârtia de origami dată a fost deja pliată, ce ar trebui eu să fac cu ea? Origami este pentru persoana care o pliază. Dacă origami este folosit ca material pentru a-i surprinde pe alți, chiar și pentru o secundă, atunci este în ordine. Dar dacă îmi aruncați o piesă de origami terminată în mâini, veți primi de la mine ”Și ce?”. Aceasta este ideea de bază a procesului creativ, este aceeași cu a conceptului fundamental a entertainment-ului.
Înseamnă că nimic nu reiese din a da cuiva rămășițele ”entuziasmului” tău. Ce ar trebui să facă cineva cu un șervețel pe care l-ai folosit pentru ”a te distra singur”? Ce fată ar fi fericită când îi înmânați un șervețel folosit pentru ”a te distra singur”, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!