joi, 7 aprilie 2016

GACKTIONARY - Capitolul 30 (Gândire)


30.キーボードは弾けないけど、ピアノなら弾ける。
Nu pot cânta la orgă, dar pot cânta la pian.

Acestea sunt cuvintele pe care le-am rostit din greșeală când am fost întrebat ”GACKT-san, e bună orga?” în timp ce apăream la o emisiune muzicală. M-am gândit ”Dacă vreți pe cineva care cântă la orgă, întreabă-l pe Tetsuya Komuro”. Aceste întrebări, însuși, ar putea fi foarte simple, fără prea multă bătaie de cap, dar dacă le răspunzi cu ”OK” sau ”Sigur” fără a te gândi atent, asta ar putea duce la probleme majore mai târziu.
În primul rând, orga și pianul sunt instrumente diferite. Sunt pianist, nu cânt la orgă. Sigur, pot cânta la ea dacă aș vrea, pentru că ambele sunt instrumente muzicale cu clapă. Dar dacă aș fi răspuns ”Sigur, merge și orga” doar pentru că pot cânta la ea, asta ar însemna că am abandonat una dintre politicile mele. Nu spun că orga este rea. Este doar vorba de politicile mele și cum vreau să fiu tratat.
Vreau să spun, nu credeți că este o insultă pentru cei care cântă la orgă? Cu siguranță sunt lucruri bune, unice pentru orgă, și dacă aș fi nevoit să o folosesc brusc, nu mi-aș putea exprima muzica 100% cu ea. Nu aș vrea să accept o astfel de cerere, știind că voi putea doar să fac un lucru pe jumătate cu ea.
Așadar, cred că este o greșeală enormă să pui orga în fața unui artist care poate cânta la pian și să-i ceri să cânte la orgă. Nu vreau ca oamenii să face programe muzicale bazate pe asemenea presupuneri.
Este o altă problemă similară cu asta. Staff-ul de producție a programelor are obiceiul să numească toată distribuția ”talent” indiferent de cine este. Asta se întâmplă des în Japonia, și obiectez și față de asta. Nu sunt un talent. Sunt un artist, și un muzician.
Asta, care ar putea o diferență banală pentru unii, se poate dezvolta într-o problemă mai mare mai târziu. Asta va influența modul cum voi fi tratat mai târziu, și ei vor presupune că este în regulă din partea mea și ar putea începe să mă trateze și mai la întâmplare.
Asta ține și de poziția fiecăruia. Un talent este necesar pentru a-ți ști propriul loc pe scenă și să fii stăpânit anumite tehnici. Nu spun că nu aș fi putut-o face. Dar în acest punct din timp, nu am ajuns la aceea poziție de talent și nu voi putea să transmit 100% din ceea ce este cerut ca talent. Doar dacă îi lași să știe imediat că un talent și un muzician sunt fundamental diferiți, chiar și cea mai mică diferență verbală poate deveni o problemă majoră mai târziu. Ar putea crede că ”De ce nu vrea să facă asta pur și simplu?!”.
Asta este mai ușor de înțeles când situația este inversă. Când tratezi un talent ca muzician deodată, deseori nu poate interpreta sau eșuează pe scenă. Atunci oamenii ar spune inevitabil ”De ce nu o poate face, nu este muzician?”
Să-ți spui clar propria poziție este la fel de important în sport, cum ar fi baseball, fotbal, și basketball. O persoană non-observantă sau un amator ar putea crede că un jucător ar putea juca bine chiar dacă poziția lui este schimbată, dar din punctul profesional de vedere al jucătorului, fiindu-i schimbată poziția l-ar putea face incapabil de a-și demonstra abilitățile 100%, sau chiar și 30%.
Așadar, acestea sunt lucrurile pe care le spun lor. În cele din urmă, am ajuns să folosim un pian mare în timpul programului.
Trebuie să recunoașteți că astfel de cuvinte ca ”Sigur, nici o problemă” pot fi uneori cuvinte cu risc ce duc la probleme majore mai târziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!