duminică, 17 martie 2013

Interviu - Songs - mai 2005 (partea I)

În acest articol, este doar Gackt-san, fără o a doua persoană care să pună întrebările, care vorbește despre diferite lucruri și cam sare de la un lucru la altul. Deși lucrurile par a fi diferite, de fapt vorbește despre același lucruri.

                În sfârșit ne putem odihni puțin după lansarea albumului ”Love Letter”...dar, normal că nu există așa ceva! Ca de obicei, a fost un sentiment de grabă cu single-urile lansate imediat după două luni (râde). Mai întâi a fost ”Black Stone”, o melodie ce m-a lăsat fără răsuflare chiar atunci când o cântam. A trecut ceva timp de când am lansat ultima dată o asemenea melodie rapidă. Motivul pentru care are un ritm atât de alert este pentru că însăși melodia are două tematici combinate în ea. Mai întâi, ca o inaugurare a proiectului legat de povestea ”MOON” și a doua...se întâmplă să fie aproape de comemorarea de un an a morții prietenului meu. Și în această melodie, creată pentru a-l comemora, am vrut să exprim sentimentul că mergem mai departe. Că putem zâmbi chiar și când vorbim despre acest lucru. Din acest motiv chiar și versurile sunt directe. Cu toate acestea, nu am vrut să creez o melodie care să fie prea personală; am vrut să creez o melodie care să poată combina aceste două tematici perfect. Făcând asta, cred că va deveni o melodie care îi poate satisface pe toți.

                Și ”Metamorphoze” a fost o melodie pe care am scris-o după ce directorul de la 機動戦士 Z” Gundam, Directorul Tomino, a vorbit cu mine personal. Pentru că sunt fan Gundam de mult timp, am simțit că este o onoare să fiu capabil să creez muzică pentru film. Cu toate acestea, cu cât vorbea mai mult despre muzică, cu atât mai mult eram uimit de gândurile pe care Directotul Tomino le exprima în acest film, decât de faptul că era un film Gundam. ”Vreau să te ajut atât timp cât pot”. Cu asemenea gânduri în minte am făcut această melodie. Din cauză că directorul plănuiește să-și pună propriul său sfârșit la ceea ce a lucrat până acum, sunt foarte fericit că muzica mea îl poate ajuta astfel. Cred că va deveni un film minunat care cu siguranță va fi dat mai departe, către următoarea generație. Eu însumi sunt foarte mulțumit că am creat două melodii care i-au ajutat pe alți astfel.

                Condiția de bază a muzici este să fii capabil să exprimi gândurile direct ascultătorului prin melodie. Dacă melodia eșuează să ducă gândurile care se găsesc în versuri, versurile devin doar câteva rânduri de propoziție fără sens. Cred că cel mai de bază lucru pe care un cântăreț ar trebui să-l facă este să protejeze acest lucru. Dar acum, sunt multe persoane care eșuează să observe un asemenea lucru evident. Și acest lucru e din cauza dezvoltării culturii karaoke din anii recenți, care se concentrează pe tehnicile de cântat. Poți înțelege atunci, de ce sunt multe persoane care nu mai simt nevoia de a exprima ceea ce e cel mai important: ”lucrurile care trebuie să fie exprimate ascultătorului”. Și simt că și acest lucru este influiențat de ”boom-ul de audiții” care privește doar la lucrurile superficial; de asemenea diverși factori, cum ar fi distribuirea pe internet, violarea drepturilor de autor, etc…Această perioadă de timp după ”bula de muzică” (se referă la indistria muzicii din anii 90, unde înainte ca internetul să fie folosit la scară mare, oamenii cumpărau CD-uri și nu le downloadau de pe internet) cu siguranță nu este ceea ce poți numi o perioadă bună pentru muzică. Din acest motiv, îmi doresc și mai mult ca acele persoane care încep acum o carieră în muzică, de asemenea și cei care vor să primească câteva cunoștințe prin muzica lor, să lucreze și mai mult. Eu, pe de altă parte, voi face tot ceea ce pot ca să exprim aceste gânduri persoanelor din Asia.

                Modul în care eu îl văd, motivul pentru care începi să faci muzică, nu contează. Fie că e ”să fi popular printre fete” sau altul, e perfect. Dar nu vei avea voința de a continua dacă acesta este motivul. Faci muzică pentru că vrei să creezi ceva, vrei să devii ceva. Dacă nu poți înțelege acest lucru, vei câștiga doar satisfacție o dată înainte de a o pierde. Din acest motiv, cred că e și mai important pentru aceste persoane care chiar vor să creeze muzică să se concentreze pe cât de departe se văd în viitor și de asemenea, până unde aceea imagine pe care au văzut-o poate deveni realitate?

                Desigur, nu am avut întotdeauna muzică în minte din moment ce am început să mă joc și eu. Cu toate acestea, încet dar sigur, am început să mă mișc către muzică. M-am născut într-o familie care refuza să accepte altceva în afară de muzică clasică, și am fost convins să practice pianul clasic încă de când aveam trei ani. Este normal atunci, pentru mine, să nu îmi placă pianul după ce am fost forțat să cânt la el. Chiar dacă există o astfel de diferențiere în educația muzicală a Japoniei, muzica nu e, în mod natural, ceva ce ar trebui făcut cu forța. Să luăm de exemplu, baseball-ul. Dacă ai fi întrebat să dai din bâtă în fiecare zi, vei deveni bun la acest lucru, dar îți va lua și plăcerea de a juca baseball. Așadar, când aveam 10 ani, închideam ușele de la camera de muzică, aruncam pietre în casa profesorului, etc, până când mi s-a permis să mă opresc. Când mă gândesc la acea perioadă, poate că sfârșitul acelei muzicii este de fapt începutul muzicii mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!