miercuri, 8 iulie 2015

Barks: Interviu special – GACKT x DJ KOO ”Ce este în spatele său, este ceea ce îl face grozav” – 26 iunie 2015

Albumul CLUBMIX ”GACKTRACKS – ULTRA DJ ReMIX” care a colorat melodiile lui GACKT va fi scos pe piață pe 1 iulie.


Acesta este un album cu o colaborare unică între DJ-ii de top a Japoniei, care au activități în jurul lumii, și GACKT. DJ-ii cei mai cunoscuți au remixat sunetele lui GACKT, cu un grad de finisare în ”GACKTRACKS – ULTRA DJ ReMIX”, care îți lasă impresia unei noi revoluții, oferind o bijuterie care l-a surprins până și pe GACKT.


Aici, vă prezentăm un interviu special cu GACKT x DJ KOO pentru a sărbătorii lansarea albumului ”GACKTRACKS – ULTRA DJ ReMIX”.

Inițial, amândoi vă cunoșteați de dinainte de acest proiect?
G: Deloc. Ne-am văzut unul pe celălalt în cadrul programelor muzicale, dar nu am devenit apropriați doar cu asta. De aceea, KOO-san să se implice în mod neașteptat în remixare de data aceasta, este...o onoare.
Pentru KOO-san, ce impresie ai despre GACKT-san?
K: După ce am făcut acest remix, chiar vreau să aflu mai multe despre el (râde).
În ce sens?
K: Cu alte cuvinte, este grozav, uimitor. Referitor la melodiile sale, m-am îndrăgostit de ele. (râde)
G: (râde)...Sunt fericit. Dar totuși, aș vrea să aud și ce fel de impresie ai avut (râde).


Pentru GACKT-san, care a fost impresia ta despre KOO-san?
G: Sincer, pentru că nu îl cunosc personal, după înfățișarea sa, tind să cred că este o persoană liniștită, de speriat. Dar, făcând un remix de data aceasta, m-a surprins cu sunetul pe care l-a creat. Stilul pe care l-a adus m-a făcut să ascult melodia iar și iar. În ciuda faptului că nu ne-am mai întâlnit niciodată înainte de asta, chiar mă face fericit faptul că are atât de multă afecțiune pentru mine.
KOO-san, cum a fost prima dată când ai vorbit cu el?
K: Era foarte interesat să creeze un album folosind genul de muzică pe care poți dansa.
Imaginea remix-ului pe care îl voiai a ieșit la suprafață imediat?
K: M-a lăsat să ascult nenumărate melodii, și în timp ce le ascultam, majoritatea aveam ceea ce ar fi trebuit să fie acolo, și erau perfecte așa cum erau. Asta e ceea la ce m-am gândit la început. Așadar, când am început să fac remix-ul de acolo, mai întâi m-am gândit că, din moment ce vine de la mine, cineva care face mix-uri pentru a fi dansate, trebuie să aduc ceva nou, așadar de data asta am vrut să încerc să fac o melodie GACKT cu patru-pe-ring. Pentru a face asta, cea mai potrivită melodie era ”CLAYMORE”.
G: Inițial, m-am gândit ”A ales ”CLAYMORE”?”. Când am auzit versiunea remixată a acestei melodii, am fost surprins să aflu că asta era o alegere posibilă. Nu îmi puteam imagina deloc cum ar fi putut ieși, nu aveam nici o idee. Când am auzit-o, din cauză că era ceva ce era peste așteptările mele, asta ar putea suna nepoliticos pentru el, dar îmi amintesc că îmi pot spuneam ”DJ-ii sunt uimitori.”


Vorbind de patru-pe-ring, acesta este domeniul de expertiză al lui KOO-san. DJ-ii atașează în mod normal un feedback la melodii?
K: Deși cred că asta rămâne la fel indiferent de eră, din cauză că este ușor să iei pur și simplu o melodie deja existentă și să o remixezi, poți da viață unui original. Mai întâi, înainte de toate, este îngrijorător că acest ”original” are un set de chei și un tempo de 125. Deși este posibil să folosești alte setări, trebuie să te întrebi de ce au ales să folosească acest tempo și această cheie. De aceea, mai întâi trebuie să cercetezi bine.
G: Asta pare a fi ceva căruia multe persoane se dedică...
K: Motivul este că, persoana care face remix-ul primește o melodie normală, cu voce, și o folosește ca axă în lucrarea sa, dar eu de asemenea, pun persoana înaintea mea...chiar și printre melodiile pe care le-am primit recent, această melodie este, în orice caz, ceva de o calitate uimitoare.
Șarmul a devenit ceva ce vrei să explorezi, nu?
K: Așa este. Deși nu poți defini acest șarm într-o manieră concretă...
G: Sunt fericit...că el poate spune asta despre mine, și să o aud.
K: Recent, DJ-ii normali își fac remix-urile folosit ”copy-paste” de pe calculatorul lor, dar, o melodie nu va deveni cunoscută doar cu asta. Pentru asta, să folosești vocalizarea care este diferită decât cea de obicei, sau să aduci punctul culminant a melodiei puțin mai târziu, aceste ușoare diferențe artistice o fac uimitoare. Urmând asta, fie că folosesc un cor superb, sau o armonie, cred că sunt motive diferite pentru aplicarea lor, și cu privire la asta aș vrea să strâng tinerii DJ și să discut cu ei...


