luni, 7 octombrie 2013

Gackt blog - 25 octombrie 2011

De la fereastra lui GACKT~A trecut ceva timp~ Ediția Tohoku

Pentru DEARS

Încă nu am terminat raportul din Europa,
Pozele sunt doar pe jumătate sortate
Și deja turneul din Japonia e pe jumătate terminat.

În seara aceasta, primul concert din Osaka s-a terminat fără incidente.
Totuși, a fost un festival pasional, fierbinte.
În seara aceasta Osaka a arătat o cantitate excepțională de agitație.
Totuși, am putut trece peste tot.

Mă doare gâtul, de parcă arde.
Vocea mea e complet dispărută, dar nici aici nu am ce face.
Nu vreau să fiu genul de adult
Care ține un concert cu gândul la ziua de mâine.
Am să iau tot ce pot de la cei care au venit să mă vadă în seara aceasta.
E mai bine să mă gândesc la ziua de mâine când va fi aici.

Corpul meu încă e plin de energie,
Dar capul se învârte cu mare viteză,
Este dovada că devin mai sensibil...

Am decis să pun deoparte raportul despre Europa deocamdată
Și să termin și să postez raportul despre Sendai
Pe care tocmai îl scriu.

Îmi pare foarte rău că v-am făcut să așteptați.

1 octombrie 2011

Suntem la mai bine de jumătatea turneului din Japonia.
Cele 2 zile în Sapporo s-au dovedit a fi pline de agitație
Și ziua de dinainte de a intra în Sendai.

6 luni au trecut de la dezastrul de pe 11 martie,
Iar și acesta este un motiv pentru activitățile din YFC,
Și am decis unanim să ardem această imagine în ochii minții.

Zborul de la Sapporo la Sendai a durat câteva ore.


Am sosit la aeroportul din Sendai,
Și imediat ce am coborât din avion, am rămas fără cuvinte.
Aeroportul a fost repus în funcțiune,
Dar zona din jurul lui a rămas cu cicatrici teribile.



Afară, un coordonator pe nume HIDE ne-a întâmpinat.
În mașină, a început să vorbească.

”Este mult mai bine față de cum a fost...”


Am tot auzit acele cuvinte iar și iar în următoarele zile.
Copacii plantați aproape de coastă, dărâmați de vânt, erau aproape de nerecunoscut.



Casele de lângă aeroport au fost distruse,
Și era imposibil să-ți dai seama dacă a fost ceva acolo vreodată.

”A fost o zonă rezidențială aici...”


HIDE ne-a arătat districtele.
Doar partițiile dintre care au rămas pe pământ,
Pentru a ne demonstra că a fost o zonă rezidențială.

Reparațiile nu au ajuns deloc în zona din jurul aeroportului.
Toți membrii își căutau cuvintele.


Am condus mai departe.
Erau prea multe vehicule specializate
Și vehicule de construcție ca să poată fi numărate, trecând pe lângă.
Nu am mai văzut niciodată așa ceva.


Erau bărci peste tot.
Asta este totuși o imagine obișnuită pe lângă coastă.
Aparent, nici acum, jumătate de an mai târziu,
Lucrările încă nu s-au terminat.




Mai mult de 2 ore, am mers prin jurul aeroportului, privind coasta.
Părea a fi doar un spațiu deschis la prima vedere,
Dar rămășițele fundațiilor caselor au rămas în pământ.
Încă nu îmi venea să cred că toate casele din întreaga zonă
Erau complet distruse.




Presupun că asta a mai rămas dintr-un magazin de lângă coastă.
Totul e pur și simplu relicve de nerecunoscut.



Recoltele care începeau să crească
Și întinderi enorme de pământ au fost distruse de sare,
Și timpul necesar pentru recuperare este instimabil.
Doar acoperișul serei a supraviețuit tragediei.


Soarele apunea.
Am decis să vizităm casa lui Kanako Yusa.

O fată care a fost membru DEARS mult timp.

În aceea zi, s-a întâlnit cu forța tsunami-ului
Și și-a pierdut viața la vârsta de 20 de ani.

Mama ei și rudele ne-au întâmpinat.

Am auzit că în aceea zi, și-a vizitat bunicii.
Când a simțit cutremurul în drum spre casă,
S-a speriat și s-a întors la bunici.

A fost descoperită la 5 zile după cutremur.
Am auzit povestea detaliată de la mama ei și fratele ei mai mare.

Fratele ei mai mic, care avea experiență cu camera-foto,
Ne-a arătat pozele pe care le-a făcut în timpul tsunami-ului.

În timp ce tsunami-ul se apropia, el trebuie să fi făcut pozele temându-se pentru viața lui.
Tsunami-ul a acoperit totul, cărând pământul cu el.
Și mașina din garajul lui era dusă de ape.

