vineri, 8 martie 2013

Interviu ~UV~ martie 2005 (partea I)

Î: Albumul ”Love Letter” este mult mai profund decât mă așteptam să fie. Ultimile două melodii chiar m-au atins.

G: Așa e? Cred că melodia ”Love Letter” este, pentru mine, o melodie perfectă. Cred că va putea ajunge la ascultător. Atât de mult încât m-am gândit să o lansez ca și single

Î: Asta ar fi minunat. Cred că și modul în care este aranjat acest album este foarte plăcut.

G: Serios?

Î: Primele trei melodii pe care le auzi sunt calme. În timp ce melodiile trec, devine mai emoțional iar la final devine din ce în ce mai înduioșător.

G: Într-adevăr. Am decis aranjamentul albumului foarte devreme, bazat pe imaginea melodiilor. Și astfel, ne-am gândit să mergem pe acest aranjament cu atenție. Cât despre melodia ”Love Letter”, am fost foarte fericit când a fost finisată pentru că era mai bună decât mă așteptam eu să fie. În timpul pregătirilor pentru producție, m-am gândit că melodia ” 精一杯のサヨナ(Seiipai no sayonara) era cea mai bună. Dar când a fost terminată, ”Love Letter” este perfectă și are și un sentiment foarte tandru...Cum să spun? O expresie pură a iubirii care poate fi exprimată cinstit altei persoane. Fiecare cuvânt, fiecare frază, are o semnificație. Pentru mine, este o astfel de melodie. Cred că cuvintele ”Te iubesc” nu au mai fost spuse astfel în melodii niciodată. Diferiți artiști au cuvintele ”Te iubesc” în versurile lor, dar nu am am simțit nici măcar o dată că a ajuns în sufletul meu. Dar chiar dacă simt că aceste cuvinte sunt goale când sunt folosite în versuri, este uimitor de cum se potrivesc cu melodia mea. Mă face să mă laud singur.
Î: Poți simți cu adevărat că poți spune ”Te iubesc” din toată inima ta (prin melodii).

G: Ceva de genul acesta. Nu cuvintele ”Te iubesc”, ci sentimentul de ”Te iubesc”. Nu sunt alte cuvinte care să conțină toate sentimentele unei persoane care pot fi folosite.

Î: Înțeleg. Dar aranjamentul este foarte bun, poți vedea povestea doar dacă o asculți o singură dată. Când compari cu alte albume, simt că acesta este mai superior în acea zonă.

G: Cred că melodiile sunt de asemenea ușor de înțeles. Când îl compari cu tine însuți, poți vedea propriile tale experiențe în iubire și imagini de dragoste pe care le ai (în melodii). Într-adevăr, a fost despre propria mea relație de dragoste când a mers bune, sau când a fost plină cu regrete. Când am avut reușite, când am eșuat....Sunt multe sentimente. De asemenea evoc perioadele de timp când au apărut, pentru că majoritatea melodiilor au fost terminate după ce am trecut prin aceste sentimente de mai multe ori. Ca și cum ”Acele timpuri au fost bune~”.

Î: Melodiile pot de asemnea să lase ascultătorii să își evoce părerile despre iubire.

G: C de exemplu ”Am eșuat atunci” sau ”Am văzut altfel iubirea”.

Î: Conceptul principal al versurilor este aceea că despărțirea nu înseamnă sfârșitul; este cu siguranță un început. Cred că acesta este sentimentul pe care îl primești de la melodii.

G: Da, și următoarele. E ca și cum ai da din baghetă. Dar chiar cred că pot scrie în acest mod pentru că melodiile sunt despre iubirea care a trecut. Dacă ar fi să scriu o melodie despre inimi frânte când eu chiar trec printr-un asemenea moment, cred că va deveni o melodie teribilă despre inimi frânte (râs amar). Va fi foarte slab. De fapt, a fost o melodie pe care am scris-o când aveam inima frântă, o melodie de acum 12 ani, ”Etude”. (*)

*”Etude” a fost scrisă prima dată și interpretată pe când Gackt era în trupa ”Cain’s Feel”, apoi a fost reînregistrată pe albumul ”Love Letter”.

Î: Ho! Dar să-o cânți acum, 12 ani mai târziu, mai sunt părți pe care le poți vedea ca fiind pozitive?

G: Cum mă așteptam, este diferit când o cânt acum. Încă am caseta din acea perioadă și am fost foarte surprins când am ascultat-o.

Î: Eh? O ai acasă?

G: Da.

Î: Apropo, sunt multe melodii în album care au fost scrise în trecut?

