miercuri, 18 octombrie 2017

Interviu Rankingbox – P.S. I LOVE U

Interviu scurt oferit site-ului RankingBox, postat pe 24 februarie 2014. Vorbește puțin despre ce a fost atât de greu în compunerea melodiei ”P.S. I LOVE U”, și prima confirmare a VISUALIVE-ului (2015).


O melodie plină de toată ființa unei persoane. Melodia de dragoste supremă.
Acest cadou pentru oamenii care îi iubesc, aceasta este moștenirea mea.

De la început, conceptul melodiei a fost ”o scrisoare”.

                 - Am auzit că ți-a luat foarte mult timp să creezi noul tău single ”P.S. I LOVE U”.
Da, ar fi trebuit să fie terminat mai devreme, dar..mi-a venit ideea prin mai anul trecut, în timp ce eram în mijlocul turneului BEST OF THE BEST VOL. 1 M/W. Inițial, aveam această imagine a poveștii din melodie, și am discutat-o cu prietenii mei. Dacă făceai un videoclip bazat pe o scrisoare pe care o scriai pe patul tău de moarte, cum ar fi fost scrisă? Astfel, aceea poveste a devenit treptat o compoziție muzicală. Dar a ajuns să-mi ia 8 luni să scriu această melodie. Acesta este cel mai lung timp care mi-a luat pentru a scrie ceva. Să fiu sincer, a fost mai degrabă o epuizare mintală de data aceasta. Nu despre ce a fost melodia sau orice altceva, a fost doar că lucram foarte mult, constant, pe asta. Public o postare pe revista-blog o dată la zece zile, nu? Când priveam la pozele postate din aceea perioadă, am observat că toate sunt cu mine lucrând la această melodie, și m-am gândit ”Asta este prea patetic!” (râde)
                - Ei bine, tu ești cel care își pune singur limita, așadar...(râde)
Oh, mai lasă-mă! (râde) Dar, ce pot spune, este adevărat. Probabil că mi-am săpat singur mormântul cu asta. Mai mult decât de obicei, asta este. Aveam conceptul că aceasta este o scrisoare încă de la prima etapă. Vreau să spun, aveam imaginea foii de versuri ca fiind o scrisoare. Din moment ce lucram în limitele acestei premize, a fost mai greu decât de obicei să fac cuvintele să se potrivească melodiei. Dar din moment ce conceptul era atât de clar în mintea mea, am înaintat cu înregistrarea instrumentalelor și a vocalelor, chiar am și filmat un clip musical. Când am văzut produsul final, am spus ”Nu, este totul greșit. Nu putem să trecem cu asta”.
                - Deci, de fapt, tu ai făcut absolut totul?!
Da. Cumva, am reușit să fac iar totul.
                - Asta înseamnă că ai avut un atașament emoțional foarte puternic la această melodie, huh?
Desigur. Am o mare afecțiune pentru această melodie, așa că am mers până la a spune că a nu o lansa deloc ar fi mai bine decât a o lansa așa cum era. Să o las nelansată, închisă într-un seif. Chiar dacă este un interes investit în a lansa melodia pe piață, nici gând să justifice lansarea unei lucrări în care nu ai încredere completă. Așadar, am vorbit iar cu staff-ul meu, și la final au spus că putem amâna data de lansare până la mijlocul lui martie, dar asta nu suna bine nici pentru mine. Trebuia să o lansez la timp pentru ziua de Sfântul Valentin, pentru că această melodie este menită ca și cadou pentru câteva persoane foarte speciale.

Titlul a fost menit să fie ”P.S. I LOVE U”

                - A ajuns să fie o melodie simplă, de parcă singurul său scop a fost să transmită acele sentimente acelor persoane speciale. Nu cred că am auzit înainte vreodată să ai o apropiere atât de directă pe sunetul tău.
De fapt, compoziția originală era extrem de complexă. Dar poți ruina o melodie dacă te gândești să o compui în termeni de adăugare. Mai degrabă, trebuie să gândești în termeni de substracție și multiplicație. Așadar, am rearanjat partea de pian de nenumărate ori, și în final am ajuns să o calmez la acest punct. Și măsurile erau mai lungi inițial, se extindea într-un crescendo dramatic. Dar asta părea puțin ieftin, așadar am transformat-o în compoziția simplă care este acum. Desigur, sunt complet conștient că o mare parte din asta a fost propriul meu ego ca și compozitor. Dar am simțit că, chiar dacă mă opream puțin din a fi atât de obsesiv cu asta, aș fi ajuns doar a fi și mai implicat în a o scrie, mai mult decât vreodată. Acum, mă minunez la ce melodie problematică am ajuns să creez.
                - Da, pentru că, în cele din urmă, aceasta este melodia de dragoste supremă, una căreia i-ai suflat viață din secunda în care ai început să o creezi.
Da. Dacă te-ai uitat la clipul video, ai crede că ai înțeles-o, dar sincer, scenele mele sunt nenecesare. (râde) Așa de bine este scrisă povestea. Sunt diverse lucruri scrise în această scrisoare, și cred că oricine își poate da seama ce este în inima eroinei, dar dacă acționează după adevăratele ei sentimente, sau se preface curajoasă, sau o face de dragul partenerului ei, ei bine, poate că interpretarea va fi diferită pentru fiecare persoană care se uită. Dar indiferent de ceea oamenii vor vedea în aceea scrisoare, atât timp cât ei înțeleg un lucru, cel mai important lucru pe care eroina a vrut să-l spună a fost ”P.S. I love you”, atunci sunt satisfăcut. Acele cuvinte au fost destinate să fie titlul melodiei, deoarece cuvintele ”P.S. I love you” conțin toate gândurile și sentimentele pentru cealaltă persoană.
                - Doar uitându-te peste versuri, este evident că eroina a lăsat această scrisoare pentru partenerul ei înainte de a muri. Dar dacă privim la melodie ca fiind începutul următorului tău turneu live, VISUALIVE pe care ai declarat că va fi ultimul, putem interpreta melodia ca fiind testamentul și moștenirea ta.
Așa este, este testamentul meu. Dar nu doar această melodie, toate melodiile mele împreună formează moștenirea mea. La turneul BEST OF THE BEST VOL.1 M/W de anul trecut, am difuzat acest clip în timpul interludiului care arăta versuri selectate din diverse melodii. Când am văzut asta eu însumi, am realizat încă o dată că, la sfârșit, toate erau moștenirea mea. Acum că mă gândesc la asta, realizând asta a fost ceea ce m-a îndemnat să încerc să scriu această melodie. Mm, ei bine, ultimul VISUALIVE probabil nu va fi până anul viitor, dar într-un anumit sens, deja am lăsat o moștenire frumușică. (râde) Cred că voi merge cât de departe pot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumiri pentru comentariu!