Dacă picioarele tale sunt cuprinse de noroi,
Nu mai ai scăpare.

Doar auzind povestea din aceea zi,
Mă durea enorm pieptul și nu îmi găseam cuvintele.

Este enorm de dificil pentru noi, care trăim departe de zona distrusă
Să experimentăm această durere cu adevărat.
Să înțelegem durerea celorlalți este într-adevăr un lucru dificil.

Am înțeles foarte bine ceea ce prietenii mei,
Care făceau activități de voluntariat,
Au vrut să spună prin
”Oricum, vino în zona distrusă să vezi cum este.”

Sunt multe lucruri aici care nu pot fi transmise
Prin cuvinte sau imagini sau poze.

Inima îmi plânge.

De dragul voluntarilor din zona afectată,
Și pentru a le sprijinii copii, și cei care își trăiesc viețile,
Vom împrăștia activitățile noastre ca YFC în întreaga lume.

Dar de fapt,
Sunt un munte de lucruri pe care nu le putem face singuri
Pentru a oprii oamenii să devină epuizați de acele sentimente,
Trebuie să continuăm să compunem melodii
Care lasă aceste sentimente
Și continuă să le transmită multor persoane.

Simt că, pe lângă munca de voluntariat,
Asta e ceea ce trebuie să fac ca muzician și artist.

Și aceasta este de a oferi chiar și unei singure persoane
Care are nevoie de curaj, un brânci înainte.
Este misiunea care ne-a fost încredințată nouă.

Lucrurile care le putem face sunt puține.
Dar sunt lucruri care nu pot fi făcute decât de noi.
Totuși, să dăm ce avem mai bun.
Încă sunt multe de făcut.

2 octombrie 2011

De dimineață devreme, ne-am pregătit pentru Rikuzentakata.
Probabil pentru că e mai mult de 4 ore de la Sendai,
Încă nu sunt prea mulți voluntari,
Și de asemenea, nu sunt multe persoane care au fost să-și ofere sprijinul.

Pentru a folosi această zi,
Pentru a întipări în minte situația actuală a acestei zone,
Și pentru a oferii copiilor chiar și puțin curaj,
Ne-am îndreptat într-acolo într-un microbuz.

După 4 ore pe autostradă,
Am sosit.

Un bărbat pe nume Kunitani-san,
Care a luat parte la dezastru,
A devenit ghidul nostru...

Cu o privire plină de energie, ne-a explicat diverse lucruri
Și desigur, în același fel, a spus

”Este mult mai bine față de cum a fost...”

Iar și iar în timp ce ne explica.

Scena pe care am văzut-o
Era complet diferită de ceea ce am văzut în poze și videoclipuri.
Realitatea era că un tsunami de 38 m a înghițit vieți și căminele multor persoane.

Presupun că asta înseamnă să rămâi fără cuvinte.
Realitatea este că nu contează cât de mult scriu,
Chiar dacă postez poze și videoclipuri
E doar o parte din întreg.

U:ZO a șoptit

”Nu are rost...Indiferent de cât de multe poze facem...
Indiferent de câte multe poze arătăm,
Nu va prezenta nici măcar o fărâmă...”

U:ZO, care a șoptit asta cu lacriimi în ochi,
Membrii, și eu,
Cu toții simțeam același lucru.

Vreau să vă cer tuturor.
Vreau să mergeți până acolo și să vedeți cum este.
Sunt, probabil, persoane care vor spune că e nesăbuit,
Dar cu siguranță nu este.

Asta este o problemă de atitudine a persoanelor care merg acolo,
Și să mergi acolo să știi ceea ce s-a întâmplat,
Și să-ți amintești,
Nu e deloc nesăbuit.

Mai degrabă, cei care doar se uită la știri și la poze
Și simt că deja înțeleg,
Sunt de departe cei mai nesăbuiți.
Sunt multe lucruri pe care noi japonezi nu trebuie să le uităm.
Vă cer asta din adâncul inimii mele.

Totuși, nu trebuie să devenim afectați de gândurile și acțiunile noastre față de această acțiune.
Munții de metale răsucite
Spun în liniște cât de grav este.

După ce am fost prin diferite locuri,
Am vizitat o școală și un liceu.

Chipurile uimite și vesele ale copiilor,
Și râsetele lor,
Și de asemenea și bucuria profesorilor
Ne-au încălzit inimile.

Toți membrii au întâmpinat copii cu zâmbete.
Am simțit bucuria inimilor lor când am văzut zâmbetele lor.

La sfârșit, copii ne-au transmis acest mesaj.

”Vă mulțumim foarte mult că ați venit atât de departe.
Chiar și astăzi, dăm tot ce avem mai bun pentru a reconstrui chiar și cu o zi mai repede.
Credem că ne va lua mult timp, dar vă rugăm să ne sprijiniți.
Vă mulțumim pentru astăzi.”