G: Unele sunt destul de vechi. Jumătate din melodiile de pe album sunt noi, în timp ce cealaltă jumătate a fost scrise acum 6-8 ani. Totuși, cea mai veche este ”Etude”. Nu plănuiam să includ această melodie...dar înainte de producție, i-am lăsat pe toți să asculte demo-ul, și caseta-demo a melodiei ”Etude”.

Î: O casetă de acum 12 ani?

G: Da. Aveam nevoie să găsim un magnetofon mai întâi pentru că era pe casetă, și ne-a luat ceva timp să facem asta (râde). La început, am cântat melodia doar din ce îmi mai aminteam. Când am ascultat caseta, am fost surprins de cât de rea ea. Când l-am lăsat pe Chacha să o asculte, a spus ”Vocea lui Gaku s-a îmbunătățit”. Păi, normal” (râde). Pentru că ”Etude” a fost prima melodie pe care am scris-o.

Î: (râde) Dacă mă gândesc, cred că am auzit acel ton în ”サクラソウ” (”Sakurasou”) înainte, cel care seamănă cu tonul unei cutii muzicale.

G: Sună puțin ca ”Malice”. Dar a fost ultima melodie pe care am scris-o pentru album. A fost scrisă lângă piscină. Era noaptea și nu puteam dormi; m-am gândit ”Nu este ceva ce pot face?” Ei, am avut multe lucruri de făcut (râs amar).

Î: Vrei să spui, că, ai o piscină în casă?

G: Nu, nu (râde). Era o piscină la hotel. Cred că era undeva în jur de 4-5 dimineața. Este o melodie bună nu?

Î: Da, ”サクラソウ” și ”Love Letter” sunt lucruri necesare pentru mine. Probabil pentru că emoțiile mele au ajuns la punctul maxim atunci când am ajuns la sfârșitul albumului.

G: Să găsești o iubire nouă după ce o anumită relație a trecut. Încerc să creez ceva asemănător.

Î: Are un astfel de sentiment. Primele trei melodii oferă un sentiment ca de ”inimă frântă”, în timp ce restul este despre cum să depășești acest sentiment.

G: Așa e. De parcă ai fi salvat de ”Love Letter”. Mi-ar plăcea că tinerii să cânte ”Love Letter” fetelor la care țin. Sper că oamenii vor putea cânta această melodie atunci când vor să-și comunice sau să-și exprime sentimentele. Sunt persoane care nu sunt obișnuite să-și exprime sentimentele persoanelor pe care le iubesc, nu? Unii din aceste persoane ar putea să le exprime prin a le aduce la karaoke și să le cânte. Sunt momente în care mă duc la karaoke și simt că aș vrea să mă confesez fetei pe care o plac sau fetelor drăguțe prin melodii. Dar nu sunt melodii pe care le pot folosi pentru a-mi exprima sentimentele, melodii care să fie tandre dar totuși triste. Deși, melodiile pe care eu le știu sunt limitate. Melodiile care îmi plac sunt doar despre inimi frânte (râde). Relația încă nu a început, și totuși tu cânți despre inimi frânte...

Î: Și însuși Gackt-san nu are astfel de melodii în propria sa colecție, corect?

G: Nu, nu am. Dacă vrei o melodie cu un ritm rapid, este ”君のためにできること” (”Kimi no tame ni dekiru koto”), dar nu m-am gândit niciodată să-mi cânt propria mea melodie.

Î: Tocmai ce mă gândeam (râde amar)

G: Dar cineva cu siguranță o va cânta când mă voi duce la karaoke cu ei.

Î: ”Kimi no tame ni dekiru koto”?

G: Este foarte jenant! Când ei încep să facă ”Itsumademooooo~~~~”. Cui crezi că îi cânți melodia? (râde).

Î: (începe să râdă puternic) Ca și cum ”Chiar dacă îmi o cânți mie...!”

G: Dar ”Kimi no tame ni dekiru koto” este foarte pozitiv și plin de energie. ”Love Letter”, pe de altă parte, curge cu tandrețe. Este destul de diferit.

Î: Ei atunci, dacă ar fi să mergi la karaoke cu o femeie uimitoare în viitor, vei cânta propria ta melodie?

G: Probabil că voi cânta ”Love Letter”. Însă doar dacă este o fată căreia vreau să-mi exprim sentimentele. Versurile sunt directe, și chiar dacă sunt cuvintele ”Te iubesc” în melodie, care te pot face să te faci roșu la față, dacă privim în ochii celeilalte persoane în timp ce cântăm, cred că vom putea exprima sentimentele noastre sincer celelaltei persoane.

Î: Dar să fii atent.

G: Eh, de ce?

Î: Conform ordinei, următoarea melodie după ”Love Letter” de pe lista de melodii la karaoke este ”Lu:na”. Va trebui să dansezi dacă apeși numărul greșit.

G: (începe să râdă puternic) Nu am să fac așa ceva!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!