miercuri, 13 martie 2013

Interviu - Arena 37c - mai 2005 (partea IV)

Î: Și cu toți ați devenit apropiați după ce ați fost în aceeași clasă timp de un an?

G: Da. Uimitor (râde). Asta a fost surprinzător. La început, mă gândeam ”E așa un idiot!”. Ne prezentam mai întâi și când trebuia să ne întoarcem la locurile noastre, dădeam peste următoarea persoană care trebuia să se prezinte. (La japonezi, când ești într-o clasă nouă, toți elevi se prezintă în fața clasei) Niciunul dintre noi nu vroia să se dea din calea celulalt (râde) și ne spuneam ”Mișcă, îți spun!” ”Tu să te miști!”. Era interesant. Și apoi, mai erau și senior-i. Senior-i care erau populari veneau să-i ”verifice” pe noii veniți. (Senior-i vin cu intenția de a le arăta cine este șeful și care sunt regulile) Pentru că nu îmi place acest lucru, le-am spus ”Nanda omae, kono yaro!” (S-ar traduce ca ”Care e problema ta, nenorocitule?”) Așa a fost prima mea întâlnire cu senior-i...(râde).

Î: Și ai făcut același tratament ”bobocilor” când ai devenit senior?

G: Ah, nu am făcut asta. Pentru că urăsc acest gen de lucruri. Când mă întâlneam cu un student mai tânăr cu multă îndrăzneală, îi spuneam ”Se vede că ai mult curaj”, și le vorbeam normal (nu se folosea de status-ul lui de senior și nu le vorbea de sus) și deveneam prieteni apropiați în mod natural. Eram fericit când vedeam un student tânăr care avea mult curaj.

Î: Dar tu erai deja tensionat (pregătiti de luptă), chiar dacă era o primăvară timpurie. Nu ar trebui să fi mai pașnic în timpul primăverii?

G: Nu. Aceasta este o perioadă de tensiune pentru bărbați. Când intri într-o companie, cei de vârsta ta vor devenii rivali tăi, nu? (Absolvirea la japonezi are loc primăvara, iar ei, imediat după absolvire, încep a lucra. Din acest motiv, Gackt vorbește brusc despre companii.) Aici, diferența dintre cineva a cărui performanță se îmbunătățește și altcineva a cărui performanță nu se îmbunătățește se va vedea. Și mă întreb dacă nu este din cauză că ei au continuat să se ciocnească unul cu celălalt, încât au devenit prieteni apropiați. Acesta este motivul pentru care văd primăvara astfel. Când eram la gimnaziu, am fost prins de profesor și dus la detențe. Era furios. ”Ce e cu uniforma ta?” Am schimbat nasturele care încheie gulerul de la uniforma școlii noastre și erau cuvinte ca ”tengai kodoku” scris pe el. (De obicei, nasturii uniformelor au logo-ul școlii. Cuvintele ar descrie o persoană care este singură, fără rude, prieteni, care își trăiește viața singură. Regulile în școală sunt foarte stricte, iar faptul că profesorul s-a supărat enorm din cauza nasterului și Gackt a fost dus la detenție, sugerează că Gackt a fost la o școală foarte strictă.) Era furios doar din cauza asta. M-a întrebat ”De ce ai schimbat nasturele?” iar când eu i-am răspuns ”Pentru că e grozav”, m-a împins puternic (râde). Asta a fost amintirea mea de la ceremonia de primire.

O zi de primăvară pentru Gackt-san

Î: Gackt-san, care ar fi o zi ideală de primăvară pentru tine?

G: Să merg în parcul Yoyogi și să citesc o carte. După asta, să mă duc la un prieten și să aruncăm artificii.

Î: Îți plac artificiile, nu?

G: Da, le iubesc. Când această perioadă din an sosește, prietenul meu îmi spune ”Să aruncăm artificii” și invită pe toată lumea. Și este un câmp întreg de cireși plantați în grădină. Și aproape 50 din prietenii mei apropiați vin.

Î: 50 de persoane? Nu îmi spune că grădina e la fel de mare ca cea a parcului!

G: Așa e. Nu e destul de mare încât să poți juca baseball, dar e destul de mare. Dar tatăl prietenului meu e foarte îngrozitor. A intrat ca fulgerul țipând ”Cine și-a parcat mașina în locul acela?” Chiar dacă avem cu toți peste 30, 40 de ani, cu toți am muțit (râde). A fost amuzant.

Î: Cu siguranță că veți privi florile de cireș noaptea, nu?

G: Da, sakura noaptea. Nu există loc în Tokyo unde să poți vedea sakura așa cum vrei. În trecut, priveam sakura din alt loc și erau frumoase. Este și un loc în Kyoto unde mi-ar plăcea enorm să duc pe cineva. Mi-ar plăcea să fac o poză. Este un drum construit de-a lungul unui rău, la ieșirea tunelului din Yamanashi spre Kyoto, și când treci pe acolo, vezi muți copaci de fiecare parte al drumului. M-am dus acolo des. Sakura din templul Yasaka sau parcul Maruyama este de asemenea frumoasă. Mi-ar plăcea să conduc până acolo și să văd sakura iar anul acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!