miercuri, 8 iulie 2015

Vicious - iunie 1998

Eşti fericit?

Intervievator:Hiroko Yamamoto

În mod normal, când te simţi fericit?
Când mă gândesc " Gee sunt fericit"? u~n, probabil mă simt fericit atunci când  termin de făcut ceva  care mulţumească pe altcineva. De exemplu, îmi place să surprind oamenii aşa că uneori le aduc cadouri neaşteptate...

Cum ar fi cadourile pentru zilele de naştere?
Dap! Dar nu doar atât. Sunt tipul de cumpărător impulsiv, aşa că dacă stau în faţa unei florării şi mă gândesc "Ce flori frumoase..", atunci le cumpăr pentru cineva. Sau atunci când vizitez un bărbat obişnuiesc să aduc vin. Îl cumpăr în drum spre casa lui; a devenit important pentru mine să fac asta. Atunci când îmi spun "mulţumesc" şi par bucuroşi, mă fac să fiu fericit. Presupunîmi place şi să văd feţele surprinse ale oamenilor. În afară de asta îmi mai place să ies afară să privesc cerul noaptea, aşa că indiferent dacă o persoană este femeie sau bărbat, dacă sunt importanţi pentru mine vreau să le arăt şi lor. Dar în mod normal sunt multe lucruri pe care le poţi dărui. Nu mă gândesc de la început să cumpăr ceva anume, dar dacă trec printr-un magazin şi văd ceva care se potriveste cuiva îl voi cumpăra. Totuşi în ultima vreme nu prea am mai avut timp să fac asta.

Dimpotrivă, îți place să primești cadouri?
Da! Asta este partea mea egoistă, dar când primesc ceva ce nu vreau, mă strâmb (râde). Așadar, oamenii mă întreabă mereu ce vreau, dar dacă ar fi să spun ceea ce chiar vreau, ar fi ceva ca ”timp” sau ”mașină”. Așa că voi spune că vreau lucruri realiste în schimb, cum ar fi un card de autostradă…

Când le primeşti devii realistic.
(râde) Am spus eu asta? Bine, dacă îi dau altcuiva un cadou pentru ziua de naştere, îmi place să le dau ceva ce îşi doresc. Dar deasemenea îmi place să-i surprind chiar dacă le dau doar un cadou. Aşa că voi folosi magia ca să le dau cadoul la momentul în care arată ca şi cum aş putea să-i surprind (râde).

Ca și cum ai da drumul porumbeilor asupra lor? (râde)
 (râde) Nu, nici chiar aşa. În continuare, probabil sunt fericit atunci când fac baie. Mai ales atunci când sunt într-o baie mare (ofuro). Din cauza asta chiar urăsc baia de la mine de acasă. Când sunt acasă nu fac decât duş.

*Ofuro este o baie japoneză. Japonezii fac duş, se spală şi apoi fac baie. Apa este încalzită și este mult mai adâncă decât în alte ţări. Pentru că sunt deja curaţi când intră în baie nu e nevoie ca apa să fie schimbată după fiecare folosire. Din acest motiv, de obicei, este schimbată săptămânal. Astfel se economiseşte apă.

Te referi la căzile mari, ca cele de la băile publice?
Dap! Ca un jacuzzi. Uneori merg la hotel ca să fac baie.

Doar ca să faci o baie?
Da. De asta merg la love hotel* de unul singur. În hotelurile oraşelor, băile sunt foarte mici şi camerele sunt deasemenea înguste, dar camerele din love hotel-uri sunt spaţioase nu-i aşa? Stau acolo de la 5 dimineaţa până după amiaza târziu. De multe ori merg acolo când sunt nervos. Umplu cada şi sar în ea, mă întind în pat şi mă relaxez şi apoi fac baie din nou sau aşa ceva. Când merg acolo, pierd noţiunea timpului din cauza întunericului, lucru care îmi place foarte mult. Merg să văd şi filme sau pentru a scăpa de stres.
În ultima perioadă, nu prea am mai putut să fac asta, dar mergeam des înainte. Intram într-un jacuzzi şi  cântam (râde). Din cauza asta eu am folosit întotdeauna diferit love hotel-urile față de alţi oameni. Aşa că, fie dacă merg singur sau cu cineva, le văd întotdeauna diferit (râde). Nu cred că sunt atât de ecchi*. Ele sunt doar locuri unde te poţi relaxa.

Love hotel-urile de obicei sunt folosite pentru ceea ce ne spune si numele. Cuplurile pot să închirieze camere pentru perioade scurte de timp şi să facă tot ce vor ei. (poţi vedea asta în anime-ul "Love Hina")
*Ecchi  este felul în care japonezii pronunţă litera "h". Este prima literă din cuvântul "hentai", care înseamnă ”pervers” sau la orice cu conotații sexuale și a ajuns să însemne același lucru.
Deci eşti fericit acum?
u~n...nu, Nu sunt!

De ce ?
Din cauză că nu sunt?

??? Ce nu sunt?
Condițiile mele pentru fericire.

Şi care sunt ele?
Pentru mine, am nevoie de timp liber, bani cât să pot să trăiesc cum vreau eu şi să fiu cu prietenii care au şi ei timp liber şi bani. Fără aceste trei lucruri nu pot să fiu cu adevărat fericit.

