vineri, 8 aprilie 2016

GACKTIONARY - Capitolul 31 (Gândire)


31.自分の国を心から愛せるからこそ、人の国を愛せるんだよ。
自分のくにの文化を知らない人が、ほかの国の文化を届けるこどはできないだろ?
自分の家族を大切にしない人が、他人の家族に優しくなれるか?
Poți iubi alte țări pentru că îți iubești propria țară din toată inima.
Dacă nu știi propria cultură,, nu ai putea transmite asta altor țări, nu?
Ar putea cineva care nu își prețuiește propria sa familie să fie bun cu familiile altora?

Acesta este un comentariu pe care l-am făcut cu privire la naționalism.
Când vine vorba de naționalism, japonezii tind să creadă că este un concept de dreapta, dar interpretarea mea este diferită.
De exemplu, sunt chiar și profesori care sunt împotriva cântării imnului ”Kimi Ga Yo” astăzi. Ce e în neregulă cu ”Kimi Ga Yo”? Ei spun că este o melodie despre a venera Împăratul și ce nu. Am primit mail-uri de la fanii de peste hotare despre asta. Ei spun că au fost șocați de faptul că am cântat ”Kimi Ga Yo” în trecut.
Acum, de ce am cântat ”Kimi Ga Yo”? În primul rând, am înțelegerea că acesta este un cântec de dragoste.
Este o melodie de dragoste despre speranțele cuiva pentru lume, în care cea pe care el o iubește există, să continue să fie atât de pașnică pentru o perioadă lungă de timp, chiar și mii și zeci de mii de ani, destul de mult cât să crească mușchii și să se întindă peste toate pietrele. Așadar, acesta este cântecul de dragoste, cel mai faimos al Japoniei, știți?
Nu are sens să faceți un argument superficial fără ca nici măcar să știți ce înseamnă melodia.
Apoi, de ce nu aș putea să cânt propriul meu imn național? De ce nu îmi pot iubi propria mea țară? Vreau să întreb, poate cineva care nu își iubește propria țară să iubească țara altuia? Poate cineva care nu își iubește propria familie să fie bun cu alți? Cum poate cineva care nu este nici măcar bun cu propria sa familie să fie bun cu alte persoane?
Acesta este cel mai fundamental principiu al iubirii. Cineva care nu își poate iubi propria țară, nu ar putea recunoaște lucrurile minunate din alte țări. Doar dacă cunoaște măreția țării sale, ar putea recunoaște și aprecia măreția altor țări. Acesta este un lucru foarte important. Ori de câte ori merg peste hotare – Koreea, Taiwan, China – oamenii întotdeauna spun că sunt pro-Koreea, pro-Taiwan, pro-China. Dar ceea ce nu vreau ca ei să înțeleagă greșit este asta. Nu este vorba că nu îmi place Japonia și că prefer țările de peste hotare. Ideea este că pot aprecia lucrurile minunate din celelalte țări pentru că iubesc atât de multe lucruri din țara mea.
Așadar, să ne iubim țările mai mult. Aceasta este adevărata semnificație a naționalismului. Nu este un termen folosit doar pentru a ne apăra țările. Este ca și cunoștința necesară pe care ar trebui să o ai înainte de a vedea despre alte țări.
Numesc asta ”neo-naționalism”, cu speranța că următoarea generație va ține la un astfel de concept.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!