vineri, 25 ianuarie 2013

Interviu Setsugekka

              Incluzând  cele patru săptămâni de lansări continue,  scoți multe single-uri  anul acesta, nu-i așa?

            Este ideea că este a 10-a aniversare a mea, dar până atunci, pentru că  m-am ocupat de drama Taiga și de film,  am vrut să ofer melodii fanilor. În orice caz, dacă mai lansez unul, se fac 10. Cred că toată lumea va fi mulțumită de asta.

            Obişnuieşti să lansezi single-uri în loc de un album.

            Nu compun melodii cu scopul de a face un album. Toate versurile melodiilor scrise de mine sunt pentru concertele live. Cred ca ai putea spune că există o ,,poveste” care devine tema concertului live, și ideea principală este cum să compui melodii care spun această poveste. Pe scurt, scriu melodii ce se nasc din poveste adică ,,aceast decor este o melodie , alt decor reprezintă altă melodie ‘’.  Deci eu nu mă simt ca un artist obișnuit care face un turneu după ce a terminat de compus un album, în cazul meu obişnuiesc să lansez albumul după ce concertele s-au încheiat.

            Prin urmare, fiecare melodie compusă de Gackt este profundă individual, cu modificări  finale dramatice. Această lansare ,,Setsugekka - The end of silence/ Slay ~ZAN~” merge pe acelaşi principiu; ceea ce este foarte interesant este stilul ,,Wa ” pe care îl are din abundență.

            În primul rand, vreau sa explic că am creat o fuziune între You (stilul din vest) și Wa ( stilul japonez), în această eră globală, unde există multe oportunități în care muzica japoneză se poate răspândi prin internet și se poate face cunoscută în întreaga lume, dar se poate spune oare, că ceea ce se lansează acum, este într-adevăr ,,Fabricat in Japonia ‘’ ? Dacă poţi spune asta fără frica de a fi greşit înţeles, chiar dacă J-rock si J-pop există, până la urmă nu sunt de fapt doar versuri japoneze pe muzica din vest ?’’

            Înteleg. Aici există această dilemă.

            Mă gândesc la asta de când eram într-o formaţie, din adâncul sufletului meu vreau să creez ceva ce se poate numi cu adevărat ,,Fabricat in Japonia” din momentul în care cineva ascultă. De când am început cariera solo, am experimentat prin încercări și greşeli, dar cu siguranţă nu a mers bine… Nu are sens să pui doar instrumente japoneze și note muzicale. Dar în ultimii 3-4 ani am început să realizez acest lucru. Un lucru care va fi cheia este ritmul unic pe care îl au japonezii. Este ceva ce simți, ceva ce mi-a luat câțiva ani să găsesc , deci este greu de explicat în cuvinte, cred că poate nu se înțelege în totalitate.

            Răspunsul se află în aceste melodii.

            Așa este. În special în balada ,,Setsugekka- The end of silence’’. Am creat o melodie din sentimentul pe care îl ai atunci când te gândești la cineva pe care l-ai pierdut, și îţi rupe sufletul și este foarte dureros. Dar chiar și în acest vârtej, anotimpurile se schimbă și timpul trece. Sentimente dureroase și curgerea minunată a timpului. Comparându-le cu alte lucruri, am reușit să creez o îmbinare de eleganță și efemeritate. Instrumentele specific japoneze joacă un rol important în a completarea acestui tablou.

            Cu toate acestea, important nu este că instrumentele japoneze sunt in prim plan, ci mediul perfect  în care se îmbină cu celelalte.

            Mai bine spus este ca gustul. Este ceva ce trebuie să simți, nu îl pot defini pur și simplu ,,este aşa”. Ei bine, într-un final i-am dat o formă de data aceasta, dar dacă mă întrebi dacă pot face orice altă melodie apropiată de ”Wa”, încă este imposibil. Sincer, durează foarte mult să compui, și evident melodia devine dificilă. Nu este practic să faci o melodie simplă în acest stil. Versurile sunt foarte profunde.  O să-mi continui studiul de acum încolo pentru a compune melodii ,,Fabricate în Japonia ‘’

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!