Cu siguranță este o lume uimitoare...
G: Pentru ca cineva să meargă atât de departe, asta este ceva rar. Motivul pentru acest lucru, cum că o asemenea discuție este de neînțeles pentru un nespecialist, și în a crea o melodie, sunt cele care sunt create din întâmplare, dar și multe care au fost create cu o atenție concentrată. În cazul meu, în special pentru vocalizări, sunt foarte minuțios când vine vorba de exprimare. Notă cu notă, sunt atent la nuanțele și intonațiile detaliate, de exemplu, pentru mine, chiar și pentru un vibrato, pot schimba în jur de 7 – 10 forme de unde diferite pentru a le utiliza. Așa cum se întâmplă, de multe ori folosesc o bază de sintetizator pentru vocea mea, cum ar fi aplicarea distorsionării, sau să folosesc o bază cu voce de înger, și după ce încerc mai multe lucruri diferite, de acolo încep cu cele pe care nu le pot cânta în mod normal și cele pe care nu le pot interpreta, voi pune varianta finală în înregistrare. De aceea, în timp ce mă gândesc la sincronizare și ritm, uneori trebuie să fac mici modificări după melodie, cu alte cuvinte, fac schimbări în timp ce țintesc către o melodie care te fac să te simți bine atunci când o asculți. Pentru mine, tot timpul m-am întrebat cât de multe persoane chiar își dau seama de această senzație și o pot auzi. Dar, făcând asta de data aceasta astfel și vorbind cu KOO-san, sunt fericit de creație, probabil că este ceva ce este ca o recompensă pentru a fi creat. Chiar și printre muzicieni, este rar ca să primim o asemenea sensibilitate, și asta este ceva pentru care sunt recunoscător.
K: Pentru GACKT, ceea ce el a menționat este un lucru natural pentru el care se aplică lui, și oferă un sunet. Sunt lucruri în spatele acestuia, lucruri pe care oamenii obișnuiți nu le au, referitor la părți ale melodiei sau cuvintele sau controlul construcției melodiei, chiar și părți care au venit puternic pot fi transmise ușor. De aceea, de data aceasta, cu ideea că te vei simți bine odată ce prinzi ritmul, fără a folosi sintetizatorul și să răsune cât mai mult, am făcut obstacolul pe principala alegere. Acel feedback a fost folosit pentru a se potrivi cu vocea. Desigur, pentru că va deveni o altă melodie vocală, nu am adăugat nici auto-tune, și am folosit aceea putere conform genului. Pentru a o termina, în loc de EDM am folosit cyber trance, pentru a se simți mai mult că este munca unui artist decât pur și simplu o altă melodie.
Cu alte cuvinte, de data aceasta ai influențat melodia lui GACKT-san.
G: Dacă este o lucrare simplă care este ”copy-paste”, cred fără nici o îndoială că semnificația melodiilor mele va fi prost interpretată. Cel puțin, melodiile mele vor fi slabe. În plus, dacă doar adaugi un tempo la ceva ce este slab, va deveni mai rău, și când te gândești să te întorci, calitatea bună a melodiei originale nu va mai fi și va dispărea rapid. Pentru mine, eu am ținut aceea frică legată de remixare, și de aceea, exact de la început, au fost momente când discutam dacă nu era mai bine să anulăm acest proiect. Dar, chiar am fost întrebat, și am fost impresionat de faptul că cineva ar putea iubi melodiile atât de mult, de exemplu, chiar și printre fani; chiar dacă sunt cei care s-au îndrăgostit de aceste melodii, m-am întrebat dacă ar putea iubi și aceste melodii. De data aceasta, chiar și