sâmbătă, 23 martie 2013

Interviu ~B=Pass - iunie 2005 (partea III)

Î: Chiar și așa....când creezi melodiile bazate pe tematica proiectului ”MOON”, cum reflecți povestea sau imaginea ei in melodii?

G: Nn, cum să spun...povestea nu este complet reflectată. (poți vedea povestea și totuși nu o poți vedea.)

Î: De exemplu, cum ai creat melodiile ”Black Stone” și ”Ash”?

G: Ah, dar ”Black Stone” este puțin diferită. Această melodie are o perioadă proprie, originală, dar în timp ce scriam o schiță a versurilor...m-am gândit să compun o melodie pentru a comemora moartea unuia dintre membri staff-ului meu pentru că se întâmpla să se împlinească un an de atunci. Așa că am rescris versurile în timp ce încercam să nu deviez de la tematica poveștii. Din acest motiv, această melodie nu vorbește doar despre o situație care a apărut în poveste, dar cuprinde și propriile mele sentimente....și la sfârșit, a ajuns ceva despre care se vorbește mult.

Î: Înțeleg. Am crezut că acel ”kimi” (tu) pe care îl cânți se referă la o femeie...dar nu e cazul, de fapt te gândeai la prietenul tău care a murit.

G: Da, am scris-o cu intenția de a-l comemora. Din acest motiv, acel ”kimi” se referă la un bărbat.

Î: Aha, din acest motiv, chiar dacă versurile sunt triste, îți poți da seama că întreaga melodie e mai degrabă, bărbătesc. Simți putere și viteză feroce din ea.

G: Da. Nu sentimentul de tristețe și durere am vrut să-l exprim prin ”Black Stone”, ci mai degrabă, că putem deja zâmbi când vorbim despre tine, că mergem mai departe, începem să trecem peste, că este în ordine. (că nu trebuie să te mai îngrijorezi, că te poți odihni în pace.) Asta am vrut să exprim.

Î: Apropo, acest titlu, ”Black Stone” are și semnificația de ”piatră protectoare”, nu?

G: ”Black Stone” era numele lui. (În japoneză este ”Ichiguro”- nu mai sunt sigură). Și alt motiv este....în grupul nostru, există brățări de onyx. Toată lumea le poartă. Astfel, ”Black Stone” a devenit un sinonim pentru ”familie” sau ”companie”....poți spune că e un obiect simbolic.

Î: Înțeleg....mă întrebam dacă motivul pentru care ai lansat ”Black Stone” a fost pentru că joacă un rol important în povestea ”MOON”, ca ”piatră protectoare”.

G: Hhahahahaha. Ai o imaginație intensă.

Î: Ei, melodiile chiar încurajează la tot felul de imaginații!

G: (râde) Ei, și eu cred asta.

ÎN SFÂRȘIT AM AJUNS AICI....ACESTA SUNT EU

Î: Aș vrea să vorbim totuși despre muzică mai departe. ”Black Stone” are un ritm rock, puternic, în timp ce ”Metamorphoze” are un sentiment ”rock” intens.

G: Așa e. Ei, când vorbești despre muzica mea, genul ”hard rock”....întotdeauna mă gândesc că e mai dificil să exprim muzica mea doar prin genul ”rock”. Din acest motiv, cel mai supărător lucru este, de exemplu, când mă duc peste hotare și cineva mă întreabă ”Cu ce te ocupi?”, răspund ”Sunt muzician, cântăreț.”. Apoi mă întreabă ”Ah, înțeleg. Ce gen de muzică?” și eu fac ”Unn...”. Și atunci mă opresc și mă gândesc. Includ muzică clasică în melodiile mele, includ genul acesta și acesta....dar este extrem de enervan să explic asta, și de multe ori spun ”rock”. Asta e tot ce pot spune.

Î: Dacă spui ”Cânt și la shakuhachi, și folosesc shamisen-ul ocazional”, cu siguranță vor înțelege greșit. (Shakuhachi este un flaut din bamboo, iar shamisen-ul este un fel de chitară cu trei corzi, dacă se poate numi așa.)

G: (râde) Din acest motiv este greu să-mi determin locul în genurile de muzică......M-am gândit mult la acest lucru în ultimul timp. De exemplu, există cuvântul ”mixt”, nu? Și cred că acest cuvânt ar fi un mod de a-mi descrie muzica. Cu toate acestea, ”mixt” este deja un gen care există, nu?

Î: Da. Doar cuvântul ”mixt”, și cineva se va gândi automat la un anumit gen de rock.

G: Da, da, da. De asemenea cred că e destul de greșit să te gândești la acest lucru în felul acesta. Din acest motiv este dificil să le spun cărui gen îi aparține muzica mea, dacă nu explic cu detalii.

Î: Ei, ce spui de ”muzica lui Gackt” sau ”lumea lui Gackt”?

G: Ei...cred că este puțin dificil să mă refer la acești termeni ca fiind termeni muzicali. (râde). Dacă împarți genul, cred că ceea ce numim gen ”zgomotos” ar fi cel mai potrivit. Dar de asemenea, nu este în ordine să spui că eu, ca persoană, aparțin grupului zgomotos......

Î: Dar, punând subiectul despre genuri deoparte....sunet puternic, greu și o scară muzicală mare, cu multe elemente bogate incluse, acestea sunt sentimentele pe care le văd în ”Metamorphoze” și celelalte melodii. Reprezintă acest gen de sunet spiritul și esența proiectului ”MOON”?

G: Ah......dar cred....decât să spun că este ”MOON”, este mai degrabă propria mea identitate care merge pe acea direcție. Nu din cauză că ”Vreau să fac acest gen de muzică acum”, ci că în sfârșit am ajuns aici după ce am mers pe diferite căi....”Acesta sunt eu”.

Î: În alte cuvinte, nu e ca și cum ai plănuit ca proiectul ”MOON” să aibă o esență ”rock”?

G: Da. Înclinațiile noastre muzicale și direcțiile spre care mergem întotdeauna se schimbă odată cu tematicile pe care le facem. De asemenea, cauți alte stiluri diferite în timp ce lucrezi la tematica curentă. Și încă ceva, în timp ce încet cu încet ne găsim propria cale și ne schimbăm puțin câte puțin, ajungem la acest punct în care suntem acum.

Î: Într-adevăr, această teorie se aplică și vocaliștilor. Indiferent de care melodie o alegi din cele trei lansări, îți poți da seama că sunt mult mai evidente. Ai început încercând un nou stil vocal în timpul ultimelor părți din albumul ”Crescent” și am simțit că s-a îmbunătățit si s-a stabilit de atunci....se pare de parcă ai ajuns aici după ce ai căutat mult timp.

G: Așa e. Dar simt că încă poate fi îmbunătățit și mai mult. Pe scurt, nu este limita. Încă poate îmbunătățit.

Î: Încă nu este perfect.

G: Da. Deși deja sunt mulțumit de sentimenul pe care îl oferă melodia. Experiența vocală nu mai este ca în trecut, unde spuneam ”Nu înțeleg, nu înțeleg” Acum, dacă am găsit ceva, nu mă mulțumesc cu acel lucru, ci continui să caut ceva mai bun, țintesc pentru ceva mult mai înalt. Este total diferit în sensul acesta.

Î: Înțeleg.

G: De exemplu, am interpretat ”Black Stone” doar de vreo cinci ori, nu? Dar este în ordine, pentru că deja am reușit să capturez modul în care melodia ar trebui să ofere sentimentul. La fel e și cu ”Ash”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!