joi, 28 martie 2013

Interviu ~ Oricon Style - iunie 2005

Î: Tu te-ai ocupat de melodia de la început și sfârșit a filmului ”機動戦士 Zガンダム~星を続く者~”. Sunt știri de invidiat.

G: Eh? Vă place la toți Gundam?

Î: Desigur! Sunt mulți fani Gundam printre artiști. Ei, să vorbim despre melodia de la începutul filmului ”Metamorphoze”, pe care ai scris-o prima. Ai scris melodia cu povestea Gundam în minte?

G: Nu, cred că ar fi devenit o melodie pentru anime dacă conținutul ar fi fost bazat complet pe poveste. (Melodia ar fi aparținut lui Gundam, și nu lui Gackt.) Nu am avut niciodată intenția de a face o asemenea melodie de la început. Ceea ce e important este cum poți exprima tematica prin melodie. Nu doar să te axezi pe lumea anime, ci și pe ceea ce vrea filmul să exprime și pe ceea ce vreau eu să exprim. Cred că va fi foarte bine dacă acestea două se pot completa una pe cealaltă. Când oamenii ascultă această melodie, vor simți ceva, nu-i așa? Nu ai nevoie de cuvinte ca să o explici. Și astfel, după ce am vorbit cu Tomino-san, i-am spus ”Dacă nu o poți accepta după ce ai ascultat melodia, sper că nu  vei folosi.”

Î: Ooh! Asta e foarte cinstit din partea ta!

G: Tomino-san mi-a declarat ”Atunci, când am creat primul Gundam care a fost produs, nu a fost exprimat în forma care trebuia să fie. Mai mult, nu aveam un mod de a gândi corect.” A spus că acesta este motivul pentru care vrea să refacă filmul, cu ajutorul înaltei tehnologii, să exprime ceea ce vrea cu adevărat de data aceasta. Și mi-a spus ”Împrumută-mi puterea mea.” Din acest motiv am spus că vreau să fiu sincer cu mine pentru că dacă nu îi plăcea melodia după ce o asculta, înseamnă că puterea mea nu a ajuns la el.

Î: Iar în cele din urmă, se potrivește cu imaginea pe care directorul vroia să o exprime atât de nemaipomenit.

G: Ceea ce m-a făcut fericit a fost, nu că melodiile mele au fost folosite în ”Z Gundam”, ci mai degrabă pentru că cineva care e pasionat a avut încredere în mine – în această persoană pe nume Gackt. Și mi-a cerut mie în special. ”Sper că mă poți ajuta cu proiectul meu”, am vrut să-i răspund cu același sentiment și doar din această cauză, m-am simțit fericit când am putut fi în stare să o fac.

Î: Acesta este părerea mea personală, dar....cineva poate găsi o tematică de ”luptă” în versurile tale. În acest sens, cred că ”Metamorphoze” se potrivește acestei tematici. Gackt, ce înseamnă ”lupta” pentru tine?

G: Să lupți pe cont propriu. De exemplu, dacă este cineva....dacă rivalul tău stă în fața ta, acest exemplu e ușor de înțeles, nu? Pentru că un rival potențial este ușor de înțeles. (Idea de bază ar fi că, dacă ai un rival în fața ta, este ușor să te lupți, pentru că știi exact ce ai de făcut, să-l învingi pe rival, însă sunt momente în care te lupți cu tine însuți, ceea ce e cam greu, pentru că nu știi exact ce ai de făcut, trebuie să te cunoști pe tine însuți foarte bine.) Dar, în cele din urmă, cred că de fapt cu cine te lupți ești tu însuți. Ai o voință destul de puternică pentru a fi persoana pe care și-o închipui? Ești capabil să îndeplinești acest lucru de fiecare dată când te lupți cu tine însuți? Cred că asta înseamnă a lupta.

Î: Cu alte cuvinte, persoana ta ideală....dar mai este și ceea ce numim lupta cu boala.

G: Și asta e tot o luptă cu tine însuți, nu? Când să renunți...cred că decizia îți aparține când nu vrei să renunți. Nu are nimic de a face cu cei din jurul tău.

Î: Dușmanul este în interiorul tău, nu? Apropo, a fost vreun moment când te-ai gândit ”Am câștigat!”?

G: Hmmmm....pentru că fac ceva cu intenția de a câștiga. Ei, sunt lucruri care e posibil să dureze. Chiar și când mă joc, o fac serios. E atât de ridicol că e amuzant. Oricum, urăsc să pierd. Când am o idee, care nu este posibilă în realitate, mă gândesc cum să o fac să meargă....înainte de a te gândi ”Poate merge”, vei putea vedea și multe bariere. Dar chiar dacă mă gândesc că e fără speranță, încă nu vreau să pierd. Din acest motiv sunt atât de obsedat de snowboarding și alte lucruri. (râs amar).

Î: Ce? Deci vorbeai despre snowboarding acum. (râs amar)

G: Ah! Dar sunt momente când devin obsedat sau foarte serios cu lucrurile drăguțe. Cum ar fi puzzle-urile.

Î: Pu...puzzle-uri...?

G: Pentru că chiar dacă e un puzzle, îl fac cu seriozitate. Mă întreb ”Chiar ești un fraier?” dar în același timp mă gândesc ”Am să termin partea asta astăzi cu siguranță.” Plec la lucru dimineața și ajung acasă doar la ora trei după ce lucrul meu e gata. Chiar dacă trebuie să mă trezesc la șapte dimineața, încă îmi spun însumi că trebuie să termin asta într-o oră.

Î: Faci așa ceva? (râs de uimire)

G: Este ceva ce am observat când făceam puzzle-uri. Dacă privești cu atenție, este ceva ce seamănă cu liniile care apar la televizor pe multe dintre piesele de la puzzle. Când le-ai găsit, spui ”Ah, te-am găsit!” (râde) și le poți folosi pentru a identifica puzzle-ul, nu? Și apoi, încep să le separ pe cele unice de cele normale. Când ești foarte concentrat, îți dai seama unde vine fiecare piesă.

Î: Haa....

G: În timp ce îmbini puzzle-ul, începe să prindă formă. Este foarte misterios. Și nu te poți opri după asta (devi obsedat).

Î: Nu e absurd?

G: Da, este într-adevăr. (râs amar) Dar când devine întreg, sunt foarte profund atins! Din acest motiv îmi place să iau în serios ceea ce fac. Vei putea fi capabil să vezi ceva diferit în asemenea momente. Și poți să te și distrezi. Eu unul cred că munca mea este o reprezentare a persoanei mele. Dar dacă îți ascuți simțurile, vei putea să devi din ce în ce mai inspirat.

Î: Și atunci devi un ”Newtype”. (râde) (în ”Gundam” ”Newtype” este o persoană cu puteri.)

G: Vei putea să depășești granițile dacă te concentrezi din greu. Și există un tipar în asta. Dacă îți dai seama de acest tipar, vei putea vedea multe lucruri frumoase. Dar sunt multe persoane care nu o pot face. Din acest motiv vreau să pot spune că joc și muncesc din greu în tot ceea ce fac, că o fac cu seriozitate.

Î: Și astfel, vrei să te provoci pe tine și mai mult.

G: Da! Asta a fost o discuție frumoasă. (râde) (Brusc a vorbit în dialectul Kansai ben.)

Î: Eh, tocmai ai vorbit în Kansai ben? (râde)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!