pentru părțile în care am ținut la detalii, pe lângă a fi conștient de diverse lucruri, faptul că el a putut face asta fără a întrerupe ceea ce am creat eu m-a făcut fericit. Pentru mine, eu sunt mândru că sunt cel mai bun la a-mi reprezenta melodiile. Asta pot spune că nu doar referitor la portretizare, dar și la nivel de înregistrare. De asemenea, ceea ce s-a încercat nu a fost diferit doar față de original, dar poate fi considerat ca fiind ceva ce trece mai departe. Pentru mine, nu este nici o semnificație în a crea ceva ceva ce nu pot transmite mai bine live decât pe CD. Este o condiție minimă ca eu să pot cânta ca versiunea de pe CD. Sunt minuțios în a o face mai bine pornind doar de acolo. Totuși, sunt persoane care nu înțeleg nici asta măcar. Cei care înțeleg, sunt doar o minoritate. Sunt părți în care simt că chiar nu am de ales, dar sunt fericit atât timp cât există un sentiment bun când persoanele vin pentru concert, simt că este în ordine atât timp cât pot crea ceva unic.
K: Cred că se poate spune că GACKT nu glumește când vine vorba de melodiile sale, poți simți asta în versurile sale, chiar și pentru mine, am primit materiale de studiu bune de data aceasta. Cum ar fi, unde faci o pauză, sau care parte a vocii lui chiar rezonează. Acum, ucenicul meu care s-a dus din Toho (școală de muzică) la Paris, s-a întors după ce a terminat 4 ani de studiu, și l-am rugat să scrie toate armoniile. Făcând asta, pot spune că acest copil, așa cum mă așteptam, are un mare interes pentru asta.
Dar, pentru că ai făcut cercetări până în acest punct, a făcut ca afecțiunea să crească, nu?
K: Ca muzica unui DJ să fie ceva pe care poți dansa, inițial, era de bază ca patru-pe-ring să fie folosit în mod special pentru a înălța o melodie, este un sunet mecanic. De aceea, să adaugi emoții aici este un mare nu-nu. Dar, când mă gândesc la a face acest sunet mecanic punctul atractiv din melodie, sper să fac ceva mult mai bun. De data aceasta, am făcut asta fără a fi legat de regulile EDM-ului și altele.
Pentru GACKT-san, ce este interesul pentru muzica de club?
G: Inițial, era o eră care a modelat muzica clasică în muzică rock. Cu alte cuvinte, nu este un lucru muzical ci să urmezi direcția energiei, are un singur curs, unde energia este primită de pe scenă, dar asta nu este cazul pentru DJ și muzica de club din cauza locurilor unde apar și interpretează. Sentimentul energiei este cel care trece dintr-un centru și afară. Mai mult, pentru cei care ascult muzica, ei nu returnează energia din față, dar se simte în schimb că ceea ce este primit este transformat instant. Așa am simțit întotdeauna. În interiorul meu, în acel moment, după cum este aceea energie folosită, după cum este exprimată, modul în care se bucură, este în timp real. Ceea ce înseamnă, este modul în care este folosită ceea ce numim noi muzică, comparată cu muzica clasică spre rock, pentru DJ este foarte ingenios, inițial a fost muzică folk, și este similar cu muzica religioasă și ritmurile, energia începe din centru și se împrăștie. Într-un club, este o scenă, desigur că muzica probabil se aude din aceea zonă, dar direcția energiei este complet diferită de ceea de la un concert rock, este asemenea undelor din apă, ca sentimentul tuturor în sincron. Și, cred că ceea ce leagă toate acestea este remix-ul.