Deci dacă ai bani şi nu ai timp liber nu înseamnă nimic pentru tine?
Nimic. Pe de altă parte, dacă am doar timp liber, tot nu înseamnă nimic pentru mine. În condiţiile mele pentru fericire le am pe ambele, atât bani cât şi timp liber dar, dacă sunt singurul care le are, chiar nu contează. Când găsesc prieteni care să le aibă pe ambele, atunci cred că pot fi fericit*. De asemenea sunt multe alte bucurii mici.

*”Malicetachi wa”s-ar traduce ca ”persoanele din Malice”, dat fiind că ”tachi” desemnează pronumele la plural. S-ar părea că Gackt nu se înțelegea prea bine cu membrii în perioada când i-a fost luat interviu, dar nu putem știi sigur.

Cum ar fi să surprinzi oamenii şi să faci baie, cum ai spus mai devreme?
Da, da.

Şi dacă le ai pe ambele, atât timp liber cât şi bani?
Ar fi drăguţ dacă aş avea timp să fac ceea ce vreau chiar acum şi dacă banii nu ar fi fost o problemă. În lumea asta, banii sunt absolut necesari. Ai nevoie de ei pentru a face orice. Bineînțeles sunt şi moduri de a face lucrurile fără bani, dar asta necesită mult timp. Când vreau să merg într-un loc anume pentru a face ceva, nu vreau să pierd timpul cu planificările sau cu grijile în legătură cu banii. Dacă aş putea să fac lucruri nesemnificative fără să mă îngrijorez, m-ar face fericit, deşi asta ar putea suna un pic prostesc. Deci, aş putea să-i cer unui prieten să meargă cu mine, într-o zi, să vizităm obiective turistice dacă peisajul este frumos dar, uneori nu poate să vină pentru că nu are destul timp sau trebuie să câştige bani şi asta e oribil. Nu ar trebui să fie simplu să mergi să priveşti natura? Orice alege o persoană să facă, chiar dacă nu are rost, ar trebui să poată face asta fără să fie controlată de bani. Nu-i aşa?

Înțeleg dar, trebuie să fie greu să găseşti prieteni care să aibă aceleaşi idei despre fericire .
Da, chiar este.

Dacă ai deveni bogat ce crezi că ai face? Vei intenţiona să dai bani celorlalţi care au nevoie?
Dacă ar fi să-i spun unei persoane '' Îţi dau ţie asta'' iar ei să îi refuze, cred că ar fi în regulă. Cred că dacă o persoană își permite să dea bani, ar trebui să o facă. Dar de fiecare dată când spun că nu mă gândesc la ce se va întâmpla, oamenii tind să se simtă inconfortabil cu ideea asta. După aceea, lucrurile pot deveni destul de incomode. Am vorbit de multe ori cu prietenii mei despre aceste lucruri dar, nu știu dacă suntem de acord. Ce este cu adevărat fericirea? Cum vor sta lucrurile peste 10 ani? Lucruri de genul acesta. Poate vor avea toţi destul timp şi eventual şi bani, mă gândesc. Când spun că vreau să merg de-a lungul graniţei Elveţiei anul viitor toată lumea spune '' Nu ai timp pentru asta'' sau ''Nu ai destui bani pentru asta''. Dacă aşa stau lucrurile, trebuie doar să găsesc timp şi bani pentru a face asta. Într-adevăr asta e tot.

Deci spui că nu vrei să fii constrâns de timp sau bani?
Aşa e. Asta e tot ce vreau. Nu vreau sa fiu constrâns de ele.

Cu toate acestea, e rău să fii restricţionat.
Corect. În concluzie nimeni nu e cu adevărat liber. Chiar dacă toţi cred că pot să facă orice vor de fapt, ei sunt constrânşi de felul în care lumea funcţionează şi trebuie să înţeleagă asta pentru a avea succes. Îmi doresc să mă pot elibera din toate astea. Asta m-ar face cu adevărat fericit.

Deci din cauza asta nu eşti fericit acum.
Da. Sunt împiedicat de timp şi bani.

Mereu ai simţit în felul acesta?
Simt asta de mult timp. De când aveam 17 ani. Am simţit că nu aş fi putut să fiu fericit dacă aş fi fost singurul cu timp şi bani. Probabil că oamenii vor crede că spun că nu am niciun vis pentru viitor după ce vor citi acest interviu. Sună foarte realistic, dar cred că toți căutăm felul acesta de fericire. Încă nu am terminat de realizat cele trei condiţii şi probabil voi începe altceva în curând... Vreau să îmi îndrept atenţia spre realizarea lucrurilor pe care le-am creat în inima mea, aşa că atunci când mă gândesc că voi fi afectat dacă aş merge într-un anumit loc aş vrea să fiu în măsură să spun ''Ei bine, am plecat!” Urăsc să termin lucrurile cu ''Îmi doresc să pot merge...''

Sunt probabil multe situaţii în care nu poţi să spui pur şi simplu ''să mergem!''
Este enervant (râde). Serios, este enervant. Dar, chiar acum continui să urmăresc următorul lucru şi nu plănuiesc să spun nimic despre asta. Sunt fericit şi atunci când cânt, dar tipul acesta de fericire este total diferit. Sunt lacom la urma urmei (râde).

Când ţi-ai dorii să ai aceste trei lucruri?
Cu cât mai repede cu atât mai bine. Dar nu e timp... O să fac 70,80 de ani şi nu voi mai putea să schiez (râde). Chiar acum aş vrea să merg în Franţa dar, în realitate este imposibil. Chiar dacă e vorba doar de 14 ore cu avionul trebuie să lucrez ziua următoare aşa că nu pot să fac asta...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!