Simt că nu ar trebui să fim noi celor cărora să li se mulțumească.
Acești copii dau tot ce au mai bun și continuă să trăiască acum.
Viitorul Japoniei este pentru acești copii,
Noi adulții trebuie să facem tot ce putem pentru ei, unul câte unul.

3 octombrie 2011

Dimineața devreme, ne-am întâlnit cu primarul din Tagajo,
Și am primit cuvinte de recunoștință pentru activitățile noastre,
Ce au urmat imediat după dezastru.
Cei care trebuie să fie recunoscători suntem noi.
Am intrat în campusul universității Tohoku Gakuin.

Multe persoane s-au refugiat aici.
Trecând pe lângă clase, am fost rugat să le vorbesc studenților.
Așa că am decis să le transmit pe scurt ceea ce gândeam.
Au fost surprinși de vizita bruscă,
Dar au fost studenți care plângeau la sfârșit.

Toată lumea merge mai departe cu multe sentimente.

Am părăsit universitatea, și ne-am îndreptat cu mașina către port.
Zona portului a fost distrusă.
Vase mari industriale au fost aruncate pe țărm.



Nu mi-a venit să cred când am văzut o mașină transformată în așa ceva,
Dar e real.


Și iar, o întreagă zonă rezidențială a fost ștearsă.
Într-o zonă vastă, doar fundațiile rămân.








Până aproape de începerea concertului,
Am vizitat diverse locuri.

Am intrat pe scenă după asta.
Aceste două zile de concert în Sendai
Au avut o cu totul altă semnificație pentru cei din alte locuri.
Multe persoane dintre fanii care au particiipat erau victime.

Înainte ca spectacolul să înceapă, ne-am rugat împreună cu staff-ul.

Din moment ce am simțit multe semnificații,
Cred că aceste festivale trebuie să continue.
Sunt o serie de voci în lume care spun
Că ar trebui să ne abținem de la festivaluri.
Cred că trebuie să le facem
Precis pentru acest moment.

În mod normal, un festival era un ritual unde oamenii
Se adunau pentru a-și purifica sufletele,
Și să le trimită pe lumea cealaltă.

Din acest motiv,
Pentru că este un astfel de moment,
Dacă oamenii care participă nu se bucură cu seriozitate,
Astfel încât sufletele să nu lase în urmă sentimente de singurătate,
Ci să le trimitem dincolo cu un zâmbet,
Țipetele lor nu se vor liniști niciodată.

Printre fanii care au participat,
Când se apropia sfârșitul,
Erau muți care zâmbeau cu lacrimi în ochi.

Ceea ce fiecare simțea era diferit,
Dar sper din adâncul inimii că au putut să se întoarcă acasă
Cu puțin curaj pentru a continua viitorul care începe acum.

Când spectacolul de astăzi s-a terminat,
Și membrii aveau lacrimi în ochi.

Chiar și eu,
Eram îndurerat de faptul că,
Cumva nu îmi puteam opri lacrimile în timpul melodiilor.
De ce plâng...
Lacrimile vărsate în mijlocul unei melodii.

”Nu am timp pentru a plânge, trebuie să le transmit emoția!!!”

În timp ce-mi reconfirmam sentimentele,
M-am certat pe mine însumi.

La acest concert,
Ceva, ca spiritul unic purtat de fiecare fan,
Și sentimentele lor, au umplut întreaga sală.

Un sentiment de presiune s-a descărcat complet,
M-a asaltat iar și iar.
A continuat pe tot parcursul concertului.
Dar pe la mijloc, acel sentiment de greutate a devenit ușor, puțin câte puțin,
Și la sfârșit eram cuprins de o energie pozitivă,
Mult mai grozavă decât imediat după concert.

Desigur, nu e ca și cum asta rezolvă totul.
Dar sunt mulți fani a căror abilitate de a păși spre viitor
Va fi reîmprospătată de acum încolo.

De asemenea, am realizat că acesta va fi un punct de start.
Felul în care suntem acum, și felul în care vom fi de acum încolo.
Și când facem un circuit întreg și privim înapoi la noi înșine,
Ne vom aminti multe lucruri.

Prin activitățile YFC,
Vom dărui curaj multor persoane.

În 10 ani, cred că va veni ziua când
Vom privi înapoi la cei pe care i-am întâlnit
În acest punct, și la propriile noastre acțiuni,
Și vom fi mândri de ceea ce am făcut ca YFC.

Oricum, turneul nu e gata încă.

Să facem tot ce putem.
Să facem tot ceea ce noi înșine putem
Puțin câte puțin, și zâmbi.

Așa că, atunci când vom privi înapoi,
Toți se vor putea uita.

GACKT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!