K: Cum a spus și el, în special, din moment ce este ascultată în grupuri mari de oameni, sunt chiar și melodii care pot fi transmise simplu cu bass-ul. Este foarte plăcut. Și producția de data aceasta a fost plăcută. Am venit chiar și cu opt modele diferite într-o lună. Au fost chiar și o versiune pe corzi și alte versiuni.
G: Cu siguranță a doua fază, vreau să o aud în forme diferite. Pentru mine, acum 15 ani am încercat să fac un remix o dată, și după aceea m-am gândit că nu o să o mai fac niciodată. Ceea ce am făcut a fost să luăm ceea ce aveam și să-l dezmembrăm, să-l aruncăm în ritmul patru-pe-ring, și am ignorat complet vocalizarea originală. Eram îngrijorat că ar putea ajunge astfel din nou, dar am fost impresionat când am ascultat melodia rezultată. În același timp, ceea ce a fost clar diferit a fost că am putut simți că DJ-ii din Japonia nu erau ca cei de dinainte și s-au ridicat la nivelul internațional. Pentru asta, am fost foarte fericit. Este cel mai bine să am astfel de persoane care să-mi preia melodiile și să le transforme într-o altă lucrare creativă.
DJ-ii din Japonia chiar s-au maturizat.
G: Chiar și tinerii artiști, ca și mine pot schimba subtil BPM-ul; în timp ce crează ceva nou, fac noi descoperiri, și în timp ce ei trec peste obstacolele care apar, când noi, din genuri diferite, ascultăm, mă întreb dacă poate fi considerat ca feedback...Inițial, era ceva ce noi trebuia neapărat să facem, nu putem face nimic fără a cerceta mai întâi. Noi spunem că această melodie este bună, sau că sună bine dar, nu știi motivul pentru care această melodie este grozavă. Din cauză că este cu siguranță un motiv pentru asta, cu siguranță trebuie să îl căutăm și să-l punem în practică. În acest sens, poți spune că sunt un inginer, dar nu sunt mulți muzicieni sau cercetători care post spune asta. Este din cauză că în primul rând, să fac lucrurile astfel este o trăsură a Japoniei. Simt că oamenii ar trebui să facă asta mai mult.
Rareori poți vorbi despre aceste lucruri.
G: Exact. De aceea, sunt foarte fericit să pot aduce vorba de asta. Am fost surprins că și KOO-san era de aceeași părere (râde). Totuși, doar dacă o persoană face asta serios, probabil că va ieși ceva rău. Nu este doar despre a asculta muzica, acum poți ușor face rost de materiale pentru a analiza ceea ce este în spatele unei melodii, sau de ce sună grozav.
K: Albumul de data aceasta nu este pur și simplu despre a schimba forma muzicii prin remixare, cred că este ceva de o anumită valoare. Cred că poate stimula o varietate de oameni, începând cu fanii, și așa cum a spus și GACKT-san, o putem considera ca fiind o direcție spre care ne îndreptăm.
Deci spui că poate fi interesant și pentru muzicieni.
G: Asta este o dilemă.
K: Să o exprimi în cuvinte este într-adevăr dificil, nu este un punct forte al meu așa că aș putea să nu o pot spune bine dar, valoarea muzicii poate fi înțeleasă doar după ce a fost aranjată, așa că dacă puteți înțelege asta, cred că poate fi și mai plăcut.
G: În lumea de astăzi, să spun pur și simplu că eu cred că muzica trebuie să se împrăștie și mai mult. A se ține cont și de faptul că oricine cu un telefon poate asculta muzică, este cu siguranță un motiv pentru care muzica este în declin. Din cauză că toată lumea nu știe de acest motiv, muzica se separă rapid de viața zilnică și oameni. Doar dacă cântăreții recunosc acest lucru, muzica va deveni din ce în ce mai irelevantă. În primul rând, creatorii nu sunt conștienți de ceea ce lipsește. Folosind echipament nou, metode noi, stiluri noi, pierd din vedere ceea ce voiau să creeze inițial. Presupun că esența este că ei nu realizează că acel ceva pe care ei cred că l-au adăugat a dispărut. Deși aceeași persoană face acel lucru, obișnuia să fie mai bun în trecut, ca și cum ceva s-a schimbat. Dacă există ceva ce lipsește de fapt, s-a schimbat. Trebuie să recunoaștem asta, să-l studiem și să-l urmărim. Pentru că, cu lumea care progresează, costul pentru a face o melodie scade de asemenea, chiar dacă tu te gândești la muzică începând cu nevoia de a deveni mai întinsă, în acest punct din timp, volumul vânzărilor doar scade an după an. Și din acest motiv, muzicienii trebuie să învețe mai mult. Pentru că nu ne putem întoarce la ceea ce a fost, dacă nu facem asta acum, va deveni doar mai dificil de acum încolo. De asemenea, dacă nu poți impresiona o persoană cu muzica...este doar absurd.
K: Melodia originală pe care am primit-o de data aceasta a fost una fără compromisuri, dar asta era de așteptat. Și pentru a oferi ceva mai bun decât asta, atât de departe gândește. Este un adevărat profesionist în munca sa. Pentru un asemenea GACKT, un sincer respect!


G: Sunt recunoscător. Incluzând și timpul meu în trupe, sunt deja mai bine de 20 de ani de când am început să creez muzică, și au fost momente când i-am putut face pe membrii sau staff-ul să înțeleagă lucrurile cu care eu sunt minuțios. Din cauză că au fost tot felul de conflicte în acești 20 de ani, sunt binecuvântat să pot fi înțeles și să pot face acest remix în acest stil.
K: De asemenea, ucenicul meu a avut o șansă să învețe, a fost o perioadă foarte bună.
G: Și astăzi, de asemenea, sunt foarte fericit, și sincer surprins că am putut discuta despre acest subiect în mod neașteptat. Nu doar că am putut vorbi în profunzime despre subiect, dar sunt fericit că am putut simți că am lucrat împreună. Mulțumesc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!